Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-16, 22:51   #121
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Hyttetur i Finnmark.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 12:37   #122
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg snuser litt på Nord Italia og å oppleve Alpebyene på sommeren. Følger med på flypriser på nordsiden av fjellet.

Venninnen min og familien drar som vanlig til et feriekompleks i nærheten av Albir så mannen har gitt utrykk for at han godt kan dra tilbake dit og slippe all kjøringen hver dag (siden vi klarte å kjøre 250 mil på 2 uker i fjor..) så sjekker visst flybilletter til Alicante isteden.

Vi var der sammen med de i 2011 og det var jo veldig fint der. Garantert sol og varme og praktisk med leiligheter ved siden av hverandre og stort basseng og grøntområde.

Eldstemann sitt lag er ikke påmeldt Norway Cup i år så vi slipper uansett å bruke en ferieuke der denne gangen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 17:13   #123
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.460
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Like usikker enda, men fikk snakket med min kollega sin kone på nyttårsaften ang ferie. Kan se ut som hun o(og dermed han) må ha tidlig ferie i år. I fjor valgte jeg først og valgte andre halvdel, så det blir kanskje det samme i år også. Må sjekke med ham på nyåret og så få tenkt litt og snakket med barna og få bestilt noe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 18:34   #124
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.687
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

15000 for fly ca med bagasje. Og 12000 for hotell, som ligger veldig sentralt. Så på hoteller og airbnb som var en del billigere men da lå alt så usentralt.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 19:05   #125
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Vi skal til Italia. Vi tar en overnatting i enten Roma eller en annen by, før vi kjører til et feriehus vi har leid i en uke med mine søsken og deres familier.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 22:30   #126
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.460
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

15000 for fly ca med bagasje. Og 12000 for hotell, som ligger veldig sentralt. Så på hoteller og airbnb som var en del billigere men da lå alt så usentralt.

Greit med sentralt i New York. Så gøy!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 20:21   #127
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

15000 for fly ca med bagasje. Og 12000 for hotell, som ligger veldig sentralt. Så på hoteller og airbnb som var en del billigere men da lå alt så usentralt.

Er det pris for 1 voksen og 2 barn eller 2 voksne og 2 barn? Når reiser dere og hvem reiser dere med i tilfelle? Leter etter billige billetter og holder på å bli litt småsprø... Send gjerne PM.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 20:37   #128
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Vi har landet på Norgesferie med besøk hos familie, sikkert med noen overnattinger på veien så vi ikke bor oppå folk hele tiden. Da får vi besøkt familie, og sparer penger til nytt kjøkken. Det blir bra. Men jeg er så overrasket over at folk bestiller så lenge før, vet dere alltid når dere kan ta ferie? Vi får som regel ikke endelig godkjent ferie før i april-mai der jeg jobber.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 20:50   #129
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.520
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Vi har landet på Norgesferie med besøk hos familie, sikkert med noen overnattinger på veien så vi ikke bor oppå folk hele tiden. Da får vi besøkt familie, og sparer penger til nytt kjøkken. Det blir bra. Men jeg er så overrasket over at folk bestiller så lenge før, vet dere alltid når dere kan ta ferie? Vi får som regel ikke endelig godkjent ferie før i april-mai der jeg jobber.

Jeg har jo jobbet mange år i barnehage, og der fikk vi jo egentlig ikke vite ferien før i mai, men i spesielle tilfeller der man trengte å bestille billetter i god tid så fikk man som regel innvilget ferie før det.
Nå jobber jeg i skolen så da sier det seg jo selv.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 20:50   #130
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.563
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Vi får ikke godkjent ferie før 1.juni, så jeg gambler dette året på at det ordner seg. Jeg søker ferie hele juli med grunnlag på at SFO er stengt disse ukene. I verste fall så tar jeg ulønnet ferie, så arbeidsplassen kan sette inn vikar.

Mannen er håndverker og kan stort sett ta ut ferie når han vil på sommeren, men de er jo veldig glad for at det er i juli, når det er minst å gjøre.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 20:53   #131
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.885
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Jeg får heller ikke godkjent ferie før etter påske, men har vært heldig å ha voksne kolleger som gjerne tar ferie utenom fellesferien, så har stort sett kunnet planlagt ferie i juli. Vet ikke hvordan det blir i år.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 20:58   #132
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.054
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Men jeg er så overrasket over at folk bestiller så lenge før, vet dere alltid når dere kan ta ferie? Vi får som regel ikke endelig godkjent ferie før i april-mai der jeg jobber.

