Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

En flis å spikke med dere.

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-06, 20:03   #81
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg ble kalt knehøne i dag, derfor tok jeg det med. :såra og vonbråten:

Ble det brukt humoristisk mot deg?

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 20:13   #82
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg ble kalt knehøne i dag, derfor tok jeg det med. :såra og vonbråten:

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 20:15   #83
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Opprinnelig lagt inn av Julekona, her.

Ble det brukt humoristisk mot deg?

Aner ikke.

  Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 20:15   #84
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Hmmm....nå synes jeg vi tar med oss utrivligheter fra et forum til et annet. Det er vel ikke meningen, eller??

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 20:21   #85
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Foreløpig har jeg ikke fått særlig mange svar på mitt velkomstinnlegg, men jeg er sikker på at det er fordi alle ikke har fått med seg min ankomst og heller ikke har oppdaget for hyggelig, morsom og fantastisk jeg er.

Samme her.
Jeg satte pris på de fire svarene jeg tross alt fikk, det er jo hyggelig å bli hilst velkommen. Så selv om det er mye annet å lese her så tar jeg meg tid til å svare på velkomstinnlegg innimellom, langt fra alle men noen nå og da, det tar ikke så lang tid.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 20:26   #86
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:02   #87
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cabal, her.

Ja. Ihvertfall når det her dels blitt uttalt at man svarer sjeldnere eller ikke i det hele tatt på innlegg fra noen en ikke kjenner. (Det handler ikke om velkomsttråder.) Hvis det er en praksis, hvordan hadde de som har den filosofien likt å blitt møtt selv med: "Næsj, det innlegget svarer jeg ikke på - for jeg kjenner ikke vedkommende"?

Nei, det er ikke uttalt at man svarer sjeldnere på innlegg av folk man ikke kjenner. Det er sagt at man svarer oftere på innlegg fra folk man kjenner. Jeg er enig i at det kan virke som samme sak, men det er det faktisk ikke.

Jeg for min del unnlater ikke å lese eller svare på innlegg som er skrevet av fremmede, men siden jeg har begrenset med tid til å bruke her inne, jeg prioritere hvilke innlegg jeg bruker tid på. Jeg leser innlegg etter omtrent denne prioriteringsrekkefølgen:

  • Innlegg av folk jeg av erfaring vet at skriver gode, interessante, morsomme eller på andre måter lesbare innlegg.
  • Innlegg med fengende/interessant/provoserende titler eller innhold.
  • Innlegg med spørsmål som jeg vet jeg kan gi gode svar på og som omhander et tema som engasjerer meg.
  • Annet, hvis jeg har tid.
Svare gjør jeg hvis jeg har noe å bidra med og hvis jeg har tid, uansett hvem som har skrevet innlegget.

Det er altså ikke personlig ment hvis jeg kommer til å ignorere innlegg av folk jeg ikke kjenner fra før, men et utslag av en seleksjon som for meg er veldig naturlig å gjøre. Jeg prioriterer veldig mye annet på samme måte: avisartikler, radioprogrammer, filmer, forelesninger osv, osv.

Et nettforum fungerer på samme måte som resten av samfunnet: hvis man vil bli lagt merke til, må man gjøre en innsats for det selv: ved å skrive mye, ved å skrive godt eller ved å skrive engasjerende. Oppfyller man minst én av disse kriteriene, vil man garantert bli lest av flere.

Og sist men ikke minst: hvis jeg vil at mange skal lese det jeg skriver er det mitt ansvar å gi dem lyst til å gjøre det. Ikke alle andres ansvar å lese mine innlegg fordi jeg ikke skal bli såret eller fornærmet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:08   #88
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ønsket velkommen i noen "hei, her er jeg "-tråder, men det var bare for at jeg var kvalmt omtenksom den dagen. Uavhengig av nick tror jeg. (Bortsett fra da jeg så at Mamma Rosa kom hit da. Henne er jeg hemmelig nettforelska i og måtte selvsagt juble litt i hennes tråd.)

Introtråder bør være nettopp det. Velkommentråd blir noe helt annet, og ville vært fryktelig kjedelig.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:13   #89
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror jeg kun har hatt ork til å ønske velkommen til et par medlemmer her. Må bare innrømme at jeg svarer på tråder som engasjerer meg, og velger å bruke tid på det istedenfor å hilse velkommen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:14   #90
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

(Bortsett fra da jeg så at Mamma Rosa kom hit da. Henne er jeg hemmelig nettforelska i og måtte selvsagt juble litt i hennes tråd.)

Hemmelig no more!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:19   #91
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cabal, her.

Det er vel ikke så rart at Norge sliter med integreringspolitikken, når man ikke engang forstår viktigheten av å ta imot nykommere på et lite forum.

Æh?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:22   #92
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg lest alt.
Min konklusjon må bli at Juletingen er rar, Cabal enda litt rarere og at jeg svarer i de innleggene det passer meg.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:34   #93
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Nå har jeg lest alt.
Min konklusjon må bli at Juletingen er rar, Cabal enda litt rarere og at jeg svarer i de innleggene det passer meg.

Det er vel meg som er "juletingen"? Jeg tåler fint å være litt "rar", hvis mine meninger i denne tråden oppfattes som rare Men, jeg tør påstå at jeg oppfører meg ordentlig, og behandler folk med respekt. Men, jeg forstår at mine meninger om hva som er vanlig høflighet avviker fra andre sine. Jeg tror forresten det er helt legalt å bare svare på innlegg som passer hver enkelt!

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 21:53   #94
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg tror jeg kun har hatt ork til å ønske velkommen til et par medlemmer her. Må bare innrømme at jeg svarer på tråder som engasjerer meg, og velger å bruke tid på det istedenfor å hilse velkommen.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:03   #95
Boo
Fullverdig medlem
 
Boo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østen for måne, vesten for sol.
Innlegg: 63
Boo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nå har jeg også lest hele tråden og jeg konkluderer med at det er best å drite i å introdusere seg, og heller lage flotte fine intressante innlegg med fengende overskrift!

Boo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:08   #96
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Nå har jeg også lest hele tråden og jeg konkluderer med at det er best å drite i å introdusere seg, og heller lage flotte fine intressante innlegg med fengende overskrift!

Det har alltid vært min taktikk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:33   #97
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Julekona, her.

Det er vel meg som er "juletingen"? Jeg tåler fint å være litt "rar", hvis mine meninger i denne tråden oppfattes som rare Men, jeg tør påstå at jeg oppfører meg ordentlig, og behandler folk med respekt. Men, jeg forstår at mine meninger om hva som er vanlig høflighet avviker fra andre sine. Jeg tror forresten det er helt legalt å bare svare på innlegg som passer hver enkelt!

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:36   #98
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det begynner å bli mye spon av denne spikkingen her nå.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:37   #99
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Kvar?
Hvor?
Skriv me nynorsk i alle trådar?
Skriver vi nynorsk i alle tråder?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 22:43   #100
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard



Innlegget mitt skapte debatt og nå SER dere meg

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no