Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valg 2017 - hva stemmer du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva stemmer du i årets stortingsvalg?
Rødt 14 8,48%
MDG 8 4,85%
Arbeiderpartiet 48 29,09%
Høyre 24 14,55%
Venstre 19 11,52%
KrF 5 3,03%
FrP 0 0%
SV 41 24,85%
Piratpartiet 0 0%
NKP 0 0%
Samfunnspartiet 0 0%
Demokratene 0 0%
Liberalistene 0 0%
Alliansen 0 0%
Feministisk Initiativ 0 0%
Helsepartiet 0 0%
De Kristne 0 0%
Pensjonistpartiet 0 0%
Senterpartiet 5 3,03%
Jeg stemmer blankt! 1 0,61%
Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-17, 21:17   #161
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Raja er jo helt løs kanon på dekk, sånn partipiskmessig. Men jeg synes han er en bra - og viktig - stemme.

Heilt enig

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 08:47   #162
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Har dere sammenlignet resultatet fra skolevalget med vår "meningsmåling" her?
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/s...ti/a/24134379/

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 09:31   #163
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Tidligere har vi da alltid hatt noen som har stemt Frp? Har vi ikke? I år er det ikke en eneste en som tør vedkjenne seg slik stemmegivning.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 09:54   #164
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg har stemt V! Eg stemmer Venstre, og vil ha FrP ut av regjering. Spent på forhandlingane etter valet; motstanden mot FrP er nok stor internt i Høgre også. Sannsynligvis blir KrF og V for små - sjølv med eventuell støtte frå MDG. I så fall får eg uansett ikkje ei regjering eg vil ha.

Eg mislikar sterkt polariseringa i debatten. "dersom du ikkje er med oss, så er du imot oss". "Svar ja eller nei". Alt er svart/kvitt. Det finst nesten ikkje plass, og politisk sentrum blir oksygenfattig. Men eg vil ikkje oppgi mine kjerneverdiar, og eg tilhøyrer sentrum.

Venstre er eit parti som utan sjenanse stadig er i drøfting med seg sjølv. Dei har likevel klart å bidra til å demme opp for store delar av FrP sin politikk i heile denne perioden (med unntak når AP gir FrP ryggdekning ). Regjeringa sin politikk har blitt grønare og meir gründervenleg. Asylbarna fekk bli. Lofoten ligg der - enda. Listhaug kompenserer med hatefull retorikk (men ingen politikk) og melder seg ut av regjeringa som Venstre ønskjer. Eg meiner at det må vere eit mål å mobilisere rundt sosiale og liberale verdiar, ikkje flykte frå dei. Jo større Venstre, jo mindre gunnlag for både FRP-politikk og fossilkonservativ miks av AP/SP. Mi stemme til Venstre er 100% ei stemme til Venstre - å påstå noko anna er bortimot ein fornærmelse av demokratiet og det parlamentariske systemet.

Og så stemmer eg for at integreringsministeren skal heite Abid Om ikkje i år, så kanskje når ei blåblå regjering må gå? Klikk og dans:

https://www.facebook.com/abid.raja/v...njMXK7zm47xWfg


(Kilde: youtube.com)

Jeg er ikke nødvendigvis enig med valget ditt, men er HELT enig i betraktningene dine rundt dette med bakgrunnen for valgene vi tar.

Jeg synes det er betenkelig at protestvalg ser ut til å være en økende trend for mange, og litt trist at politiske partier ikke klarer å forklare og forsvare ideene sine på en slik måte at folk tror på dem, og velger å gi sin stemme. Stemme FOR noe, fremfor å stemme MOT noe annet.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 10:03   #165
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Tidligere har vi da alltid hatt noen som har stemt Frp? Har vi ikke? I år er det ikke en eneste en som tør vedkjenne seg slik stemmegivning.

