Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Matpakken min
Jeg er tradisjonell, og pakker lunsjen pent inn i matpapir 12 6,52%
Jeg har matboks 75 40,76%
Jeg putter den i en plastboks som ikke egentlig er matboks, men man tager hva man haver 21 11,41%
Plastpose! 24 13,04%
Pølsepapir fra kantina/kiosken/bensinstasjonen 0 0%
Papirpose 0 0%
Kjøper lunsjen min, den ligger på fat. 68 36,96%
Termos, jeg liker å ha med varm lunsj! 2 1,09%
Annet 35 19,02%
Jeg spiser bare brokkoli. Eller blomkål. Til nød gulrøtter. 3 1,63%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 184. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-12, 13:46   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Hadde jeg hatt matpakke, så hadde den vært i boks, og sjelden inneholdt brødmat. Dermed ikke egnet for matpapir.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 13:47   #22
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Har mat på jobben, som blir tilberedt der. Knekkebrød, kornblanding etc.

  Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 13:49   #23
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Jeg krysset av flere steder. Som oftest har jeg matboks, men det hender jeg slenger noe ned i en brødpose også, evt at jeg flotter meg og kjøper mat i kantinen.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 13:50   #24
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

For tiden kjøper jeg mat i kantina. Om jeg har med meg mat på jobb, har jeg det i en plastboks av noe slag hvis det er middagsrester, eller i matpapir hvis det er brødskiver.

Litt utenfor spørsmålet: Ut på tur er det alltid brødskiver i matpapir. Ingenting er så godt som brødskive med hvitost eller brunost på tur.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 13:50   #25
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Spiser i kantine og blir trukket et fast beløp hver mnd.
Alltid brød, pålegg og salater. Og varmmat to ganger i uken + vafler på fredager.
Jeg er veldig dårlig på å spise matpakke, og er glad for ordningen vi har.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 14:01   #26
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Annet.
I jobben min jobber jeg bl.a med matlaging, jeg får mat på jobb.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 14:04   #27
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Jeg har med meg brødskiver i en plastpose, og pålegg ved siden av. Smører når det er lunsj. Skal vi ut på tur har jeg matboks.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 14:12   #28
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Brød/knekkebrød i matboks. Pålegg i kjøleskap på jobb.
Men torsdagene har vi lunsj med brød, pålegg og frukt som vi betaler for på spiserommet. Da er den på pappfat.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 14:17   #29
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Har et pålegg på jobb og har med to brødskiver i plastpose (som gjenbrukes hver dag).

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 14:32   #30
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Kjøper brød/knekkebrød og pålegg på butikken ved jobben som jeg har "lagret" på jobb, sånn at jeg smører maten min der og da. Noen ganger kjøper jeg mat fra varmdisken (feks en karbonade som jeg har på brødskiva).

Ellers hender det at jeg har med middagsrester i plastboks som jeg varmer opp i microen.

Så det er litt av begge deler, men mest det øverste, så jeg svarte "kjøper maten min, den ligger på fat". Vet ikke om det ble helt riktig dog.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 14:34   #31
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Vi har lunsjordning på jobben. Så jeg betaler for maten og denligger på fat.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 14:39   #32
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.058
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Jeg bruker matboks eller en tilfeldig valgt plastboks alt ettersom hva jeg har med. Jeg har Laptop-lunsjboks med flere mindre bokser i, så ofte har jeg både brødskiver og en boks med middagsrester e.l. oppi der hvis jeg skal være lenge på jobb. Når jeg skal varme maten legger jeg den på tallerken og varmer i mikro. Matpapir husker jeg ikke når vi hadde sist, men bruker mellomlagspapir i vesla sine matbokser.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 14:49   #33
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Jeg har matboks og synes det er mest praktisk da jeg har med både skive og frukt/grønnsaker. Tror sant å si ikke jeg husker hvordan jeg fester matpakkepapir ordentlig slik at det holder lenger

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 14:55   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Vi har felleslunsj på jobben med salat og pålegg. Altså på fat. Skal jeg ha med putter jeg i boks.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 14:55   #35
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Som regel i matboks, men av og til spanderer eg på meg varm lunsj i kantina. Om kokken er i godt humør, får eg det på fat og.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 14:57   #36
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Smører jeg, så har jeg matboks. Gjerne en fin, glorete en.

Smører mannen, så har jeg matpapir.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 15:34   #37
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.124
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Annet: Vi har lunsjordning på jobben og forsyner oss selv, spiser fra tallerken. Det blir jo nesten som en kantine, men vi kjøper ikke maten fra dag til dag (trekkes i lønn hver måned).

Du kjøper den da selv om du betaler en gang i måneden.

Jeg kjøper mat i kantinen, på fat og/eller i suppetallerken, og betaler med kontantkort som jeg lader opp omtrent en gang i måneden. (Men jeg har ofte med litt mat til et mellommåltid, og da i matboks.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 15:45   #38
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Jeg er ikke noe glad i brødmat så jeg kjøper varmmat eller salat i kantinen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 15:46   #39
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.340
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Deler av lunsjen i matpapir, noe kjøper jeg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 15:59   #40
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Hvis jeg ikke spiser det som serveres i kantinen på jobb, har jeg med meg matboks. Også har jeg helseklibrøt og baconost på kontoret, til de dagene jeg ikke får i meg frokost før jobb ... (Baconosten har jeg i minikjøleskapet som jeg brukte å sette mm i da jeg pumpet på jobb.)

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no