Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Oppdal

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-21, 09:24   #1
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oppdal

Vi skal tilbringe noen dager på slalåm i Oppdal, men hva annet kan vi gjøre der. 4 voksne og 3 barn (10-12 år). Hvor bør vi spise? Ungene vil gjerne på litt shopping, mest for å handle fidget toys. Jeg har aldri vært der, så jeg aner ikke hva jeg går til.

Er det forresten OK med vanlig turbukse med ull under til slalåmkjøring? Må man ha slalåmbriller, for det har jeg ikke. Har ikke stått på slalåm på 18 år, så jeg vet ikke helt hva jeg trenger.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 09:46   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppdal

Slalombriller bruker jeg bare hvis det er nedbør. Det klarer du deg fint uten. Hjelm har jeg begynt å bruke nå i det siste, og jeg skjønner ikke nå at jeg har turt å kjøre uten tidligere.

Du trenger ikke noen fancy bukse for å kjøre slalom, men det er en fordel at den er vanntett i baken og vindtett. Men er det ikke veldig kaldt eller vått så er det virkelig ikke noe å lure på.

Oppdal kjenner jeg ikke så mye til, men det slår meg ikke som et naturlig sted å velge for shopping?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 09:54   #3
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppdal

Hvis det er vanlig tynn turbukse så ville jeg har litt tykt lag ull under eller to tynne lag. Er det foret turbukse holder det med ett lag ull under. Det er rompa og låra jeg blir kald på når jeg står slalåm. Og når en sitter i heisen. Vann- og vindtett er viktig på ytterlaget i alle fall.

Hjelm er påbudt nå i mange anlegg, og jeg skjønner heller ikke hvordan jeg før for 10 år siden turte å kjøre uten. Jeg liker å ha slalåmbriller for vinden også. Jeg tar de heller opp på hjelmen bare om jeg ikke vil bruke dem. Men veldig kjekt for både sol og vind med dem.

Husk på korona nå, så de anbefaler jo ikke shopping utenfor egen kommune. Har bare overnattet på Oppdal en gang, men da var det ei gate der med butikker og restauranter. Var vel mest sportsbutikker og interiørbutikk om jeg husker riktig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 10:05   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppdal

Jeg tenker at du fort blir våt i rompa med vanlig turbukse, og ville kanskje sett om jeg fant en billig utebukse. Jeg har brukt en enkel sak fra Stormberg i mange år, den var billig og enkel, men tåler litt mer.
Jeg er ikke så glad i å bruke briller og tenker du ikke trenger det, men du trenger hjelm ja.

Det er en stund siden jeg var i Oppdal, er kanskje ikke det store shoppingutvalget nei, men vil vel også tenke at man ikke skal gå på shopping med familien nå egentlig. Det er vel allment frarådet.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 10:07   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppdal

Lite tips til shopping likevel: Oppdal har en fin mathall med lokale varer, hvis man er interessert i sånt. Den heter Smak & Behag, og ligger ved Quality Skifer hotell.

Ellers er det vel ikke veldig mye annet enn ski å finne på der.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 11:42   #6
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppdal

Takk for svar, prøver en dag med turbuksa, så får jeg se hvordan den fungerer. Fint å vite at jeg kan klare meg uten briller. Glemte korona oppi all pakkinga. Kanskje like greit å vente til vi kommer hjem.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 12:11   #7
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppdal

Oppdal har sendt ut melding til alle hyttebeboere og bedt de om å handle hjemme før de drar. Til handelsstanden sin fortvilelse. Ville sjekket kommunen sine hjemmesider før jeg planla noe rett og slett

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 16:49   #8
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppdal

Kulturhuset på Oppdal er åpent. Der er det kino, badebasseng og bibliotek om dere vil gjøre noe annet enn å stå på ski. De har egen nettside med info om koronatiltak.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 17:36   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppdal

Lite shopping utover den delikatessebutikken som også har café. Sist jeg var på Oppdal hadde jeg glemt solbrillene mine, så shoppingen besto av Cubus for solbriller, Apoteket ved Rema for håndsprit (dette var helgen før 12. mars i fjor) og krydder i delikatessebutikken.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 17:40   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppdal

Jeg og eldste kjører ski i skallbukse med ull og har det helt fint, men test hjemme om skallbuksen går over støvelen, min er vond å få over, eldstes bukse går lett over. Vi bruker alle briller selv i fint vær. Hjelper mot vind og sol også. Vi mangler ett par slalombriller, så det ble det sykkelbrillene på meg. På Oppdal har jeg ikke vært på 20 år. Men god ferie.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 19:04   #11
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.278
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppdal

Bakeriet Sprø er en fin plass for lunsj eller søtbakst og kaffe. Men greit å være der tidlig på dagen for utvalgets skyld. Det er i samme lokale som Smak & behag.

Shopping er det ikke så mye av, men domus-senteret har i alle fall Norli og Nille for leker og små duppeditter. Det er en Europris på Oppdal og.

Kulturhuset er åpent, og der er det både kino og badeland.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no