Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-21, 09:53   #1
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.439
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Hadde en diskusjon med en venninne om hva som er rimelig tid for å gå hjem hvis man er invitert i en middag til venner på en lørdag. For meg er middag middag og fest fest, altså har jeg egne "regler" for meg selv på hvor lenge jeg blir sittende avh. av hva jeg er invitert til. Type jeg synes det er rimelig å gå hjem senest mellom 00:00 og 01:00 hvis jeg er invitert på en middag, men blir gjerne lenger om det er en fest. Selvsagt kan ting utarte seg slik at det blir senere og det kan så absolutt være gøy, men forutsetter i min verden at man da er sikker på at dette er greit for alle, inkludert vertskapet. Bakgrunnen for diskusjonen var at venninnen min hadde opplevd at storparten av gjestene hadde gått et stykke over midnatt, men at et par ble sittende til kl 04:30 sammen med det overtrøtte vertskapet. De tok ingen forsiktige hint og vertskapet fikk ødelagt dagen etterpå hvor de hadde planer. Hva synes dere er rimelig og hvordan kaster man ut gjester på en høftlig måte hvis det går helt over styr?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 09:55   #2
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

I en sånn situasjon ville jeg ikke holdt meg til forsiktige hint.

Hvis jeg sier til mine gjester at dette har vært veldig hyggelig men nå må jeg komme meg i seng så forventer jeg at det fører til at de går hjem. Hvis de ikke gjør det synes jeg ikke det er rimelig.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 09:56   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.981
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Jeg er en sånn som ikke har fått så mye opplæring i sosiale koder, og jeg blir ikke fornærmet hvis jeg blir "kastet ut" på en høflig måte hvis jeg blir sittende for lenge. Jeg synes det er vanskelig å vite når vertskapet ønsker å ha meg der og når jeg må dra hjem.

Sist vi var i middag hos et vennepar dro vi visst altfor tidlig hjem. Det fikk vi beskjed om i etterkant. (Vi var invitert i middag og dro litt over midnatt.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 10:01   #4
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er en sånn som ikke har fått så mye opplæring i sosiale koder, og jeg blir ikke fornærmet hvis jeg blir "kastet ut" på en høflig måte hvis jeg blir sittende for lenge. Jeg synes det er vanskelig å vite når vertskapet ønsker å ha meg der og når jeg må dra hjem.

Dette!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 10:02   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Jeg synes ikke at en middag er til 0430, og dersom størsteparten av gjestene går, kan det kanskje være et hint. Hadde hevet ut folk som satt så lenge om jeg ikke likte det selv.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 10:05   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Jeg er et uforbederlig A menneske. Hvis noen blir sittende til midnatt hos meg så er jeg så trett at jeg har det direkte fysisk vondt. Det hender selvsagt at jeg klarer å sitte lengre, her for noen uker siden satt jeg oppe til 2 en kveld, men det er veldig sjelden.

Dersom det mest er mannens gjester så kan jeg finne på å unnskylde meg, si at jeg ikke vil kaste noen ut, men at jeg må gå og legge meg. Mannen har ingenting imot å fremdeles sitte oppe.

Dersom det er felles venner eller mest mine så kan jeg finne på å si at nå må jeg be dere om å gå, for nå er jeg så trett at jeg ikke klarer det lengre.

Jeg prøver hardt å ikke gjøre det på en uhøflig måte. Men jeg ser ingen grunn til å sitte der og ha det vondt.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 10:09   #7
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Jeg har noen ganger 'kastet ut' gjester og sagt at nå er jeg så stuptrøtt at vi må ta kvelden. Jeg syns det må være innafor, og som gjest hadde jeg ikke blitt det minste fornærmet om vertskapet hadde gjort det samme.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 10:13   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes ikke at en middag er til 0430, og dersom størsteparten av gjestene går, kan det kanskje være et hint. Hadde hevet ut folk som satt så lenge om jeg ikke likte det selv.

Enig i dette. Synes det er hint nok, at når noen begynner å gå så går resten. Man må nesten føle vibbene.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 10:15   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Man må jo bare si fra. Hvis noen ikke tar hintet når vertskapet har begynt å rydde, pusset tennene osv.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 10:22   #10
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Jeg har en venn som ikke tar hint, i så stor grad at jeg til slutt trodde han bare var for arrogant til å bry seg. "Nå må du faktisk gå, vi skal på jobb i morgen og minsten våker om tre timer".
Det endte jo opp med at jeg gikk langt over vanlige høflighetsgrenser og omtrent dyttet ham pratende ut ytterdøra

Jeg pleier nok å begynne med et slags inntrekk av luft og liksom et slags koselig sukk, kombinert med litt urolige kroppsbevegelser...
og fortsetter med "ajaj, det var utrolig koselig at du kunne komme" osv..

Men synes det er vanskelig.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 10:42   #11
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.715
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes ikke at en middag er til 0430, og dersom størsteparten av gjestene går, kan det kanskje være et hint. Hadde hevet ut folk som satt så lenge om jeg ikke likte det selv.

Dette.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 10:44   #12
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.348
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Forsiktige hint er greit nok for de fleste, men ikke for alle. Jeg har erfart at det er helt greit å gi beskjed, for eksempel med noe sånt som at " nei, nå har jeg lyst til å legge meg, jeg har planer for morgendagen".