Vi er lærere begge to, så det er temmelig forutsigbart og greit for oss.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 21:04   #133
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.900
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

jeg er så overrasket over at folk bestiller så lenge før, vet dere alltid når dere kan ta ferie? Vi får som regel ikke endelig godkjent ferie før i april-mai der jeg jobber.


Vi kan ta ferie når vi vil, så er ganske heldige der.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 21:06   #134
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Vi har landet på Norgesferie med besøk hos familie, sikkert med noen overnattinger på veien så vi ikke bor oppå folk hele tiden. Da får vi besøkt familie, og sparer penger til nytt kjøkken. Det blir bra. Men jeg er så overrasket over at folk bestiller så lenge før, vet dere alltid når dere kan ta ferie? Vi får som regel ikke endelig godkjent ferie før i april-mai der jeg jobber.

Ja, jeg vet flere har det som "begrensning". Mannen min setter opp sin egen ferie, så vi trenger ikke ta sånne hensyn. Han har seks ferieuker, og disponerer og overfører feriedager som han vil. Det er veldig greit.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 21:19   #135
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.047
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Vi har landet på Norgesferie med besøk hos familie, sikkert med noen overnattinger på veien så vi ikke bor oppå folk hele tiden. Da får vi besøkt familie, og sparer penger til nytt kjøkken. Det blir bra. Men jeg er så overrasket over at folk bestiller så lenge før, vet dere alltid når dere kan ta ferie? Vi får som regel ikke endelig godkjent ferie før i april-mai der jeg jobber.

Vi bestiller stort sett 1 uke så tidlig, og venter med resten (som er type hytteferie som bare skal avklares internt i familien). Da ordner det seg for mannen på et eller annet vis.
Jeg er i skolen, og selv om jeg har ordinær ferieordning som leder, vet jeg hvilke uker det er "beregnet" at vi skal være borte og til stede.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 21:34   #136
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.515
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Jeg er kommunebyråkrat, og kan ta ferie når jeg vil. De som sender meg saker midt i sommerferien må bare finne seg i at de får svar først når jeg kommer tilbake. Mannen er sin egen sjef, og tar også ferie når han selv vil. De vi skal feriere sammen med er også fleksible, han er analytiker i bank, og hun jobber i departement. Ingen vaktlister som må gå opp, bare saker som må ligge på vent til man kommer tilbake der også. Så for oss er det bare å bli enige om en dato.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 21:40   #137
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.460
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Vi har landet på Norgesferie med besøk hos familie, sikkert med noen overnattinger på veien så vi ikke bor oppå folk hele tiden. Da får vi besøkt familie, og sparer penger til nytt kjøkken. Det blir bra. Men jeg er så overrasket over at folk bestiller så lenge før, vet dere alltid når dere kan ta ferie? Vi får som regel ikke endelig godkjent ferie før i april-mai der jeg jobber.

Nei, blir sikkert en stund til jeg får vite det. Vi er få der jeg jobber, så vi må dekke for hverandre. Vanskelig kabal, særlig når to av oss har skolebarn og feriestengt SFO. Men satser på at det ordner seg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 22:20   #138
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.834
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Vi kan ta ferie når vi vil og det er jo lurest å ta den når alle andre er vekk og det er vanskelig å få noe gjort.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 22:53   #139
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Men jeg er så overrasket over at folk bestiller så lenge før, vet dere alltid når dere kan ta ferie? Vi får som regel ikke endelig godkjent ferie før i april-mai der jeg jobber.

Jeg er uansett hjemme med ungene hele sommeren. Men dette blir nok en av de siste sommerene det blir sånn. Mannen har fått utdelt vaktlister nå før nyttår og da kan vi se hvor mulighetene for å legge inn ferie blir i forhold til vaktene hans. Da har han enkelte år spurt sjefen om å få ferie der det passer for å kunne bestille tur og som oftest går det helt greit. Liten arbeidsplass og grei sjef.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 23:03   #140
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?

Kan ikke bestemme/bestille noe enda. Liten arbeidsplass her også og sjefen skal uansett ha 4 uker i juli så vi andre 3 må bli enige. Tror det ordner seg som det har gjort de 2 somrene jeg har jobbet der. Hun ene har leil. i syd-Frankrike og de orker ikke å være der i juli så tar ferie i juni + september. Mulig vi får vikar i år også så da går det nok fint.
Mannen tar ferie når jeg tar ferie.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no