Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-18, 10:26   #321
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.494
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av My, her.

I kveld skal vi lete etter julestemning, på konsert med Maria Arredondo og Torstein Sødal, der minstejenta skal være med og synge i kor.

Veldig fin konsert! Fikk faktisk litt julestemning.

Så har jeg kjøpt gave til ungene fra pappa, jeg får ansvar for det også. Det ble Phillips wake-up-light til alle tre, inspirert av tråd her på forumet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 11:00   #322
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.441
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Veldig fin konsert! Fikk faktisk litt julestemning.

Så har jeg kjøpt gave til ungene fra pappa, jeg får ansvar for det også. Det ble Phillips wake-up-light til alle tre, inspirert av tråd her på forumet.

Hvor kjøpte du det? Tror absolutt eldste kunne trengt det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 11:01   #323
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.140
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi har bestilt julekort og kjøpt et brett som adventsstaken kan stå på på det nye bordet vårt (veldig viktig!). Og så har jeg funnet julegaver til mannen, fra både meg og fra foreldrene mine, og mannen har funnet gave til Poden fra mine foreldre, og så har jeg avtalt en pepperkakebakedag (med barn) og en konfektseanse (uten barn) og bedt mamma om å få smultringoppskriften hennes.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 11:06   #324
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

jeg driver og ser på hvordan jeg kan pønte peisen. Vi har en diiiiger peis, mend schwær hvit murhette, og den vil jeg pynte. På peisehylla står det en juleby med lys i, men over der må jeg ha noe. Har sett mye på Pinterest, men det er mye amerikansk dill som til og med for meg blir litt over the top. Jeg heller mot noe kranse-aktig. Jeg har en som hang på døra før, men den blir nok litt for liten på peisen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 11:13   #325
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.494
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor kjøpte du det? Tror absolutt eldste kunne trengt det.

Den er billigst (499) hos Clas Ohlsson og Power. Jeg bestilte hos Power, for det er utsolgt på lager hos CO, og er heller ikke på lager i min nærmeste CO butikk. Den billigste versjonen, den jeg kjøpte, har ikke radio og to naturlige lyder som den til 863. Den vekker med lys, og avslutter med "rolige pip".

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-11-18 kl 11:20.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 11:14   #326
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.890
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi satte inn ny vedovn i fjor så vi har ikke lenger peishylle som kan julepyntes. Det er riktignok det eneste jeg savner med den gamle, men vi pleide også å ha juleby med lys oppå den og har ennå ikke funnet det ideelle stedet til den etter det. En stor krans høres veldig fint ut.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 11:42   #327
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi satte inn ny vedovn i fjor så vi har ikke lenger peishylle som kan julepyntes. Det er riktignok det eneste jeg savner med den gamle, men vi pleide også å ha juleby med lys oppå den og har ennå ikke funnet det ideelle stedet til den etter det. En stor krans høres veldig fint ut.

Ja, vi vurderer en mindre peisovn daglig. Den vi har nå tar både stor plass, og er ikke veldig varmeeffektiv, egentlig. Men er fin med juleby på da, det skal den ha.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 12:09   #328
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.355
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg heller mot noe kranse-aktig. Jeg har en som hang på døra før, men den blir nok litt for liten på peisen.

Du har limpistol? (Ja, selvsagt alle på FP har vel det. ) I så fall kjøper du en naken krans som er akkurat passe stor for peisen din, og dekorerer den selv.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 12:13   #329
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Har seff limpistol!

Tenker å lage noe selv, ja.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 12:44   #330
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.441
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Den er billigst (499) hos Clas Ohlsson og Power. Jeg bestilte hos Power, for det er utsolgt på lager hos CO, og er heller ikke på lager i min nærmeste CO butikk. Den billigste versjonen, den jeg kjøpte, har ikke radio og to naturlige lyder som den til 863. Den vekker med lys, og avslutter med "rolige pip".

Takk for tips! Da har jeg også bestilt. Eldste er så trøtt hver morgen at det er fælt å se. Hun sliter fortsatt med søvnen. Kanskje hun får lyset fra pappa'en da.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 12:57   #331
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.494
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Takk for tips! Da har jeg også bestilt. Eldste er så trøtt hver morgen at det er fælt å se. Hun sliter fortsatt med søvnen. Kanskje hun får lyset fra pappa'en da.

