Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når nokon ikkje drikk alkohol

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Undre du deg?
Ja 36 17,65%
Nei 168 82,35%
Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-14, 11:50   #281
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Nei. Synes det er ufint å bry seg med hva andre drikker og ikke drikker. Og da særlig alkohol fordi det kan være av personlige grunner. Og slike personlige grunner må folk få fortelle om når og hvis de vil.

Enig i det, for all del. Men å "undre seg over" trenger slett ikke bety at man spør eller maser eller klager.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 11:52   #282
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Enig i det, for all del. Men å "undre seg over" trenger slett ikke bety at man spør eller maser eller klager.

Enig i det og. Men jeg personlig har nok hatt piggene ute noen år, og vært nærtagende.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 11:55   #283
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Eg tolker og "å drikke i helga" som noko anna enn "å ta eit par øl på fredag". Det er noko med trykket på drikke som er veldig annleis.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 12:00   #284
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg tolker og "å drikke i helga" som noko anna enn "å ta eit par øl på fredag". Det er noko med trykket på drikke som er veldig annleis.

Det blir litt som folk fra Leirsund. De hadde stadig replikker som "ska' vi mala eller drekka?" om de syntes det ble litt mye prat på en fest. Én av dem ytra dessuten følgende legendariske replikk i omtrent samme øyeblikk som han falt i søvn på en klassefest: "Drekka meeeer!" Zzzz.

Jeg husker at kusinene mine fra Trysil brukte uttrykket "feste" - det var aldri vi vant til. Der jeg vokste opp, var det ikke samfunnshus med lørdagsfester der man slapp inn idet man var konfirmert.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 12:02   #285
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Ja, jeg er imponert over hvor sterkt folk klarer å styre tankene sine (evt. hvor bevisstløse noen er). Jeg ofrer ganske mye en tanke.

Er det bevisstløst mener du å ikke undres i den situasjonen som står beskrevet i HI?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 12:05   #286
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

"Skal vi drikke" oppfatter jeg som "skal vi drikke oss fulle"? Eller "feste" som også er uttrykk for det samme.

På mitt hjemsted sies det ikke dette, men spørsmålet "Skal du ut i helga?"
"Skal du på byen i helga?" dekker akkurat det samme.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 12:06   #287
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg også. Jeg tror folk blander det å tenke over noe/undre seg over noe med det å fordømme/være utidig nysgjerrig og at de derfor synes det er viktig å få fram aaaldri ofrer andres gjøren og laden en eneste tanke.

Nemlig. Og det er to forskjellige ting. I trådar vi har hatt om behåring, badetøy på stranda osv er det MANGE som seier dei aldri reflektere over korleis folk ser ut. Satt på spissen, om en mann kom bort i verdens minste speedo for å spørre om klokka hadde dei ikkje lagt merke til kva han hadde på seg og langt i frå tenkt over klesvalget. Eg meiner at dette med alkohol blir det samme. Det blir et ideal å ikkje legge merke til noko rundt seg som kan virke avvikende på "norma".

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 12:13   #288
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

På mitt hjemsted sies det ikke dette, men spørsmålet "Skal du ut i helga?"
"Skal du på byen i helga?" dekker akkurat det samme.

Mens der jeg ferdes trenger ikke noen av de to bety alkohol eller i hvert fall ikke fyll.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 12:28   #289
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det finnes forresten én situasjon hvor jeg undrer meg. Det er når yngre kvinnelig kollega ankommer lønningspils og bestiller farris eller pepsi max. Med eller uten bil, bilen kan være skalkeskjul.

For meg er lønningspils en hyggelig anledning til å møtes utenom arbeidstid, og jeg har aldri tenkt på at det er rart når det er noen som ikke drikker øl. Mange av mine kolleger drikker bare vin. Må det da inviteres til lønningsvin for at det skal bli riktig?
Jeg har vært med på mange lønningspils som edru som regel fordi det skal skje noe tidlig lørdag morgen, eller fordi jeg skulle på jobb dagen etter.

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Ta i alle fall den tilpassa alkoholfrie varianten da tenker eg.


Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg ville blitt skuffet om jeg skulle gitt en slik middag i gave til noen jeg i utgangspunktet visste var interessert i mat og vin. Det ville ikke hjulpet det minste om vedkommende valgte juicemenyen, om det hjelper. Det ville føles som å ta med noen i operaen, og så gikk de i pausen fordi det ble for mye synging.

Men jeg ville ikke gitt den gaven til noen jeg ikke visste var interessert og engasjert.

Jeg ville heller ikke takket ja til en sånn invitasjon om jeg ikke skulle drikke vin.

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg spiser ikke reker, og kan underskrive på at de aller fleste legger merke til det - og kommenterer det - hvis man er invitert i rekelag og jeg spiser loff og smør. Helt greit for meg å ikke spise reker - KRISE for vert og helt uforståelig for alle andre som er sikker på at jeg liker reker om jeg bare smaker på det enda en gang og at jeg går glipp av det beste som finnes.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Forteller du verten om det når du blir invitert, da? Hvis ikke, kan jeg godt skjønne at vertskapet synes det er litt kjipt - det ville jeg synes, hvis jeg fikk gjester som ikke kunne eller ønsket å spise det jeg serverte, og jeg ikke hadde hatt mulighet til å lage/avtale et alternativ til dem.

