Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å være stolt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-06, 23:31   #21
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å være stolt

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Så spørsmålet er vel hvor den grensen går. Jeg er ikke enig med him i at den går ved det sosialt akseptable. Den går ved det JEG syns er akseptabelt.

Dette er jeg helt enig i. Greit at en kan observere at forskjellige normer og atferder ses forskjellig på avhengig av tid og sted. Det bør allikevel ikke bety at etikk og normer er noe totalt skiftende og en flytende størrelse. Det kan lett havne i en slags (pragmatisk) nihilisme.

Jeg skjønner faktisk litt av poenget til Sitron. Det er klart jeg ville akseptert og respektert at et familiemedlem var medlem av FrP, men stolt hadde jeg ikke vært. Jeg har klare overbevisninger (dog ingen fasitsvar) hva gjelder moral, etikk og positive menneskelige egenskaper. Det å anskaffe seg en stor formue, ha mye makt, komme seg opp og frem er i seg selv ikke egenskaper som gjør et menneske bedre eller automatisk oppnår min beundring. Jeg blir stolt av helt andre karaktertrekk.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:52   #22
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være stolt

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Eksemplene til Sitron er hårreisende og fullstendig usmakelige med tanke på at hun helt bevisst har startet denne tråden på bakgrunn av Frp-tråden hvor et medlem er stolt av broren sin som sitter på tinget for Frp.


Siden når ble det hårreisende og fullstendig usmakelig å avspore tråder?

Jeg har flere ganger fått tips og idéer til nye tråder av andres utsagn.

Jeg er delvis enig med Sitron, og selv om jeg ikke hadde kuttet hånden av en som kom på tinget for FRP, så hadde jeg ikke vært stolt over prestasjonen. Kanskje fordi jeg ikke ser på det som en prestasjon, og kanskje fordi jeg synes politikken er hårreisende, og at de som sier seg enige med dette partiet ikke kan være helt på nett.

Det betyr ikke at jeg utelukkende er stolt over de som er enige med meg, men enkelte saker, som også Sitronen påpeker, vil aldri vekke stolthetsfølelsen hos meg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 18:08   #23
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å være stolt

Nå har jeg en slektning som er Frp-leder her i byen. Jeg har overhodet ikke sansen for partiet han representerer, men jeg er stolt av ham. Jeg er stolt av at han har tatt et bevisst valg. Jeg er stolt av at han er en kjempedyktig pappa til barnet sitt. Jeg er stolt av at han har mange flotte kvaliteter som jeg setter pris på ved ham. Frp er faktisk bare en bitteliten del av ham....

Uansett hvilke valg mine barn en gang tar så vil jeg være mammaen dems. Aldri om jeg snur dem ryggen for valg de har tatt. Jeg trenger ikke være enig, men blod er tykkere enn vann ja..... uten tvil.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 18:53   #24
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.891
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være stolt

Som Skremmern sier, det er stor forskjell på å ikke være stolt av én bestemt ting et familiemedlem har gjort, og å slå hånden av vedkommende. Om min bror hadde et framtredende verv i FrP, ville jeg selvsagt invitert ham til jul og gitt ham bursdagsgaver og latt ham leke med barna mine og vært glad i ham. Men det ville sittet svært langt inne å være stolt av akkurat FrP-vervet. Jeg kunne max. vært litt stolt av pågangsmotet hans. Kanskje. Men det er meg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no