Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-20, 12:16   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Ja, hvem ville du sendt med? Posten? Nordpost? DHL? Andre? Den veier under 10 kg, men er stor.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 12:33   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Vi har brukt helthjem. Funket fint.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 12:44   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Akkurat i dag har jeg best tro på Norgespakke fra Posten.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 12:49   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi har brukt helthjem. Funket fint.

Men kan jeg sende en stor eske med dem? Har ellers brukt de mye i det siste til småpakker fra postkassen, helt strålende.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 12:49   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Akkurat i dag har jeg best tro på Norgespakke fra Posten.

Det er jo det jeg også egentlig tror.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 13:11   #6
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Hvis du betaler porto hos posten på nett/i app så er det ikke så ille pris for 120×60×60 (inntil 10 kg). 149,--

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 13:14   #7
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Hvis du betaler porto hos posten på nett/i app så er det ikke så ille pris for 120×60×60 (inntil 10 kg). 149,--


Interessant, det har jeg aldri prøvd. Leveres den da som vanlig på posten etterpå for å sendes?

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 13:43   #8
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.


Interessant, det har jeg aldri prøvd. Leveres den da som vanlig på posten etterpå for å sendes?


Bare leverte den på posten, tok 5 sekund. Eller, litt mer da. Jeg har ikke printer hjemme, så scannet qr-kode på posten og limte den på pakken der.
Veldig effektivt og greit opplegg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 13:52   #9
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Jeg sendte også en stor pakke med Posten i går for 149 kroner. Bestilte og betalte via mobilen utenfor butikken, og gikk inn og scannet kvitteringen slik at jeg fikk printet pakkelapp. Funket gullegodt!

Helt hjem er dessverre ikke like enkelt for store pakker som for små. De må leveres inn på postkontoret, og ha en ordentlig pakkelapp så vidt jeg husker. Vi har ikke printer som funker hjemme, så det stoppet seg der. Ikke var det særlig billig heller.

DHL og Nordpost har jeg ikke sjekket pris på, men tviler på at de er vesentlig billigere enn Posten. Det er jo og en fordel at pakkene faktisk dukker opp hos mottaker på denne siden av nyttår.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 13:55   #10
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Har brukt helthjem til små pakker det ikke er så nøye med, men for en stor eske julegaver ville jeg nok brukt Posten.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 14:30   #11
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Vi bruker Posten. Som noen skrev over blir det billigere om man betaler på nett, og jeg stoler på at Posten får pakken fram i motsetning til f.eks. Helt Hjem.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 14:59   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.


Interessant, det har jeg aldri prøvd. Leveres den da som vanlig på posten etterpå for å sendes?

Ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 15:11   #13
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Posten tar kortere tid enn helt hjem. Sendte akkurat en pakke på tvers av landet og det tok under 1 døgn fra jeg leverte den inn til den var klar til henting.
Bestiller på nettet.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 15:14   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Bestilte på Posten nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 17:40   #15
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Helt hjem hadde jeg brukt og skal jeg bruke. De koster 37 kr nå. De er også mye kjappere enn posten.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 17:44   #16
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Helt hjem hadde jeg brukt og skal jeg bruke. De koster 37 kr nå. De er også mye kjappere enn posten.

37 var billig. Jeg sjekka dem i går og kunne ikke finne ut annet enn at å sende stor pakke kostet 139,-.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 17:48   #17
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Posten tok en uke fra sør til nord i oktober. Helt hjem er fantastisk, kommer på dørmatta og gjør at jeg slipper hentekøen på Posten i desember. Litt usikker på om det fungerer om mottaker bor i blokk, så mulig jeg må bruke Posten på noen av årets pakker.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 18:04   #18
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Helt hjem hadde jeg brukt og skal jeg bruke. De koster 37 kr nå. De er også mye kjappere enn posten.

37,- hvis innen 25 cm og 35 cm?. Jeg bruker helthjem og Post Nord mye. Helthjem varierer mye på leveringstiden, nord for Trondheim mest. Siste pakke lå seks døgn uten å flytte på seg, virkelig alt er sporet. Post Nord har rotet bort to pakker, jeg har fått erstatning. Men det har tatt fire mnd, jul og nyttår inkludert, og kundeservice er grusom. Hadde all saksgang på chat som jeg lagret, og måtte bruke som dokumentasjon senere.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 18:09   #19
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

37 var billig. Jeg sjekka dem i går og kunne ikke finne ut annet enn at å sende stor pakke kostet 139,-.

Det er vel inntil 5 kg de minste, det har aldri vært noe problem at de har vært større enn målene heller. Så jeg får sendt noen gaver i hver pose, de er forsikret og jeg kan selde mange sånne for prisen posten tar.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 18:15   #20
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende en stor eske julegaver - hvem er best?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det er vel inntil 5 kg de minste, det har aldri vært noe problem at de har vært større enn målene heller. Så jeg får sendt noen gaver i hver pose, de er forsikret og jeg kan selde mange sånne for prisen posten tar.

Hadde ikke fått meg til å sende min 7-kilos pakke som liten pakke i håp om at det skulle funke for 37 kr. Når det er sagt, jeg har ikke noe i mot helthjem jeg altså, men stoler litt mer på posten bare og velger dem når prisen tross alt blir lik.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no