(Hvis verten vet om saken på forhånd, synes jeg det er uhøflig av dem å kommentere det der og da, og det er uansett uhøflig å mase om det under selskapet, både for vert og andre gjester. Det er jeg helt enig i.)

Jeg synes det er trivelig å bli invitert i rekelag, men jeg spiser bare to rekesmørbrød, ellers blir jeg dårlig( er jeg i dårlig form kan jeg ikke spise noe, men det vet jeg egentlig ikke før jeg er der). Jeg er allergisk for skalldyr, men som voksen kan jeg spise(og rense) litt reker(sikrer meg med medisiner på forhånd). Kjenner jeg at kroppen er i ulage er det helt greit å spise salat og loff.
Men jeg holder meg unna skalldyrfest. Krabbe, hummer og annet er for heavy for meg, bare lukten er nok til at elveblesten begynner å murre.

Å spise god mat med vinmeny til er en opplevelse som jeg setter stor pris på, men at noen synes det er rart at jeg ikke drikker vin når vi er invitert på middag synes jeg er noe annet.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 12:33   #290
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Nemlig. Og det er to forskjellige ting. I trådar vi har hatt om behåring, badetøy på stranda osv er det MANGE som seier dei aldri reflektere over korleis folk ser ut. Satt på spissen, om en mann kom bort i verdens minste speedo for å spørre om klokka hadde dei ikkje lagt merke til kva han hadde på seg og langt i frå tenkt over klesvalget. Eg meiner at dette med alkohol blir det samme. Det blir et ideal å ikkje legge merke til noko rundt seg som kan virke avvikende på "norma".

Jeg legger merke til verdens minste speedo, men hadde ikke undret meg et sekund over eksempelet ditt i HI. *innrømmer*

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 12:56   #291
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Er det bevisstløst mener du å ikke undres i den situasjonen som står beskrevet i HI?

Ja, det synest jeg. Å undre/tenke over saker og ting er helt naturlig i min verden.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 12:59   #292
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Ja, det synest jeg. Å undre/tenke over saker og ting er helt naturlig i min verden.

Jeg synes også det, men situasjonen i HI er ikke av de tingene jeg ville undret meg over.

Jeg må si at akkurat her og nå undrer jeg meg over at du synes det er i kategorien bevisstløst.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:08   #293
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg synes også det, men situasjonen i HI er ikke av de tingene jeg ville undret meg over.

Jeg må si at akkurat her og nå undrer jeg meg over at du synes det er i kategorien bevisstløst.

Bevisstløst og bevisstløst. Først og fremst tenkte jeg på det å kunne styre tankene sine til ikke å tenke noe som helst når noe forandrer seg. Jeg må tilstå at jeg klarer ikke å la være å registrere at noe ikke er som det var. (At noen som drikker alltid plutselig ikke drikker ved en anledning, at noen som alltid går i svart har på seg knallrød kjole etc.).

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:15   #294
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi er forresten populære på julebord og sånn, siden vi gir bort drikkebongene våre uten å blunke. Folk blir helt rabiate av muligheten for gratis alkohol.

Haha samme her. Både jeg og min mann er avholds (fordi vi ikke liker noe alkohol, ikke liker å bli beruset, og fordi jeg har dårlige minner når det kommer til alkohol), og på hvert julebord deler vi ut bongene våre, og folk trør jo omtent oppå hverandre for å få dem. Skulle tro det var en lottokupong med milliongevinst vi ga bort.

Jeg er så vant med at ikke vi eller noen i vår omgangskrets drikker (min mor er også tørrlagt alkoholiker og må tas hensyn til der) at vi, som har middagsselskaper hele tiden, aldri har alkoholservering. Ingen spør etter det og alle vet jo at de ikke får det her. Når jeg har julaften her uten min mor, kjøper vi inn en sekspakning Munkholm eller lignende så min svigerfar, svoger og mann tar seg en slik. Ellers ingenting.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:15   #295
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Bevisstløst og bevisstløst. Først og fremst tenkte jeg på det å kunne styre tankene sine til ikke å tenke noe som helst når noe forandrer seg. Jeg må tilstå at jeg klarer ikke å la være å registrere at noe ikke er som det var. (At noen som drikker alltid plutselig ikke drikker ved en anledning, at noen som alltid går i svart har på seg knallrød kjole etc.).

Hele tiden skjer det endringer, men ingen legger merke til og undres over alt. Jeg synes det å plutselig ikke ville ha alkohol, uansett årsak er så normalt og ok at jeg ikke ville undret meg over det, trass i at personen vanligvis alltid drakk. Jeg ville sannsynligvis ikke tenkt på at personen vanligvis alltid drakk heller. Jeg kan ikke komme på at det er sånt jeg har tenkt over noen gang. Finnes det noen i min omgangskrets som "alltid drikker"? Aner ikke. Folk drikker vin, folk lar være. Thats it.

