Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Må renovere bad - vil bort fra flis og trenger konkrete tips

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-22, 22:08   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.606
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Må renovere bad - vil bort fra flis og trenger konkrete tips

Badet må tas nå og jeg ønsker belegg og våtromspanel. Badet vi har idag er mye flis med både oppbygd dusj-nisje og innebygd badekar. Blir ikke badekar mer heller. Jeg vil ha det lett å rengjøre og alt opp fra gulvet. Noen som kan inspirere meg? Jeg har sett på https://fibo.no/produkter/olivegreen/ og deres dusty Blue for alternativer dersom vi ønsker farger på veggene,men har også lurt på om jeg bør gå for mer nøytralt med type sånn https://fibo.no/produkter/grey-sand/
Og heller ha inn farger med skap/interiør. Jeg tenker ikke å bruke mer penger enn nødvendig,men samtidig ikke være så gnien at jeg ikke får noe jeg blir fornøyd med

Dersom noen har pusset opp bad og har en kombinasjon av belegg og panel de er fornøyd med tar jeg gjerne i mot tips der!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 22:15   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips.

Vi flyttet inn i ny leilighet for et par måneder siden. Badet var valgt av utbygger, men det er grått. Tenker det er en grei farge. Så kan vi ha mer spennende farger på håndklær mm.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 22:19   #3
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.606
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips.

Har sett på denne fra Linn Bad som jeg synes er fin:
https://www.linnbad.no/baderomblog/emma-isbre
Lurer også på om jeg vil ha plate med servant oppå eller sånn vanlig servant som dekker hele skapet.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 22:24   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips.

Nydelig farge! Hadde Linn bad i mitt forrige hus.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 22:36   #5
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.813
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips.

Ingen konkrete tips, følger med.
Men husker i vår forrige leilighet, pusset vi opp et lite bad med belegg og våtromstapet. Vi hadde også en glassvegg til dusjen. En drøm å vaske det badet. Man kunne omtrent bare spyle det med dusjen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 22:49   #6
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.551
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips.

Vi har nesten helt likt møbel fra Linn bad og er fornøyd. Vi har hel servant, og det er kun fordi mannen (rørlegger) mener at med plate + servant, så vil det bli møkkete rundt servanten/vasken på en sånn måte at det er vanskelig å få helt rent. At du ikke kommer til under en bollevask, f.eks.
Rengjøring av hel servant er en drøm!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 22:50   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips.

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Har sett på denne fra Linn Bad som jeg synes er fin:
https://www.linnbad.no/baderomblog/emma-isbre
Lurer også på om jeg vil ha plate med servant oppå eller sånn vanlig servant som dekker hele skapet.

Den var kjempefin!

Vi pusset opp badene for halvannet år siden, har heldekkende vask. Mye enklere å vaske!

Vi gikk for store fliser på badene, men på vaskerommet har vi belegg, veldig fornøyd. Vi har dette:

https://konsument.tarkett.no/nb_NO/k...lv-til-vaatrom

Hvite vegger (klassisk hvit) unntatt den over benken - den er deco Blue. (Har fortsatt oppheng på den. )

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 23:00   #8
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.606
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips.

Gode poeng. Heldekkende vask it is! Har det nå også og det er veldig greit!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 23:00   #9
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips.

Jeg går aldri tilbake til flis og fuger som må skures!
Vi har nettopp pusset opp et ganske lite vaskerom/bad med fibo plater på vegg og gulvbelegg. Vi har vaskeromsinnredning fra epoq med lyseblå fronter, blue mist heter den, belegget er fra forrbo i denne kolleksjonen https://www.forbo.com/flooring/no-no...ic-2021/bxx2q6
vi har fargen shimmer thyme og den er skikkelig fin, jeg er SÅ fornøyd!
Veggene er hvite, matte uten fuger, tror den bare heter white og så en kode, jeg angret litt da de kom opp og alt var veldig hvitt, men nå som innredningen dekker en del av veggen, og vi har satt opp stort speil og dusjvegger ble det veldig bra med nøytrale, lyse vegger mot grønt gulv og blå innredning.


Sist redigert av Galathea : 05-05-22 kl 07:36.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 23:33   #10
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips.

Har mønstrete belegg
og hvite baderomsplater på veggene. Er veldig fornøyd fordi jeg kan matche med håndklær etc i hvilken farge jeg vil. Veldig fornøyd med gulvbelegget.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 08:29   #11
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips

Vi har gulvbelegg på badet, og inni dusjen. Superenkelt å rengjøre, og vi er fornøyde med fargen. Vi valgte gjennomfarget gulvbelegg med stor slitestyrke. (Vi kom fra et gammelt bad med fliser og fuger som måtte skures.)
Noen vi kjenner har panel i dusjen som ikke er ordentlig montert - dette har resultert i at de har trukket vann - og buler.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 14:50   #12
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.231
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips

Noen jeg kjenner har brukt disse kjøkkenplatene til vegger i dusjsonen. Virker helt genialt i forhold til renhold. Ingen fuger som blir skitne og de tåler vann.
https://alusplash.com/gl/kitchen-backsplash/

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 23:37   #13
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.836
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips

Skal også pusse opp bad.
Henger med dere her for supre tips

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 07:58   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips

Hva er fordelene med belegg fremfor fliser? Er det dyrere?

Borettslaget skal endelig renovere badene vårt om 1-4 år. Og vi må velge mye selv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 07:59   #15
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.606
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips

Det er billigere og lettere å holde rent.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 08:44   #16
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hva er fordelene med belegg fremfor fliser? Er det dyrere?

Borettslaget skal endelig renovere badene vårt om 1-4 år. Og vi må velge mye selv.

Mye billigere med belegg, mye lettere og holde rent og mindre sjanse for lekkasjer. (Skader på konstruksjonen i bakkant, da belegget er helt tett, mens fugene mellom flisene alltid vil trekke vann, dersom man ikke vedlikeholder dem jevnlig.)

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 09:13   #17
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips

Vurdert mikrosement?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 10:27   #18
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.766
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips

Jeg har en venninne (som har støv på hjernen) og de har gått over til linoleum på badegulvet. Mye lettere å holde rent, og det er penere enn det jeg minnes fra fordums tid. Husker ikke hva de har på veggene.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 14:25   #19
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Mye billigere med belegg, mye lettere og holde rent og mindre sjanse for lekkasjer. (Skader på konstruksjonen i bakkant, da belegget er helt tett, mens fugene mellom flisene alltid vil trekke vann, dersom man ikke vedlikeholder dem jevnlig.)

Det var belegg da vi kjøpte her, men da vi nyoppdaget at det var enormt mye fukt under belegget, tok vi det vekk. Og det er den jævligste lukta jeg har kjent i mitt liv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 14:40   #20
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Må renovere bad- vil bort fra flis og trenger konkrete tips

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det var belegg da vi kjøpte her, men da vi nyoppdaget at det var enormt mye fukt under belegget, tok vi det vekk. Og det er den jævligste lukta jeg har kjent i mitt liv.

Aiaiai, det høres ikke bra ut.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no