Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Lekre lepper - hjelp ønskes!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-10, 18:52   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.856
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Lekre lepper - hjelp ønskes!

Gjør dere noe med leppene - peeler dere, og i så fall med hva?
Bruker dere lipliner?
Jeg har en nydelig Chanel leppestift, men jeg "spiser den opp" så fort, finnes det noen triks for å beholde fargen lenger? Er det noe man tar under? Eller kanskje over?
Smører dere leppene inn med noe om natten for å pleie dem (nattkrem)?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 18:55   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.406
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Max Factor - lipfinity. Den er fantastisk. Det er en leppestift som består av farge + topcoat, og den sitter i 8-12 timer. Om du klarer å holde leppene ute av munn i 20 minutter kan du spise så mye du vil på de etterpå, vil jeg tro.

Den sitter så godt at det er nødvendig å ha leppestift-fjerner, ellers sitter den gjerne på til morgenen etter.

Jeg har lypsyl på om natte, så det er min oppskrift. Lipfinity om dagen, lypsyl om natten, perfekte lepper.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 19:21   #3
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Verdens beste leppepomade er denne. Den er basert på bivoks, har litt mentol e.l. (kjølende), og sitter godt på leppene. Det dumme er at boksen er veldig liten, men den er ikke særlig dyr. Jeg kjøpte hos feelunique.com, men av norske butikker tror jeg bleieboden.no kan ha den.



Jeg har også en haug med andre leppepomader (Weleda Everon, Jäson, Eos, Decleor), men ingenting slår denne.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 19:23   #4
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Jeg har blitt forelsket i EOS leppepomade. Den som ser ut som et egg. Den smører jeg med når jeg føler jeg er tørr på leppene. Jeg orker ikke bruke lipgloss/leppestift hver dag, for jeg blir så utrolig tørr og sår på leppene av det, samme hvor mye lypsyl jeg smører med ellers.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 19:26   #5
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.580
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Mitt beste tips er å gi leppene skikkelig med fukt ved å smøre på et tjukt lag med leppepomade før du legger deg om kvelden. Jeg bruker Rosebuds Rose pomade og det fungerer veldig bra!

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 19:30   #6
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Beste pleie for såre, tørre lepper er denne

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 19:42   #7
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Beste pleie for såre, tørre lepper er denne

Neida. Purelan legger seg bare som et lag utenpå, og funker helt til den er forsvunnet. Da er i hvertfall mine lepper såre og tørre.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 19:46   #8
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Peeler leppene med egen sukkerskrubb, bland sammen sukker og mandelolje og du har en fabelaktig skrubb. Etter på smører jeg Rosebud. Bruker Rosebud eller lipgloss til daglig.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 19:56   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.743
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Ehh, mine får litt lipsyl når det er for ille....
antakelig slett ikke perfekte, men ganske naturlige....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 22:22   #10
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.648
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Elizabeth Arden's Eight Hour Cream om natten, Glo Minerals lipgloss om dagen.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 22:25   #11
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.808
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Jøss, jeg slutter aldri å forundre meg over hva folk bruker tid/penger på, som jeg ikke har ant er nødvendig. Er det virkelig så vanlig å pleie leppene?

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 23:03   #12
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Nesj, jeg klarer meg fint med litt lypsyl og sånt av ymse slag. Har helt normale lepper.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 23:29   #13
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.476
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Jeg bruke kun lipgloss, ikke leppestift! Da kan jeg "spise" så mye av lipglossen jeg bare vil uten at det synes ikke på samme på som hvis jeg bruker leppestift.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 00:29   #14
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Jøss, jeg slutter aldri å forundre meg over hva folk bruker tid/penger på, som jeg ikke har ant er nødvendig. Er det virkelig så vanlig å pleie leppene?

Jeg får tørre og sprukne lepper hvis jeg ikke pleier de litt av og til. Det går hverken mye tid eller mye penger - og det lille som går med til dette er verdt det fremfor ubehaget med tørre og sprukne lepper.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 21:02   #15
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Jeg bruker leppeskrubb fra Body Shop (grønn med prikker, i en leppestift-holder) ved behov om sommeren, hver dag om vinteren. Noen ganger haler jeg bare ansiktsskrubben over leppene også...

Om natten et godt lag nattkrem, iherdig innmassert, eller leppepomade (l'Occitanes 100% shea butter e.l.)

Om dagen et bunnlag pomade om morgenen, og plumping gloss fra tid til annen i løpet av dagen. De få leppestifter jeg har er gjennomsiktige og fuktgivende, jeg kler ikke fargetett leppestift. Lipfinity er ikke pen på meg.

Hovedmålet mitt er å holde leppene frie fra tørre hudfliser, for det ser ikke bra ut.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 21:17   #16
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.900
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg har blitt forelsket i EOS leppepomade. Den som ser ut som et egg. Den smører jeg med når jeg føler jeg er tørr på leppene. Jeg orker ikke bruke lipgloss/leppestift hver dag, for jeg blir så utrolig tørr og sår på leppene av det, samme hvor mye lypsyl jeg smører med ellers.


Hvor kjøper du den?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 21:18   #17
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Carmex for å pleie leppene (leppepomade), funker kjempefint mot tørre og såre lepper.


Og så bruker jeg kun lipgloss fra Juicy Tubes, tror jeg har de aller fleste fargevariantene. De sitter godt og er pene på. Leppestift er ikke pent på meg.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 03:17   #18
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Hvor kjøper du den?

Jeg har en slik som er kjøpt på et dagspa. Har akkurat den som er vist på bildet. Kjempegod lukt og smak på den, men føler ikke at den pleier leppene akkurat, bare fukter dem der og da.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 08:45   #19
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Måtte inn og lese hva som gjøres med leppene liksom.
Mine bare er der. De får ikke engang litt gloss på fest....

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 10:01   #20
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lekre lepper - hjelp ønskes!

Jeg synes heller ikke at EOS funker noe særlig. Den er OK der og da, men man må smøre konstant, og da er vel vitsen borte.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no