Om folk som vanligvis går i sort bytter kjole til rødt ved en anledning ville jeg kanskje lagt merke til det, men ikke sikkert. Hadde vedkommende stilt i bolebukse hadde jeg derimot undret meg.

At man undres over ulike ting behøver ikke å bety at noen er mer bevisstløse enn andre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:24   #296
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.274
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Dere er sikkert langt ut på et jorde nå, men jeg svarer nå uansett.

Jeg stusser ikke. Jeg hever ikke et øyenbryn, annet enn hvis jeg vet det er venninner som er i "baby-fasen", da kan jeg kanskje merke meg det. Men folk jeg ikke kjenner godt og sånn? Nei.

Jeg selv drikker ikke ofte. Feks, 4 uker i Spania på sommeren, foreldrene mine og andre drikker vin daglig, jeg drakk kanskje 1 øl og 1 glass vin tilsammen, på disse ukene. Enkelt og greit pga at jeg hadde ansvar for ungene, og greier ikke slappe av hvis jeg tar noe mer enn noen slurker med vin eller øl. Men tok gjerne en slurk innimellom, fordi mye av vinen er god. Men så lenge jeg var den ansvarlige for ungene, og vi var i et fremmed land, så føltes det ikke okay å drikke mer.
Samme her hjemme, er ungene hjemme så drikker jeg ikke.
Og de helgene de ikke er hjemme er jeg ofte så sliten at det ikke frister. Har hatt noen runder ute på byen, og da "spytter jeg ikke i glasset", men har like greit vært med på sammenkomster der jeg har vært edru. Og mye fordi at jeg også går på medisiner, og det er ikke alltid at jeg er villig til å kutte medisinene den dagen. Og ofte prioriterer jeg søvn foran fest.

*babler*

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:26   #297
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hele tiden skjer det endringer, men ingen legger merke til og undres over alt. Jeg synes det å plutselig ikke ville ha alkohol, uansett årsak er så normalt og ok at jeg ikke ville undret meg over det, trass i at personen vanligvis alltid drakk. Jeg ville sannsynligvis ikke tenkt på at personen vanligvis alltid drakk heller. Jeg kan ikke komme på at det er sånt jeg har tenkt over noen gang. Finnes det noen i min omgangskrets som "alltid drikker"? Aner ikke. Folk drikker vin, folk lar være. Thats it.

Om folk som vanligvis går i sort bytter kjole til rødt ved en anledning ville jeg kanskje lagt merke til det, men ikke sikkert. Hadde vedkommende stilt i bolebukse hadde jeg derimot undret meg.

At man undres over ulike ting behøver ikke å bety at noen er mer bevisstløse enn andre.

Du har nok stålkontroll på tankene dine, det har ikke jeg.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:32   #298
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men hva er greia med at man stiller opp på en helaften på byen og ikke drikker vin da?
Liker man ikke vin?
Er man redd for å bli full? (Man trenger ikke å drikke mer enn et glass eller to.)
Blir det for dyrt?
Er det dumt at man ikke kan kjøre hjem?
Forklar gjerne.

-Jeg er ikke særlig glad i vin. Kan drikke litt hvitvin (uten mat) og musserende på en god dag.

-Rødvin gir meg migrene.

-Jeg liker ikke å være full, hater å miste kontrollen.

-Jeg hater å være i dårlig form dagen derpå.

-Uheldige opplevelser knyttet til alkohol.

Dette, i tillegg til at jeg er matallergiker gjør at det blir mye forklaring i mange ulike lag. Derav min frustrasjon over at jeg stadig må forklare, særlig i forhold til alkoholen. Det er ikke i alle settinger jeg synes det er noe greit å pøse ut mitt forhold til drikkevarer.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:34   #299
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Jeg undrer meg også over hvor mange som setter likhetstegn mellom vin og alkohol. Ja, det er jo alkohol i vin, men det betyr ikke at jeg liker all alkohol. Eller all vin, for den saks skyld. Jeg liker veldig godt rødvin og hvitvin og tildels rosé. Jeg liker ikke øl, cognac og whiskey. Og å ha sprit i brusen (evt brus i spriten) gir meg ingen glede.

"Å drikke alkohol" er ikke det samme som å drikke alt som inneholder alkohol. Det var også noen som satte likhetstegn mellom vin og rus. Jeg drikker aldri vin for å ruse meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 13:41   #300
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Jeg kommer aldri på å dele ut bongene jeg ikke bruker når det en sjelden gang er "bonge-anledning" (jeg nøyer meg stort sett med vinen jeg får til maten). Jeg tenker at det gjerne er en grunn til begrensningen, og gidder ikke bidra til at folk drikker mer enn 5-6-7-8 enheter med alkohol, som det jo gjerne blir med vin gjennom et helt måltid + avec + to bonger.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no