Det er ikke alltid like lett å kjenne at det er åpent demokrati og ytringsfrihet på FP, og du skal være ganske tykkhudet for å erkjenne politiske sympatier for et parti som så til grader er paria. Det til tross for at grunnen til stemmen du gir, _kunne_ være, at lokalpolitikeren DU faktisk stemmer på er en fantastisk dame som får BRA ting gjort i eget fylke. Mens resten er skrullinger som bruker offentlige kroner på observasjonsreiser til vennebyer i USA eller konsulentbyråer som legger innkjøp av softis med på oppgjørsregningen. Tenkt eksempel.

Stemmegivning på FP er litt som skolevalg. Helt i utakt med resten av verden der ute

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis

Sist redigert av Billa : 06-09-17 kl 10:21.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 11:13   #166
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det er ikke alltid like lett å kjenne at det er åpent demokrati og ytringsfrihet på FP, og du skal være ganske tykkhudet for å erkjenne politiske sympatier for et parti som så til grader er paria. Det til tross for at grunnen til stemmen du gir, _kunne_ være, at lokalpolitikeren DU faktisk stemmer på er en fantastisk dame som får BRA ting gjort i eget fylke. Mens resten er skrullinger som bruker offentlige kroner på observasjonsreiser til vennebyer i USA eller konsulentbyråer som legger innkjøp av softis med på oppgjørsregningen. Tenkt eksempel.

Stemmegivning på FP er litt som skolevalg. Helt i utakt med resten av verden der ute

Nå er det ikke en offentlig poll det her da, så jeg kan ikke skjønne at det skulle være så skummelt å trykke på knappen og eventuelt holde munn i tråden, hvis man synes det er vanskelig å stå for valgene sine.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 11:24   #167
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Det er vel mer at interessen for å delta i disse diskusjonene her på FP har avtatt, hvis man er i den leiren. Det er massevis av tråder jeg ikke en gang gidder å gå innpå, hvis jeg tenker at her blir det helt forutsigbart om ting jeg her helt uenig i og trøtt av å diskutere. Og på dette er tonen i tillegg uvanlig skarp.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 11:59   #168
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nå er det ikke en offentlig poll det her da, så jeg kan ikke skjønne at det skulle være så skummelt å trykke på knappen og eventuelt holde munn i tråden, hvis man synes det er vanskelig å stå for valgene sine.

Det kan du si, og det er synd at det er sånn. Et diskusjonsforum trenger diversitet og mangfold, hvis ikke blir det fort veldig monotont og forutsigbart. Kjedelig, til og med.

Det kan jo være at innlegg som dette:

"... det er en som har trykket FrP her inne "

er med på å gjøre døren trangere.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 13:41   #169
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Det syrin sa.


Jeg har forhåndsstemt og forlatt kontinentet frem til valget, og er ferdig med hele valgkampen og det er DEILIG!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 20:51   #170
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Tidligere har vi da alltid hatt noen som har stemt Frp? Har vi ikke? I år er det ikke en eneste en som tør vedkjenne seg slik stemmegivning.

Ikke så rart, man kan jo knapt vedkjenne seg at man stemmer Venstre, uten å bli beskyldt for å egentlig stemme FRP.

Jeg har forresten stemt Venstre i dag, all verdens møkkakampanjer fra AP ("en stemme til Venstre er en stemme til Sylvi Listhaug") klarte i alle fall ikke å snu meg. Tvert imot, jeg har blitt hellig overbevist om at jeg heller stemmer blankt enn å stemme AP igjen. (Som jeg har stemt på flere ganger før.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 21:06   #171
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Ganske sikker på at absolutt alle på dette forumet forstår at en stemme til Venstre er en stemme til Venstre. Så komplisert er nå en gang ikke dette valgsystemet vårt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 21:17   #172
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jepp. Jeg har forhåndsstemt på biblioteket i dag. Tok noen minutter mens yngste var på dansing.

