Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Adresse i USA for å få sendt varer til Norge

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-14, 22:38   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Adresse i USA for å få sendt varer til Norge

Jeg har endelig funnet et produkt jeg har lett etter med lys og lykte. Tror du forretningen sender til Norge? Neida. Tror du de er villige til å sende til Norge, selv med lovnad om å betale hva det måtte være i shippingkostnader. No Sir - no can do.

Så googler jeg litt på nett, og finner et firma som kaller seg Ship2Norway - man kan opprette adresse hos dem, bestille varer dit, og så tar de seg av fortolling etc og shipper videre til Norge.

Noen som kjenner til om dette fungerer greit, eller om det er svindel og bedrag?

Det står absolutt ikke noe jeg kan se på nettsidene deres om hva en adresse hos dem vil koste meg som kunde. Jeg antar de ikke gjør dette ut av sitt gode hjerte. Betaler man en viss sum i måneden, eller betaler man kun en fee pr pakke - eller betaler man begge deler?

Noen som veit? Eller noen som har et tilsvarende firma å anbefale?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 22:48   #2
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Adresse i USA for å få sendt varer til Norge

Jeg har ei venninne som opprettet noe via JetCarrier (tror jeg det var) da hun ville bestille en vogn fra USA. Det ble fantastisk dyrt, og tror hun betalte over 1000 kr bare for frakten, og det har jeg også lest flere steder rundt om på ulike fora at fraktprisen gjerne blir en lite hyggelig overraskelse ved slike forsendelser.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 22:48   #3
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Adresse i USA for å få sendt varer til Norge

Jeg har brukt http://www.jetcarrier.com

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 22:50   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adresse i USA for å få sendt varer til Norge

Ja, det er tydelig det er frakta de tjener penger på, gitt.

Er du fornøyd med Jetcarrier, Snuppa?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 22:52   #5
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Adresse i USA for å få sendt varer til Norge

Nå er det noen år siden sist jeg brukte de, men for meg funket det helt fint. Jeg fikk sendt en barnevogn, regnet på frakten på forhånd så jeg fikk ingen overaskelser. Sparte allikevel mye på å ikke kjøpe vogna i norge. Er det en stor ting du skal sende?
Mener å huske de regnet fraktpris etter volum.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 23:00   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adresse i USA for å få sendt varer til Norge

Jeg klarer ikke finne ut av hvor stor pakka er, men jeg antar den er ca 60x40x40 i størrelse og rundt 4-5 kg.

Da jeg tastet inn dette i kalkulatoren, fikk jeg samme pris (1030) uansett om jeg valgte 1 som antall enn 10 som antall.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 23:05   #7
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Adresse i USA for å få sendt varer til Norge

Om du ikke har det veeeeldig travelt kan du velge sjøfrakt, det er billigere.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 23:07   #8
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adresse i USA for å få sendt varer til Norge

Jeg har samme erfaring som Snuppa da jeg bestilte barnevogn for noen år siden.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 23:09   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adresse i USA for å få sendt varer til Norge

Hm... Jeg må gruble litt på dette, forsøke finne ut av hvordan dette enklest gjøres.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 23:17   #10
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adresse i USA for å få sendt varer til Norge

Jeg har brukt Jetcarrier flere ganger, det har alltid fungert bra.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 23:32   #11
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Adresse i USA for å få sendt varer til Norge

Jeg har også brukt jetcarrier. Man kan jo regne ut prisen for frakt før man kjøper noe, så jeg har regnet ut hva jeg må ut med samlet før jeg har bestillt. Det er verdt å tenke på at man ikke bare betaler frakt til dem, men også momsen. Men ofte kan det lønne seg uansett i forhold til hva man må betale i norske butikker.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 08:05   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adresse i USA for å få sendt varer til Norge

Takk for svar alle mann.

Jeg har regnet litt på det - frakten, om jeg bruker Jetcarrier eller tilsvarende, for noe som i utgangspunktet koster $ 70, men pga volum blir dyrt å sende, er jo helt hårreisende!

Så slo det meg at jeg har jo bekjente i USA, og hun ene er mer enn villig til å hjelpe meg, så da kjøper jeg produktet, får leverandør til å sende til henne, og så sender hun videre til meg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 14:42   #13
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adresse i USA for å få sendt varer til Norge

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Takk for svar alle mann.

Jeg har regnet litt på det - frakten, om jeg bruker Jetcarrier eller tilsvarende, for noe som i utgangspunktet koster $ 70, men pga volum blir dyrt å sende, er jo helt hårreisende!

Så slo det meg at jeg har jo bekjente i USA, og hun ene er mer enn villig til å hjelpe meg, så da kjøper jeg produktet, får leverandør til å sende til henne, og så sender hun videre til meg.

Det er god løsning. Men frakt fra USA er blitt dyrere, de tar bedre betalt for volum/kubikk. Sjøfrakt har vi fått tilsvar ikke er mulig lengre, dessuten tok det seks uker sist og vi måtte etterlyse pakken. Vi (familie) bruer uspostal.

http://postcalc.usps.com/

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no