Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Grøt, grøt og atter grøt

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-09, 08:32   #1
Lurendreier
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 6
Lurendreier har et hav av muligheter foran seg
Standard

Grøt, grøt og atter grøt

På 5. mnds kontrollen på HS ble introduksjon av fast føde tatt opp. Helsesøster delte ut en brosjyre og fortalte at anbefalingene nå er å starte med Nestle havregrøt (den fra 4 mnd). På det jevne anbefalte de Nestle grunnet jerninnhold. De anbefalte IKKE økologisk... Hun viste til denne undersøkelsen.

For en mor som ikke er fan av Nestle og som gjerne vil enten lage selv eller velge Holle, hva skal man gjøre? Hva gjør dere?

Lurendreier er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 08:37   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt..

Du kan sørge for at det blir nok jern ved å lage hirsegrøt og servere med eplemos eller lignende som øker opptaket av den jernrike hirsen. I tillegg kan du straks begynne å gi leverpostei på små skivebiter.

Jeg er helt enig med deg om å gi minst mulig Nestle og mest mulig økologisk, glad meldinger om at det bare er halparten så mye sprøytemiddelrester i konvensjonell mat beroliger ikke meg.

Jeg gir alltid fruktmos sammen med grøten, for da smaker den mye bedre. Jeg raspet litt eple oppi kokevannet eller serverte med eplemos eller Hipp-fruktmos.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 08:39   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt..

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg gir alltid fruktmos sammen med grøten, for da smaker den mye bedre.

Da tenker du helt motsatt av meg. Jeg kjører kun naturell grøt for at gutten ikke skal bli bortskjemt med god smak. Heldigvis liker han grøten. (Og så er jeg en så dårlig mor at jeg gir Nestlé-grøt også. )

Velkommen hit, Lurendreier!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 08:48   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt..

Jeg synes det viktigste er at de spiser og spiser seg mett. Jeg liker IKKE naturell grøt, og tenker at jeg ikke bryter ned barnets moralske karakter ved å friske opp grøten litt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 08:49   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt..

Jeg begynte med hirsegrøt (tror det var Holle, eller kanskje Helios?) og på helsestasjonen min sa de at det var bra, siden det var naturlig rikt på jern. Men om de hadde frarådet det hadde jeg jo gitt dæng i det, for nå er ikke helsesøstre personer jeg automatisk hører på når det gjelder ernæring.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 08:50   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt..

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg synes det viktigste er at de spiser og spiser seg mett. Jeg liker IKKE naturell grøt, og tenker at jeg ikke bryter ned barnets moralske karakter ved å friske opp grøten litt.

Enig. Og naturell hirsegrøt smaker jo fint lite annet enn sagspon.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 08:50   #7
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt..

Nestlegrøt (ris og havre) inneholder 10mg jern/100 gram. Hirse har 4,8 mg, mens havregryn har 3,7 mg. Jeg ville ikke begynt å tenke over dette før ungen var 6 mnd, for de medfødte jernlagrene skal visst vare til da. Dessuten får han i seg noe fra morsmelka. Hvis du ligger om natta og ikke får sove pga dårlig samvittighet etter 6 mnd, kan du lage litt levermos (kjøp lever på butikken, tilbered den, og kjør den i kverna). Jeg syns det smaker py, men mange unger elsker det. Evt litt most blodpølse. Jern fra kjøtt tas bedre opp enn det fra planter.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 08:54   #8
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt

Jeg har ikke stresset med dette, jeg fullammet enern til hun var 4 mnd og toern til hun var 6 mnd. Økologisk hirse + økologisk frukt + morsmelk = sunnere og moralsk bedre enn jernberiket Nestle. I mitt regnskap. I tillegg får lille frøken gnage på tørre brødskalker jeg har smurt leverpostei på.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 09:04   #9
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg begynte med hirsegrøt (tror det var Holle, eller kanskje Helios?) og på helsestasjonen min sa de at det var bra, siden det var naturlig rikt på jern. Men om de hadde frarådet det hadde jeg jo gitt dæng i det, for nå er ikke helsesøstre personer jeg automatisk hører på når det gjelder ernæring.

Det er ikke noe særlig jern i den hvis det er den du bare blander med vann du mener.

Lille liker ingen av holle sine grøter så her går det i Nestle. Jeg har ingenting imot nestle og så lenge det er det eneste jeg kan klare å få i den kresne lille mannen så gir vi det.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 09:10   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt

Er det ikke? Hirse er naturlig jernrikt, men det er jo selvsagt ikke like mye jern i den som i grøter som er TILSATT jern.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 09:16   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt..

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg synes det viktigste er at de spiser og spiser seg mett.