Gjort det samme på mitt bydelsbibliotek mens yngste var på billedkunst.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 21:37   #173
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Jeg synes dette fremdeles er ganske vanskelig.
For meg er V bestevenninna, som fikk seg noen venner jeg ikke liker. Skal jeg da gidde å henge med henne eller finne meg noen nye venner?

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 21:37   #174
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ganske sikker på at absolutt alle på dette forumet forstår at en stemme til Venstre er en stemme til Venstre. Så komplisert er nå en gang ikke dette valgsystemet vårt.

Mulig det, men så langt i tråden har det vært lite som tyder på at dere har skjønt det.

...og så må jeg innrømme noe. Jeg himler når Listhaug drar til Rinkeby og skal se på "svenske tilstander", jeg fnyser av korset i halsen og hennes nesten konsekvente omtale av flyktninger som "lykkejegere". Jeg synes Lishaug er en vits som "integreringsminsiter", hun skaper splid og frykt i stedet for å jobbe for integrering. Men- nå sitter jeg og ser på debatten mellom Giske og Lishaug er det jo umulig (klin umulig for en vestlending med sans for velplasserte, tørre replikker, i alle fall...) å ikke gi dama noen poeng. Jeg kan ikke la være å le når debattlederne konfronterer Lishaug med det litt uheldige (men ikke desto mindre ganske så presise) utsagnet om imamsleiking og Hareide. Giske prøver videre å komme på banen med at Lishaug ikke er den eneste politikeren som er imot steining og hun parerer med "vel, du har i alle fall ikke klart å manne deg opp til å konfrontere noen av dem..." (imamene). Jeg tror mange savner litt mer konfrontering av både imamer og andre i norsk politikk, og synes det er synd at Listhaug ikke har noen konkurrenter på det området.

Ellers er Abid Raja fantastisk i Dagbladet-debatten; Her får både Lishaug og Giske så hatten passer, men alltid med et glimt i øyet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 21:46   #175
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mulig det, men så langt i tråden har det vært lite som tyder på at dere har skjønt det.


Poenget, som har blitt forklart til det kjedsommelige, med stadig mindre teskjeer, er at en stemme til Venstre er en stemme til et Venstre som bidrar til at Frp får sitte i regjering.

For noen Venstre-velgere er det greit, for en del av oss er ikke det greit, så da stemmer vi noe annet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 21:48   #176
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Men er det bedre at partier man ikke er enig med politikken til sitter i regjering? FRP får tross alt veldig lite gehør for mange av forslagene sine.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 22:02   #177
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Totalbildet for meg er bedre med rødt enn med FrP. Det er et spørsmål om prioriteringer og hvilke verdier man setter høyest, tenker jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 22:05   #178
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men er det bedre at partier man ikke er enig med politikken til sitter i regjering? FRP får tross alt veldig lite gehør for mange av forslagene sine.

Jeg er en av de som ikke kan stemme Venstre fordi jeg ikke vil at FrP skal bli sittende, selv om jeg kan være mye enig med Venstre. Jeg synes FrP er med på å tøye strikken for hva som er greit å si i det offentlige rom. FrP og Donald har ikke gjort min verden noe bedre i alle fall. Men jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal stemme i år. Bare hva som helst som gjør at de som sitter nå ikke blir sittende.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 22:05   #179
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Hvis du stemmer Rødt, kanskje. Men hvis man stemmer AP for å være sikker på at Frp ikke kommer i regjering, har man jo brått stemt på et parti som f. eks har en strengere asylpolitikk og en dårligere miljøpolitikk enn Venstre.
Verdier og verdier, fru Blom.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-17, 22:14   #180
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvis du stemmer Rødt, kanskje. Men hvis man stemmer AP for å være sikker på at Frp ikke kommer i regjering, har man jo brått stemt på et parti som f. eks har en strengere asylpolitikk og en dårligere miljøpolitikk enn Venstre.
Verdier og verdier, fru Blom.

Men når Venstre må forholde seg til Frp i disse spørsmålene, så er jo det også et håpløst valg.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no