Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Emaljerte gryter : )

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-11, 07:28   #1
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Emaljerte gryter : )

Jeg har oppdaget hvor praktisk og fin emaljerte støpejernsgryter er. Er det noen som har lengre erfaring med dem? Har hatt en liten Le Cruset gryte med lokk et par måneder som har vist seg å bli en favoritt her, og jeg vil gjerne ha to til i praktiske størrelser. Foreløpig virker de vel verd investeringen, men det er litt mye akkurat nå, prisen er litt stiv.Jeg har oppdaget at der er andre produsenter med tilsvarende produkter, blandt annet en sort emaljert gryte hos Clas Olsson som er akkurat rett størrelse.

Er der noen som kan si noe om hvordan disse grytene er etter et par års bruk? Er andre produsenter er like bra? Jeg tenker på hvor lenge den emaljen vil holde seg og slikt. Vanlig støpejern har man jo livet ut, jeg har min bestemors stekepanne og det er den beste.


Sist redigert av arrow : 01-12-11 kl 07:54. Årsak: staving
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 07:51   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emaljerte Gryter : )

Jeg har en kremhvit Le Creuset-gryte (på rundt 3 liter?), som jeg elsker litt. Jeg bruker den så ofte jeg kan, og den er jo en fryd å både lage og servere maten i. Jeg ønsker meg fler!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 10:13   #3
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Emaljerte gryter : )

Jeg har en limegrønn Le Creuset-gryte, sikkert også på omtrent 3 liter, og jeg også elsker den!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 10:16   #4
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.885
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Emaljerte gryter : )

Vi har en solid Høyang jerngryte som tåler alt! Men jeg ønsker en Le Creuset, så følger med her.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 17:37   #5
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Emaljerte gryter : )

Kjekt å vite at andre også liker dem. Venla, de tåler nok ikke så mye som vanlige støpejernsgryter, i hvert fall ikke metall redskaper og slikt, det er anbefalt å bruke tre eller plast i dem, og jeg går ut fra at emaljen kan bli slitt med tiden. Likevel, det virker som de er i en helt annen klasse enn slippbelegg-gryter, men jeg har ikke hatt min så lenge enda. Man kan være uheldig å slå en bit av emaljen, det er jo porselen. De vil jo ikke ruste slik som støpejern kan om man er uheldig.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 17:41   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Emaljerte gryter : )

Hva lager dere i grytene da? Jeg har en kremfarget LC som jeg egentlig elsker, men som likevel glemmes bort inne i gryteskapet.

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 17:48   #7
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Emaljerte gryter : )

Alt mulig Daffy, min er litt liten til mange personer, men den er ideel til alt fra supper, køttkaker i brun saus, pastasauser, bønnegryte, hollandaise, steking, koking...Ingenting henger i bunn, den er mer allsidig en jeg ante da jeg kjøpte den.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 18:13   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.407
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emaljerte gryter : )

Jeg har hjertegryta fra le creuset, og den er 10 år gammel. Det syns knapt at den er brukt. Jeg har også to støpjernspanner derifra som hvertfall er 15 år gamle.

Jeg trodde ikke emaljen var porselen?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 18:25   #9
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Emaljerte gryter : )

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg trodde ikke emaljen var porselen?

Det i hvert fall noe kjeramisk som kan knuses, og få en bit slått av og slikt om man er uheldig. 10 år gammel hjertegryte og fremdeles i god stand er jo godt skussmål.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no