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 10:56   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.439
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er en sånn som ikke har fått så mye opplæring i sosiale koder, og jeg blir ikke fornærmet hvis jeg blir "kastet ut" på en høflig måte hvis jeg blir sittende for lenge. Jeg synes det er vanskelig å vite når vertskapet ønsker å ha meg der og når jeg må dra hjem.

Sist vi var i middag hos et vennepar dro vi visst altfor tidlig hjem. Det fikk vi beskjed om i etterkant. (Vi var invitert i middag og dro litt over midnatt.)

Det er ikke manglende opplæring i sosiale koder som er problemet, tror heller det er at sosiale koder varierer veldig fra person til person. Noe er avhengig av om man er A eller B mennesker, noe varierer mellom ulike miljøer/vennegjenger/familier og sannsynligvis også ting som ekstrovert/introvert personlighet etc. Jeg har også opplevd å bli klaget på ifm. at jeg gikk for tidlig - hun jeg var hos følte at vi burde være sammen så lenge som mulig når vi først møtte hverandre. Det kreves nok en del forsiktige hint enten man ønsker at gjestene skal bli lenge eller gå tidligere.

Jeg som stort sett ønsker at middagsgjester ikke skal bli sittende veldig lenge over midnatt, pleier å invitere tidligere enn hva andre gjør. Hvis det blir for sent likevel, kan jeg finne på å rydde litt forsiktig, snakke om at kvelden har vært (altså fortid) hyggelig eller om ting jeg skal dagen etterpå for å hinte. Jeg gjesper sannsynligvis også ofte, rett og slett fordi min indre klokke sier fra om at det er forbi leggetid. Et stort problem for meg dersom det blir for sent, er at jeg da risikerer at jeg ikke får sove, men det er jo veldig personlig å begynne å snakke om søvnproblemer, så det dropper jeg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 13:03   #14
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Det høres merkelig ut å bli sittende flere timer lenger enn de andre gjestene - ofte blir det et naturlig oppbrudd da de første har gått.

Men hva som regnes som høflig er jo ikke alltid lett å lande rett i. Jeg har giftet med inn i en familie som synes at min "hyggelig" er kjedelig, og jeg synes deres "morsomt" er brautende og innebærer for mye alkohol.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 13:17   #15
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes ikke at en middag er til 0430, og dersom størsteparten av gjestene går, kan det kanskje være et hint. Hadde hevet ut folk som satt så lenge om jeg ikke likte det selv.

Jeg hadde dekket frukostbordet og sagt at nykommer snart ungene….

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 16:07   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Synes det er greit å si fra rett ut at nå er det slutt og vi «stenger for kvelden», det var hyggelig og vi får ta resten en annen gang.

Viktig å si fra i tide, mens man ennå kan være hyggelig, og ikke vente til det er «for sent» og man er sur. Så sitter man sikkert og tenker «de går snart», og så gjør de ikke det. Har man ikke tenkt gjennom hva som er «nok» kan det bli vanskelig. Hadde nok vært veldig tydelig kl 0200, som er stengetid her i distriktet, og da kan man også bruke det litt humoristisk.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 16:12   #17
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Jeg skjønner ikke at det er vanskelig å si ifra om en gang. På sånne lag har jeg jo folk jeg kjenner godt. Jeg er vanligvis en pleaser jeg altså,men dette synes jeg er hundre prosent innafor både å få beskjed om og å gi beskjed om.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 16:23   #18
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.018
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Jeg synes ikke det er vanskelig, men det er fordi som diplomatbarn observerte jeg hvordan en del av middagsgjestene aldri gikk hjem. Faren min pleide illojalt å etterhvert gå og legge seg og overlate gjestene til moren min. Det var alltid klart for meg at det ikke ville være aktuelt hos meg.

Jeg har jo aldri middagsgjester jeg ikke kjenner, så jeg gir tydelig beskjed om jeg synes noen har blitt for lenge eller om jeg er veldig trøtt. Og det er en god stund før midnatt altså. Jeg må innrømme at om vertskapet i hovedinnlegget fikk dagen ødelagt, er det synd, men jeg skjønner ikke at de ikke tok affære.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 16:45   #19
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Vi har så og si aldri hverken middagsbesøk og i hvert fall ikke fest, men å sitte oppe til 0430 hadde vært totalt uaktuelt på så mange vis. Jeg kan ikke komme på noen jeg ville invitert på besøk som jeg ikke kunne sagt fra til at det var på tide å ta kvelden, hvis de ikke så ut til å tenke det selv. I praksis er de jeg kunne finne på å invitere like slitne som meg, så det ville neppe blitt et problem.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-21, 16:45   #20
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjester som ikke går hjem "i rimelig tid"

Jeg tar ikke hint og kan godt bli sittende til klokken 05:00 og senere - selv om vertskapet gjesper. Dersom vertskapet sier at det er på tide å gi seg, så går jeg.

Jeg har også venner som må ha beskjed om å gå hjem, og jeg syns ikke det er noe problem å be dem gå.

Jeg blir litt stresset av å lese om dere som hinter og mener gjestene skal skjønne dette selv, og håper virkelig at alle mine venner og folk jeg besøker kan droppe hinting og heller si rett ut at de er trett og at det er på tide å gi seg. Nå har jeg blitt invitert til de aller fleste igjen, så jeg antar at det har gått greit i de fleste tilfeller. :S

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no