Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fortell meg alt om Voss!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-20, 10:21   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg alt om Voss!

Det ser ut til at vi har landet ferien for 2021. Vi skal til Voss.
Turen går med campingvogn. Er Voss Camping verd prisen?
Hvilke aktiviteter bør vi sikte oss inn på? Fire gutter, 18 til 11 år. Tre fullstendig fryktløse og en Ludvik.
Tenkte de skulle få vindtunnellek til jul? Er det realistisk for familiens Ludvik?
Evt for oss voksne?
Hvordan er det å sykle der? Vi har to biler og tror nok vi skal prioritere å få med sykler?
Bading er innertier, ser at det ligger et badeanlegg rett ved Voss Camping, det trekker jo veldig opp for den campingplassen.
Hvor mange dager bør vi ha? Trenger minst en overnatting på turen. Holder det med ei uke?
Vi liker slow vacation brukte tre dager på Elverum i fjor.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 10:42   #2
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Voss har mye gøy for aktive barn/ungdommer. Voss camping er dyrt, (er en del mindre campinger noen km fra sentrum, men ikke noe mer enn det), men jeg foretrekker Voss camping. Badeland kan inkluderes, det er i sentrum med det det har å tilby. Kan gå bort til vindtunnellen, kan ta gondolbanen opp på fjellet, og evt. gå ned igjen(ikke mange kronene å spare altså Voss er dyrt, men mye actiontilbud.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 10:49   #3
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Voss har klatrepark, som er ganske grei. Om dere gidder halvannen times kjøring, så er den i Bergen bedre.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 10:49   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Vindtunnel: Det var kjempekult for min Ludvik som da var 12 (mener jeg å huske). Selv da han forsvant ti meter opp og mammaen hans fikk hjertet i halsen. De er kjempeflinke til å lære opp og motivere og er inni der sammen med deg.

Vi bodde ikke i Voss, men på airbnb i Øystese. Det var på en gård, så sikkert hakket mer eksotisk for oss enn for dere. Men OM dere skal den veien videre, så anbefaler jeg å få med seg Hardanger Skyspace.

Tre brør kafe har ordentlig kaffe, for oss som sorterer reisemål etter dette kriteriet.

Bordalsgjelet er en fin liten spasertur.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 11:16   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Jeg elsker Voss.
Med campingvogn er kanskje Voss resort Bavalstunet pgså en mulig camping/parkeringsplass? Litt utenom sentrum da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 11:25   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Hva er en Ludvik? (Mistenker at jeg har en sånn sønn, men må forstå den mer nøyaktige betydningen av ordet.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 11:37   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hva er en Ludvik? (Mistenker at jeg har en sånn sønn, men må forstå den mer nøyaktige betydningen av ordet.)

Ludvik? Karakteren i Flåklypa som er litt redd og forsiktig. Til forskjell fra Solan som kaster seg ut i alt fryktløst.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 11:48   #8
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Vi har kun prøvd Voss camping, men likte veldig godt at den var så sentral! Vi setter stor pris på å la bilen stå mest mulig når vi er på ferie. De har nettopp oppgradert sanitæranlegget, og det var veldig lekkert!Campingen er ikke så veldig stor, så sjekk om det er mulig å booke på forhånd.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 11:54   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Min likte ikke vindtunnel , han endte i tillegg med å skade skulderen og avbrøt etter noen få minuttter. Han er litt Ludvik i enkelte situasjoner .

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 12:08   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Vi har kun prøvd Voss camping, men likte veldig godt at den var så sentral! Vi setter stor pris på å la bilen stå mest mulig når vi er på ferie. De har nettopp oppgradert sanitæranlegget, og det var veldig lekkert!Campingen er ikke så veldig stor, så sjekk om det er mulig å booke på forhånd.

De beste plassene kan forhånds bookes ja
Vi liker litt privatliv. Det er vanskelig forenlig med campingliv
Men vi lærte litt om å finne gode plasser i sommer og det ser veldig lovende ut på Voss Camping altså.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 12:15   #11
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Bur du på Voss camping er bading gratis, eller inkludert.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 12:34   #12
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Bur du på Voss camping er bading gratis, eller inkludert.

I Vossabadet? Det er i så fall fantastiske nyheter og gjør det vel verd prisen for å bo der!!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 12:37   #13
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

I Vossabadet? Det er i så fall fantastiske nyheter og gjør det vel verd prisen for å bo der!!!

Ikke inne i Vossabadet nei, men det utendørsbassenget på campingen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 12:38   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ludvik? Karakteren i Flåklypa som er litt redd og forsiktig. Til forskjell fra Solan som kaster seg ut i alt fryktløst.

:klaskepanne: Selvfølgelig.

Jeg var så opphengt i Nure (fra Linus i Svingen), men der var det vel strengt talt moren som var i overkant forsiktig.

Konklusjon: når det kommer til fysiske utfordringer har jeg en skikkelig Ludvik. Han må nødes og lures til å forsøke ting som han egentlig behersker til fulle.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 12:41   #15
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Ikke inne i Vossabadet nei, men det utendørsbassenget på campingen.

Det er også bra. Jeg prøvde å finne ut om det bassenget. Så det er to? Et som tilhører campingen og Vossabadet? Som også ligger like i nærheten? Vi er seks badeengler så det er helt klar relevant!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 13:05   #16
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er også bra. Jeg prøvde å finne ut om det bassenget. Så det er to? Et som tilhører campingen og Vossabadet? Som også ligger like i nærheten? Vi er seks badeengler så det er helt klar relevant!

To basseng ja. De sliter litt med teknikken på det utendørs. men det var åpent i sommer.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 13:44   #17
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Er Vossvind virkelig verd pengen? Det var jo helt vilt dyrt? 3000kr for 15 minutter!!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 13:52   #18
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Det var mange som tok med sykkel opp i gondolen og syklet ned når vi var der i sommer.
Vi var i klatreparken og kjørte zipline, det var populært for små og store.
Så de har rafting også, det ville vi prøvd hadde vi hatt tid.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 14:13   #19
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Er Vossvind virkelig verd pengen? Det var jo helt vilt dyrt? 3000kr for 15 minutter!!!

Eldste syntes det var verdt det, minste likte det ikke, og vil ikke på nytt igjen.
Mulig dere kan få familierabatt. Man må bare elske vossingar. Jeg kom og skulle betale for en gjeng med unger et sted, og fikk beskjed om at siden alle var mine, så skulle jeg få rabatt, de var så vant med at det var flere familier som gikk sammen for å spare penger.

Sykkelrute på toppen ja. Både rundtur på toppen, men også grusvei ned til asfaltveien og gjennom hyttefeltet og smal veg ned til sentrum.
Sykler er genialt på Voss.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 14:22   #20
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg alt om Voss!

Raftingen der er vertfall veldig gøy, for de som tørr det

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no