Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vask/tørk-kombi

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-08, 23:40   #1
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vask/tørk-kombi

Vi har en udugelig UPO kombinert vaskemaskin/tørketrommel. Etter et års bruk begynte den å lukte svidd, og brukte uendelig lang tid på å tørke tøyet. Det viste seg ved reparasjon at vifta var gått fast pga lo fra klærne, og at denne loen hadde begynt å bli svidd!! Reparatøren sa det ikke var noe å gjøre med, annet enn å bytte ut vifta på garantien. Men siden maskinen ikke har noen mekanisme for å fange opp lo, vil dette garantert skje igjen.

Jeg har vurdert å klage på hele kjøpet, selv om vi fikk reparert vifta på garantien, fordi vi ikke fikk beskjed om denne elendige løsningen da vi kjøpte maskina. Men jeg har ikke giddet, late meg.

I kveld tror jeg minsanten hele maskina ble ødelagt av en hårspenne på avveie. Jeg kjøpte med en sånn "tabbe-forsikring" med maskina, den skal vel gjelde ved slike anledninger.

Men hva skal vi gjøre? Klage på kjøpet likevel? Få maskina reparert,d ekket av forsikringen? Kvitte oss med hele brannfella og kjøpe oss en ny, uansett klagegjennomslag eller ei?

Og har noen i så fall tips til hva vi bør velge i stedet?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 21:58   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: vask/tørk-kombi

Har dere funnet noen løsning?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 22:14   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vask/tørk-kombi

Jeg hadde styrt unna kombinasjonsmaskiner i hvert fall. Ryker den ene, får du ikke brukt den andre heller. Hadde heller satset på vaskmaskin og tørketrommel.

  Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 22:17   #4
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Vask/tørk-kombi

Jeg hadde styrt unna kombier jeg og.
:genereltskeptisktilhybrider:

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 12:08   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask/tørk-kombi

det løste seg med reparasjon, bytte av pumpe. en ny tlf til service ga meg noen nye svar ang bruk av maskina. tørketrommelen er visstnok beregnet å bare kunne brukes for hver 6. klesvask, eller deromkring, dette for å få skylt gjennom skikkelig mellom hver tørk. greit nok, vi kan redusere bruken, også for miljøet. men det står ingenting om dette i manualen, og vi fikk ike info om det da vi kjøpte den. men nå gidder jeg ikke gjøre noe med det, og jeg vil ikke ha både vaskemaskin eller tørketrommel på badet, så det så

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 12:09   #6
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vask/tørk-kombi

Bare hver 6. vask?!?! Hva skal man med tørketrommel da, da??

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 12:11   #7
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask/tørk-kombi

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Bare hver 6. vask?!?! Hva skal man med tørketrommel da, da??

he he. vi bruker den bare til undertøysvask og håndklevask innimellom. men jeg tar sjansen på ca hver 4. vask, da...

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 12:38   #8
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vask/tørk-kombi

Hvis tanken er å skylle igjennom, så må det nok holde med hver 4. vask!

*mumle* Vil bo et sted hvor jeg ikke trenger tørketrommel *mumle furte mumle*

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kombimaskin, tørketrommel, vaskemaskin


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no