Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Klassetur 10. klasse

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-20, 09:28   #181
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Jeg synes leirskoler i skoletiden er en skikkelig uting, hadde de dratt i ferier så hadde det vært enklere å si nei for de som ikke vil eller ikke har råd.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 09:28   #182
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg orket ikke å diskutere, har diskutert med ett par av de før om dugnader i fotballen, det ble så surt og håpløst etterpå.

Jeg synes at frivillige aktiviteter er noe annet. Det er på skolen jeg reagerer på at vi skal gjøre salgsdugnader og regelmessig betaling til en spond-konto. Skolen skal være gratis, men det er den ikke hos oss.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 09:30   #183
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg synes leirskoler i skoletiden er en skikkelig uting, hadde de dratt i ferier så hadde det vært enklere å si nei for de som ikke vil eller ikke har råd.

Jeg har en datter som vil og vi har råd. Jeg synes allikevel det er en skrekkelig uting; helt uavhengig av om det skjer i skoletiden eller ikke. Gratisskolen er et prinsipp jeg mener skal etterfølges.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 09:32   #184
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes at frivillige aktiviteter er noe annet. Det er på skolen jeg reagerer på at vi skal gjøre salgsdugnader og regelmessig betaling til en spond-konto. Skolen skal være gratis, men det er den ikke hos oss.

Jeg reagerer på begge deler , det blir for mye. Ja, skolen skal være gratis, det er den absolutt ikke her.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 09:33   #185
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har en datter som vil og vi har råd. Jeg synes allikevel det er en skrekkelig uting; helt uavhengig av om det skjer i skoletiden eller ikke. Gratisskolen er et prinsipp jeg mener skal etterfølges.

Min kommer til å være med på svært få aktiviteter, han er nok med for det sosiale. Hadde det vært i en ferie, hadde han ikke blitt med.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 09:41   #186
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Vår kommune har vedtatt at det ikke skal være klassetur på ungdomskolen. Det er leirskole på slutten av barneskolen og den betaler kommunen.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 09:42   #187
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Her blir leirskole i 7.klasse betalt av skolen, og på ungdomsskolen er signalet at man ikke skal legge opp til dyre turer langt unna. Lærerne får ikke fri til å være med, og elevene får ikke gyldig fravær, så hvis det skal være noe så må det gjøres på fritiden, kun med foreldre som ledere, og da anbefaler de sterkt å holde seg i nærområdet og gjøre det lavterskel.

10.klassingene her hadde dagstur til Falstadsenteret på onsdag denne uka, der de hadde fått foredrag, omvisning i fangeleiren og i Falstadskogen hvor fangene ble henrettet, i forbindelse med 2.verdenskrig som tema i samfunnsfag. Det var betalt av skolen og arrangert i skoletida (en time med buss hver vei). Det hadde blitt en litt ekstra spesiell opplevelse, fordi noen av elevene faktisk fant navn på slektninger på minnetavla over omkomne. Falstadsenteret har forresten laget et eget opplegg der for skoleturer med overnatting i nå i skoleåret 2020-2021, som alternativ for skoleklasser som har måttet avlyse sine turer til konsentrasjonsleirer i Polen og Tyskland.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 11-09-20 kl 09:51.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 09:45   #188
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Det var forslag om tur som var gratis på vår skole også (å gå flyktningeruta til Sverige med overnatting i skogen), men det synes de som snakker mest på foreldremøtene at hørtes ut som et skikkelig stusselig alternativ.

Eller - jeg er av de som snakker mye på foreldremøte og syntes det hørtes ut som en ypperlig tur, men det var flere som mente at det hørtes så slitsomt ut at folk ikke ville bli med. (Turutstyr kan lånes gratis på en utlånssentral i bydelen.)

Den turen hadde sikkert ikke latt seg gjennomføre med korona, men det var jo ikke noe vi visste noe om da vi hadde diskusjonen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 10:11   #189
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Min skal 2 t unna fra oss, de skal samle inn 350 000, hvor noe av det skal gå til ball og resten til tur.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 10:23   #190
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Guttungen skulle vært på tur i midten av oktober, men den er utsatt til våren.
Her har vi alt betalt tror jeg. De økte skolepengene bittelitt slik at det ikke ble en større sum på en gang. Mener hvert fall det ble sånn. Privat skole.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 11:31   #191
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Guttungen skulle vært på tur i midten av oktober, men den er utsatt til våren.
Her har vi alt betalt tror jeg. De økte skolepengene bittelitt slik at det ikke ble en større sum på en gang. Mener hvert fall det ble sånn. Privat skole.