Ja, det synes jo jeg også - og så lenge han faktisk spiser naturell grøt og later til å like det, ser jeg i alle fall ingen grunn til å tilsette smak foreløpig.

Storesøster her fikk Holle-grøt utblandet med morsmelk til hun var nesten ett år, tror jeg. Hirsegrøten var den eneste hun ikke likte. Jeg må innrømme at jeg ikke orker å pumpe så mye til nummer 2. Ettersom han var prematur og derfor er ekstra utsatt for jernmangelanemi, har vi valgt Nestlé bl.a. pga jerntesten i Foreldre & Barn. Hadde han vært fullbåren, ville jeg nok ikke ha tillagt det noen særlig vekt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 09:16   #12
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt

Brødskive til 5mnd høres meget kjekkt ut, har ikke tenkt på det som en mulighet en gang. Her kommer det mer grøt enn inn og ikke er det "lov" å gi mer enn 1 liter MME i døgnet heller så løsningen til nå har vært litt grøtpulver i kveldsflasken. Men kan kansje se om hun liker brødskive da.

Men havregrøt fra 4mnd? har bare funnet mais og risgrøt jeg fra 4mnd

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 09:32   #13
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er det ikke? Hirse er naturlig jernrikt, men det er jo selvsagt ikke like mye jern i den som i grøter som er TILSATT jern.

Den fra holle er hirseflak og mesteparten av jernet har blitt borte i prosessen hvis jeg har forstått det rett.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 09:34   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt

Oj ja det kan jo stemme. Men nå fikk han jern fra leverpostei og NAN2 i tillegg (fikk skive fra 6 mndr, mener jeg å huske) så det gikk nok greit.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 09:35   #15
Lurendreier
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 6
Lurendreier har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt..

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Nestlegrøt (ris og havre) inneholder 10mg jern/100 gram. Hirse har 4,8 mg, mens havregryn har 3,7 mg. (...) Hvis du ligger om natta og ikke får sove pga dårlig samvittighet etter 6 mnd, kan du lage litt levermos

Hehe! Ingen fare, jeg sover godt!

Det er vel ikke så mye det at jeg absolutt ikke vil ha Nestle, men heller det at jeg vil ha valgalternativer. Også blir jeg litt provosert av at HS går ut og ANBEFALER Nestle. Det blir det mye gratis reklame av...

Storesøster fikk hirsegrøten fra Holle blandet med MME (jeg pumper IKKE for å ha i grøt, altså. Der går grensen.) og hjemmelaget fruktmos. Nå er det jo sånn at barn helst skal ha gluten fra starten og hirse er glutenfritt. Så jeg lurer litt på å blande den med litt speltgrøt. Ren spelt alene kan kanskje bli litt heavy som start-grøt? Den er dessuten anbefalt fra 6 mnd og lille er 5 mnd. Hva tykks?

Jeg synes det er litt betenkelig at det bare er Nestle som er godt nok. Kunne tenke meg å lese hele undersøkelsen...

Lurendreier er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 09:37   #16
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt

Jeg diskuterte dette med en barnelege for en tid tilbake, og han mente det er unødvendig mye bekymring rundt dette med babyer og jern. Friske barn født til termin har ikke så ofte jernmangel hvis de har et alminnelig balansert kosthold når de blir introdusert for fast føde.

Vi har gitt Holle hirsegrøt (og etterhvert de andre Hollegrøtene) og havregrøt kokt på vanlig havremel. Nypeekstrakt har mye c-vitamin og kan has i litegranne av, hvis barnet liker smaken.

Og jeg blir grenseløst provosert av at helsestasjonen anbefaler et bestemt merke - og særlig når det merket er Nestlé. I motsetning til trøtt så synes jeg det å sette profitt foran spebarns liv er en smule kritikkverdig.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 09:38   #17
Lurendreier
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 6
Lurendreier har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt..

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Velkommen hit, Lurendreier!

Takk!

Lurendreier er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 09:38   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt

Skal barn ha gluten fra starten nå?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 09:40   #19
Lurendreier
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 6
Lurendreier har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt

Har forresten en bok her hjemme om barnemat. og der står det at man kan kjøpe jernberiket mel (sammalt hvete, fin) og koke grøt på. Noen som vet hvor man får atk i det og som har testet det ut?

Lurendreier er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 09:41   #20
Lurendreier
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 6
Lurendreier har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grøt, grøt og atter grøt

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Skal barn ha gluten fra starten nå?

Ja de skal visst det. Det skal introduseres mens man enda ammer mye.

Og der hadde jeg endelig 5 innlegg!

Lurendreier er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no