Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-14, 10:54   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Jeg har alltid tenkt på kokosmakroner som kjedelige tørre greier, så jeg har aldri bakt det. Nå er det en i familien som gjerne vil ha det, og jeg antar at det går an å lage dem en god del bedre enn de jeg har i minnet.

Har googlet litt oppskrifter, og ser at det er ganske stor forskjell på fremgangsmåten. Noen koker i gryte osv. Hva er den beste metoden for å få seige og gode kokosmakroner?

:stårklarmedkokosmassensvarfort:

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 11:28   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Jeg har kun prøvd med èn oppskrift og de blir iallefall seige og gode. De er i en gammel oppskriftsbok som jeg har hjemme.
Jeg lager de ved å piske eggedosis og ha oppi smeltet smør, kokosmasse ++
Veldig lettvindt og fort ferdig.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 11:31   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Jeg har en god oppskrift hjemme. Men der er jeg ikke før etter 16.00.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 11:34   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Dette er min favorittoppskrift, de blir seige og gode.

250 g kokosmasse
200 g sukker
4 eggehviter


Bland alt i en kjele og varm under omrøring. Når massen har samlet seg og blitt blank settes topper med teskjeer på stekebrett. Stek ved 180 grader i 12-15 minutter.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 11:40   #5
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Her er min

Kokosmakroner

2 dl vaniljekrem, 3 dl sukker, 2 egg, 400 g kokosmasse. 200 grader til de er gylne

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 11:45   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Ser det er mange måter og ingredienser! Jeg måtte bare begynne å lage, for tiden var litt knapp - første brett står nå i ovnen. Jeg valgte Lise Finckenhagen sin oppskrift, som ligner på Myria sin, bare at det er like deler sukker og kokos + en eggehvite mer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 12:36   #7
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Her er min

Kokosmakroner

2 dl vaniljekrem, 3 dl sukker, 2 egg, 400 g kokosmasse. 200 grader til de er gylne

Denne høres god ut! Bare blander du alt kaldt?

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 12:37   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Jeg syns de ble veldig gode med denne oppskriften.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 12:38   #9
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Her er min

Kokosmakroner

2 dl vaniljekrem, 3 dl sukker, 2 egg, 400 g kokosmasse. 200 grader til de er gylne

Spennande oppskrift! Har du framgangsmåte?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 12:51   #10
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Spennande oppskrift! Har du framgangsmåte?

Jeg rører sammen sukker og eggehvite
Blander egg og vaniljekrem
Blander alt sammen

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 13:18   #11
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Rør eggene sammen, ikke pisk, da blir de seige og ikke tørre!

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 21:45   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Dette er min favorittoppskrift, de blir seige og gode.

250 g kokosmasse
200 g sukker
4 eggehviter


Bland alt i en kjele og varm under omrøring. Når massen har samlet seg og blitt blank settes topper med teskjeer på stekebrett. Stek ved 180 grader i 12-15 minutter.

Krever ikke denne noe visping?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 21:51   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Ingen visping i den jeg brukte, kun røre sammen i en gryte under oppvarming.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 21:51   #14
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Oppskriften med oppvarming funker definitivt best her i huset.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 22:15   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Jeg tester nå.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 22:53   #16
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Krever ikke denne noe visping?


Nei, ingen visping (veldig praktisk, alt i én gryte og nesten ingen oppvask). Men det viktigste er selvsagt at kokosmakronene blir gode, og det er disse.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 22:58   #17
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Jeg tok Finkenhagens oppskrift siden jeg måtte lage med en gang, og jeg måtte ha en fremgangsmåte. De ble helt nydelige. Jeg laget de litt store for å være sikker på at de ble seige og gode.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 23:52   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

De må jeg prøve. Fant en i butikken som var seig og god og tenker jeg kan bake selv.

Holder de til jul? Da tenker jeg ikke på om jeg greier holde fingrene av fatet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 14:56   #19
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Dette er min favorittoppskrift, de blir seige og gode.

250 g kokosmasse
200 g sukker
4 eggehviter


Bland alt i en kjele og varm under omrøring. Når massen har samlet seg og blitt blank settes topper med teskjeer på stekebrett. Stek ved 180 grader i 12-15 minutter.

Midt i ovnen?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 16:05   #20
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokosmakroner - hvilken oppskrift?

Jeg ba mannen lage røren i dag, og han fant en oppskrift med oppvarming av ingrediensene før de plasseres i topper på bakepapir. De har aldri blitt bedre! Tror det var matprat sin oppskrift, og den ser ut til å samsvare med Myria sin.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no