Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du skillepinne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-14, 18:07   #81
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du skillepinne?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nei, jeg er ekstremt lite opptatt av det og tenker at det er tidenes fillesak, faktisk. Det er sikkert derfor både jeg og skingrefyren får litt puls ved tanken på at noen skal bestemme at dette er uhøflig.

Enig. Aldri tenkt tanken på å legge de pinnene etter varene, og har knapt sett at noen har gjort det. Dermed har jeg aldri verken følt meg uhøflig eller følt meg uhøflig behandlet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 08:08   #82
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du skillepinne?

Ha ha, for første gang i mitt liv har jeg både lagt merke til, og reflektert over, dette på en handletur. Kunden foran meg på Kiwi i går, hadde lagt skillepinne bak varene sine, så da følte jeg meg forpliktet til å gjøre det samme etter mine varer.

Og så sto jeg og humret for meg selv og funderte på om kunden foran meg a) hadde lest artikkelen, b)hadde lest denne tråden c) hadde lest begge deler eller d) rett og slett bare hadde lagt på skillepinnen fordi slik gjør man bare, eller e) hadde lagt den på uten å tenke mer over det, fordi det passet seg slik.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 08:51   #83
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du skillepinne?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er en ting som slår meg - når man legger pinne både foran og bak - er ikke det et tegn på at man bryter konvensjonene i en av endene? Hva om den som kommer bak ikke trenger pinne? Er det høflig da?

Sånn kan jeg også tenke.
Hvis det er lang kø og en uendelig strøm av varer, så legger jeg på skillepinne før (og noen ganger etter, hvis jeg kommer fram til pinnene igjen) mine varer - så sant jeg får tak i en pinne. Folk har en egen evne til å stå i veien eller sette vognen sin i veien sånn at man ikke kommer fram til båndet før det egentlig ikke er nødvendig lenger med den pinnen.

I går lå det varer på båndet da jeg kom fram, og da la jeg opp en pinne før og etter mine varer. Den sure damen før meg i køen hadde ikke hadde lagt pinne foran sine varer, og ble høylydt irritert på kassadamen som ikke forsto at det var hennes varer som kom. Ikke ryddet hun vognen etter seg heller. Tsk.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 09:17   #84
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du skillepinne?

I-landsproblem.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 10:11   #85
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du skillepinne?

Det er jo neppe det at man trenger den praktiske hjelpen som er poenget. For min del virker det positivt inn på hverdagshumøret at folk rundt meg viser at de ser og tar hensyn til andre rundt seg ved å ta seg bryet med små høflighetsgester som å legge en pinne bak matvarene så alt er klart til den som kommer, holde oppe en dør for nestemann, smile til noen man strengt tatt ikke trenger å smile til etc. Det betyr jo ikke at jeg skuler på folk som ikke gjør det.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 10:21   #86
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du skillepinne?

Ja, jeg legger stort sett skillepinne både foran og bak mine varer så sant ikke den bak meg er raskere på labben, jeg legger foran først.

I bl.a Danmark så er det nesten obligatorisk å legge skillepinne også bak varene slik at nestemann står fritt til å laste båndet. Der blir det sett på som uhøflig å ikke gjøre det, ergo legger alle pinne bak og sjelden foran, iom. forrigemann gjorde det.

Edit: Jeg skuler heller ikke på de som ikke gjør det altså, og jeg legger bak fordi jeg tenker at jeg da signaliserer at jeg er ferdig og de kan begynne å legge på sine varer. Ikke minst slipper jeg å tenke på at varene skal blandes etc.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 13:41   #87
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du skillepinne?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Ja, jeg legger stort sett skillepinne både foran og bak mine varer så sant ikke den bak meg er raskere på labben, jeg legger foran først.

I bl.a Danmark så er det nesten obligatorisk å legge skillepinne også bak varene slik at nestemann står fritt til å laste båndet. Der blir det sett på som uhøflig å ikke gjøre det, ergo legger alle pinne bak og sjelden foran, iom. forrigemann gjorde det.

Edit: Jeg skuler heller ikke på de som ikke gjør det altså, og jeg legger bak fordi jeg tenker at jeg da signaliserer at jeg er ferdig og de kan begynne å legge på sine varer. Ikke minst slipper jeg å tenke på at varene skal blandes etc.

Ja, det husker jeg da vi var i Danmark.
Jeg må innrømme at jeg ikke gjør det her hjemme.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 14:32   #88
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du skillepinne?

Legger pinne bak. Handler på REMA og da står det nesten alltid noen å venter på at jeg skal bli ferdig.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-14, 18:53   #89
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du skillepinne?

Jeg la pinne bak varene mine i dag. Måtte legge foran også. Har aldri tenkt over dette før.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no