05-ungen her har ikke lystette gardiner, så om sommeren vil ikke lyset ha noen funksjon, siden hun får den ekte sola inn på rommet om morgenen, og det er lyst store deler av natta likevel. Men da får jeg satse på at det holder med pipingen. Hun har bedt om å få ny vekkerklokke, for den gamle har sluttet å virke. Så da regner jeg med hun blir fornøyd. Minstejenta er veldig vanskelig å vekke om morgenen, så det blir forhåpentligvis bedre med denne.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 16:16   #332
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.890
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg var på Rusta og kjøpte et lite kunstig juletre (+ julekuler) til hvert av barna som de kan ha på rommene sine. Jeg kunne ikke la være å gi det til dem med en gang. Det ble stor glede og førte umiddelbart til hvisking, fnising og julesangsynging bak lukkede dører før jeg endelig fikk komme opp og se resultatene. Det ble så fint.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 16:48   #333
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.852
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg jakter på julekonserter. Uten å blakke meg helt. Gjerne noen amatører. Jeg ser for meg ett eller annet kor i en gammel kirke. Jeg et litt usikker på om kor i den lokale 70-tallskirken er det jeg jakter på.

Hvor bor du? Jeg synger i et kor som skal ha konsert i en gammel kirke i desember. Vi er amatører, men ganske gode, om jeg må si det selv.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 16:52   #334
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.852
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har forresten alle mine 8 kalendergaver klar - her i huset kjøper jeg fire gaver til pøbelprinsessen og fire til mannen, han kjøper fire til meg og fire til pøbelprinsessen og hun kjøper fire til hver av oss.

Jeg har kjøpt et par gaver, har tatt frem vinterputene til sofaen, og jeg øver masse til julekonserten koret vårt skal ha.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 16:53   #335
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.199
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Både jentene og jeg har Wakeup light, og den fungerer for meg mens det er veldig sjelden jentene våkner av den. Fatter ikke at det går an.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 17:13   #336
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.890
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har funnet fram juleputetrekk, og sannelig fikk ikke vrihasselen julekulene sine på mens jeg var i gang.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 18:58   #337
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Hvor bor du? Jeg synger i et kor som skal ha konsert i en gammel kirke i desember. Vi er amatører, men ganske gode, om jeg må si det selv.

Jeg bor i Oslo.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 19:16   #338
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.572
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg var på Rusta og kjøpte et lite kunstig juletre (+ julekuler) til hvert av barna som de kan ha på rommene sine. Jeg kunne ikke la være å gi det til dem med en gang. Det ble stor glede og førte umiddelbart til hvisking, fnising og julesangsynging bak lukkede dører før jeg endelig fikk komme opp og se resultatene. Det ble så fint.

Det skal jeg gjøre neste år. De får en kule hver i kalendere n den dagen vi pynter treet.

Ikke helt gjennomtenkt med tre unger i mange år, vi hadde bare en unge a tradisjonen begynte for 7 år siden... Men neste år siden yngste ikke har eget rom denne jula

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 19:31   #339
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.494
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det skal jeg gjøre neste år. De får en kule hver i kalendere n den dagen vi pynter treet.

Ikke helt gjennomtenkt med tre unger i mange år, vi hadde bare en unge a tradisjonen begynte for 7 år siden... Men neste år siden yngste ikke har eget rom denne jula

Her får ungene alltid en juletrepynt i julestrømpa på julaften morgen. Vi pynter treet om kvelden når de har lagt seg (har alltid vært tradisjon, og nå nekter de oss å pynte før, for de vil ikke se det før om morgenen julaften men jeg får lov til å sette det på fot, og til nød feste på lysene da, før de legger seg, de legger seg jo stadig senere). De har hver sin pose med juletrepynten de har fått tidligere, og dette + den nye henger de selv på det ellers ferdigpyntede treet på julaften.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-11-18 kl 21:20.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 20:35   #340
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.890
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Her hadde det blitt stor sorg om vi pyntet treet uten barna. Jeg har så gode minner fra egen barndom hvor hele familien pyntet treet sammen at det ikke var noen tvil om at vi skulle gjøre det med egne barn også. Det er så koselig å gjøre det sammen og etterpå finner vi fram julegodt og ser Grevinnen og Hovmesteren.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no