Trodde alle privatskoler med tilskudd tok maks det de kan i skolepenger i utgangspunktet. Gratisprinsippet gjelder ikke det like mye der, når de får statsstøtte? Om de får statsstøtte? Det gjorde det på den vi brukte en periode. De kunne ikke ta ekstra betalt for ting.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 11:42   #192
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Min skal 2 t unna fra oss, de skal samle inn 350 000, hvor noe av det skal gå til ball og resten til tur.

Det er jo et helt vanvittig beløp!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 11:46   #193
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Om noen har forslag til andre steder enn Oslo eller Stavanger vil jeg gjerne høre. Utgangspunkt fra Kristiansand. Tog eller buss. Bør ikke være for langt unna. To overnattinger. Artige steder om man drar østover/nordover?

Skolen har Danmark også som alternativ; men det går jo ikke i disse dager. Vet ikke om vi får lov å dra annet sted enn de fire på listen (et er lokalt for de klassene som ikke samler inn mye penger), så er det Trollaktiv på Evje (en time fra Kr.sand), Oslo og altså Dk.

Sandefjord/Tønsberg/Larvik/Porsgrunn/Skien: Hva finnes her? Vi snakker om april, rett etter påske: må passe mht skolerute, eksamen mm. Opprinnelig skulle vi reist nå i september.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 11:47   #194
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det er jo et helt vanvittig beløp!

Det kommer jo an å hvor mange elever det er. Skolen vår skal samle inn en halv million, men sånn blir det når det er så veldig mange elever.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 11:48   #195
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opplegget på vår ungdomsskole er leirskole i 8. klasse arrangert av skolen og gratis. En evt. skoletur i 10. er foreldrestyrt, det må reises på fritiden og ingen fra skolen skal være innblandet. Både skolen og FAU oppfordrer til å vise moderasjon, men det er ikke så lett når en tur med f.eks Hvite busser koster 7-8000 kr. Det er MYE penger selv om man starter med innsamling tidlig i 8. klasse.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 12:23   #196
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Trodde alle privatskoler med tilskudd tok maks det de kan i skolepenger i utgangspunktet. Gratisprinsippet gjelder ikke det like mye der, når de får statsstøtte? Om de får statsstøtte? Det gjorde det på den vi brukte en periode. De kunne ikke ta ekstra betalt for ting.

Som sagt, ikke helt sikker. Var ikke på det foreldremøtet hvor dette ble tatt opp og det er heller ikke jeg som betaler.
Mulig det ble stemt over å gjøre det sånn i stedet for dugnader.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 12:25   #197
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det kommer jo an å hvor mange elever det er. Skolen vår skal samle inn en halv million, men sånn blir det når det er så veldig mange elever.

Antar dere er en del mer enn oss, vi 70-80 , usikker på hvor mange lærere vi betaler for.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 12:33   #198
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Opplegget på vår ungdomsskole er leirskole i 8. klasse arrangert av skolen og gratis. En evt. skoletur i 10. er foreldrestyrt, det må reises på fritiden og ingen fra skolen skal være innblandet. Både skolen og FAU oppfordrer til å vise moderasjon, men det er ikke så lett når en tur med f.eks Hvite busser koster 7-8000 kr. Det er MYE penger selv om man starter med innsamling tidlig i 8. klasse.

Tur med hvite busser er ikke innafor det jeg definerer som å "vise moderasjon". Så hvis det er målet mener jeg at dere går imot oppfordringen fra skolen og FAU.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 12:42   #199
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Jeg har bare sittet på FAU-siden og oppfordret til moderasjon og poengtert viktigheten av at alle skal få mulighet til å bli med. Og ja, en del foreldre gir blanke i hva skolen og FAU måtte mene om saken for ungene fortjener jo en utenlandsreise på slutten av grunnskolen.

Turkomite ble til min store overraskelse ikke tema på foreldremøte til min 8. klassing, spent på om korona kommer til å endre holdningene angående klasseturene i 10.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 12:45   #200
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Yngste skal visst med hvite busser om 2 år. De går på ulike skoler.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no