Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-06, 11:28   #1
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

Har bestilt kjøkken, men får det ikke før 1. februar. Satt og tenkte på kjøleskapet og lurte på om jeg hadde valgt riktig iforhold til hvilken vei døra skal svinge.

Hva er lurt? Ser du noe jeg ikke ser?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Hvilken vei skal kjøleskapet åpne seg.jpg (67,5 KB, 49 visninger)
__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 11:32   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

Døra burde svinge mot kjøkkenbenken, håndtaket bør være nermest benken altså. Det er min mening.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 11:32   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

Man kan som regel snu kjøleskapsdører hvis man ikke er fornøyd med hvilken vei den slår, så det kan dere høyst sannsynlig endre etter at dere har fått kjøleskapet i hus hvis det er behov for det.

Basert på tegningen så synes jeg det ser ut som kjøleskapet slår riktig vei. Jeg ville i hvert fall satt fra meg poser til høyre for kjøleskapet og da er det praktisk at du åpner det på samme siden. Hvordan resten av kjøkkenets planløsning er kan også ha noe å si, selvfølgelig.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 11:33   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

Jeg er enig med Magica. Døra åpnes mopt kjøkkenbenken.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 11:37   #5
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Man kan som regel snu kjøleskapsdører hvis man ikke er fornøyd med hvilken vei den slår, så det kan dere høyst sannsynlig endre etter at dere har fått kjøleskapet i hus hvis det er behov for det.

Du kan vel ikke endre døras retning når kjøleskapet er innebygd? Da må du jo endre plasseringen av håndtaket på skapdøra, det ville jo blitt merker...

Forøvrig er jeg enig i at den skal åpnes mot benken, såfremt det ikke er noe til venstre for bildet som har påvirkning på bruken av kjøleskapet.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 11:49   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

Utover pleier å bli best. :hjelpsom:

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 11:50   #7
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

Vi fikk nettopp inn nytt innebygd kjøleskap, og det va rikke bare å endre etter alt var satt opp... husker ikke hvorfor, men noe med at det var innebygd.

Uansett, helt klart som på tegning mot kjøkkenbenk. Det er der du kommer til å sette fra deg det du tar utav.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 11:53   #8
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

Døra bør åpnes mot benken ja, så kan du enkelt sette fra deg ting på benken. Det blir tungvindt å ha døren andre veien tror jeg, i hvert fall sånn det ser ut på bildet.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 12:08   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

Nøyaktig som på tegningen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 12:10   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

Enig med resten.
Tenk om du sto ved kjøkkenbenken og lagde mat, og så må du "gå rundt" kjøleskapet for å ordne det ... Nei, det må være som på tegningen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 12:41   #11
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

Flottings! Det var bare det jeg trengte å høre.

Ville vært så kjedelig å først tenke på dette etter at kjøkkenet kom i hus.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 12:57   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Du kan vel ikke endre døras retning når kjøleskapet er innebygd? Da må du jo endre plasseringen av håndtaket på skapdøra, det ville jo blitt merker...

Du monterer jo håndtakene selv. Da sørger man selvfølgelig for å montere disse på riktig side. Håndtak er ikke ferdig montert når kjøkkenet blir levert. Fronten monterer man på selv. Det er selve kjøleskapsdøren som man snur.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 13:18   #13
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du monterer jo håndtakene selv. Da sørger man selvfølgelig for å montere disse på riktig side. Håndtak er ikke ferdig montert når kjøkkenet blir levert. Fronten monterer man på selv. Det er selve kjøleskapsdøren som man snur.

om ikke snekkerene (de monterte for oss) plutselig får et eller annet glitrende innfall...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 16:18   #14
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du monterer jo håndtakene selv. Da sørger man selvfølgelig for å montere disse på riktig side. Håndtak er ikke ferdig montert når kjøkkenet blir levert. Fronten monterer man på selv. Det er selve kjøleskapsdøren som man snur.

Jepp, den er jeg absolutt med på, har snudd noen dører i min flyttekarriere... Jeg leste nemlig innlegget ditt som at du mente man kunne ombestemme seg i ettertid - og det er vi vel enige om at ikke går.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 17:04   #15
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

Du har valgt riktig,
men som Joma sier kan du få konflikt med ovnen og kjøleskapsdøren.
Jeg ville byttet om på de to "høyskapene" dersom det er mulig slik at kjøleskapet er ytterst. Slik har jeg det i mitt kjøkken.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 12:02   #16
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

Venstrehengslet, men du kan velge dette når du monterer

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 12:24   #17
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Du har valgt riktig,
men som Joma sier kan du få konflikt med ovnen og kjøleskapsdøren.
Jeg ville byttet om på de to "høyskapene" dersom det er mulig slik at kjøleskapet er ytterst. Slik har jeg det i mitt kjøkken.

Det tror jeg også at jeg ville ha gjort.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 13:12   #18
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Råd om hvilken vei kjøleskapdøra skal svinge

eneste jeg reagerte på var dørene under vasken og mot kjøleskapet.. synest de skulle vert samme vei som kjøleskapet..

ellers så tror jeg man kan bestemme seg for kjøleskapdøren når den kommer.. om jeg ikke husker feil.. men alle de andre dørene er litt mer faste fordi det er hull til hengslene som skal være akkurat sån som du har tegnet i programmet..

vi lagde nytt kjøkken fra ikea i sommer.
bare ikke monter håndtakene på før du er helt sikker på at alt er som du vil så tror jeg er alt bra.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no