Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Lage julegaver selv?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-08, 18:33   #41
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.277
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Jeg skal hekle sminkefjerner-pads i bomull!

Men det løser enda ikke problemet med hva man gir til menn..

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 19:11   #42
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg skal hekle sminkefjerner-pads i bomull!

Men det løser enda ikke problemet med hva man gir til menn..

Kreativt!

I fjor lagde jeg Lemon Curd til alle mine voksne søsken, året før dekorerte jeg kubbelys.
Lemon Curden i fjor var en stor suksess!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 19:32   #43
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Lemon Curd? Kurder i sitron?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 19:36   #44
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Til mine nærmeste (foreldre,søsken og "små" barn (under 10 år) pleier jeg å lage en gave i tilegg til at de får noe på ønskelisten sin.
I år blir det gnomemann og dame til søsken og foreldre. Tovet tøfler til resten. I tilegg så gir jeg kanskje en hjemmelaget gave til venninner om jeg har tid å lage noe.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 19:43   #45
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Lemon Curd? Kurder i sitron?

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 23:51   #46
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Lemon Curd? Kurder i sitron?

Jepp.

Lemon curd er en slags marmelade.
Ufattelig godt!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 07:42   #47
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.713
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Lemon Curd? Kurder i sitron?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 08:18   #48
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage julegaver selv?



I år er kronasjene svært redusert, så det blir hjemmelagede gaver dersom det i det hele tatt blir noe.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 21:19   #49
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Jeg kom over en strikkeoppskrift på kjempe søte og lettstrikka lommetøfler, så det blir noen av de under treet i år. Samt pulsvanter og bomullskluter.

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 21:23   #50
Sildre
Endelig på vei oppover!
 
Sildre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 405
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Tovede tøfler.

__________________
Sildre
Sildre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 21:55   #51
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Jeg strikker. I år blir det vel sokker, votter, luer, gensere, ullbukser, kjole, ulldress og jakke i julegaver.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 22:03   #52
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Jeg blir veldig glad dersom de som har oppskrifter deler dem. Gjerne noe som er enkelt og tar liten tid. Det kan likevel se avansert ut da.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 22:08   #53
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

Jeg kom over en strikkeoppskrift på kjempe søte og lettstrikka lommetøfler, så det blir noen av de under treet i år. Samt pulsvanter og bomullskluter.

Hva er lommetøfler?

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-08, 22:16   #54
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Lommetøfler er strikkete tøfler.


Og sånn ser de ut når de ikke sitter på foten.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 13:27   #55
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg blir veldig glad dersom de som har oppskrifter deler dem. Gjerne noe som er enkelt og tar liten tid. Det kan likevel se avansert ut da.

Ja, jeg også.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 13:59   #56
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

I år blir det Lemon Curd til utvalgte mottakere! Det er vanvittig godt.

Har også hatt suksess med hjemmelaget kirsebærlikør.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-08, 14:16   #57
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Lommetøflene gjør du på en kveld



Lommetøfler:


Det er brukt garn som passer til pinne nr. 4.
Hele arbeidet strikkes fram og tilbake.
Legg opp 5 masker, strikk 6 pinner.
Fortsett, men øk 1 maske i begynnelsen av hver pinne til det er 22 masker.
På neste pinne økes det i hver maske (fremste og bakerste maskeledd) = 44 masker.
Strikk videre 15 cm vrangbordstrikk med 2r, 2vr.
Strikk så 2 og 2 masker sammen til det er 22 masker. Fortsett med å felle 1 maske i begynnelsen av hver pinnne til det er igjen 5 masker.
Strikk 6 pinner og fell av.
Brett arbeidet og sy sammen de smale remsene og sidene på vrangbordstrikken. Det ser nå ut som en liten veske, men den er veldig tøyelig og passer godt på foten.
Pyntes etter smak og behag!!

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 22:48   #58
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

Lommetøflene gjør du på en kveld

Det skal hele familien min få til jul. Tusen takk for oppskriften. Dette var noe selv jeg kan strikke.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 08:44   #59
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Lommetøfler er strikkete tøfler.


Og sånn ser de ut når de ikke sitter på foten.

De så jo kjempeherlige ut. Takk for opplysninga. Har aldri hørt om lommetøfler før jeg.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 11:21   #60
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Lage julegaver selv?

En god i ide kan kanskje være å kjøpe litt slitesterkt ullgarn, de skal jo sitte på føttene. Jeg kjøpte mine for 200 kroner, men nå skal jeg prøve å strikke selv. Takk for oppskrift. På mine er også blomsten fin, den vet jeg ikke hvordan man lager. Noen som kan?

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no