Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Samfunnsklasser og livsstil

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilke tanker gjør du deg om klasseforskjeller i Norge?
Jeg/vi har ikke høyere utdanning og vi ser på såpeserier og leser aldri bøker og aviser 2 1,08%
Jeg/vi har ikke høyere utdanning, men vi leser bøker, aviser og ser på nyheter 43 23,12%
Jeg/vi har høyere utdanning, men vi ser heller på såpeserier enn å lese aviser og se på nyheter 25 13,44%
Jeg/vi har høyere utdanning og vi leser aviser, bøker og ser på nyheter 117 62,90%
Jeg tenkter at det i stor grad stemmer at arb. klassen er lite opplyste og ikke-lesende 6 3,23%
Jeg tenker at det i noen grad stemmer at arbeiderklassen er lite opplyste og ikke-lesende 72 38,71%
Jeg tenker at det sjelden stemmer at arbeiderklassen er lite opplyste og ikke-lesende 28 15,05%
Jeg tror klasseforskjellene er større nå enn for noen tiår siden 33 17,74%
Jeg tenker at klasseforskjellene er omtrent som de var for noen tiår siden 42 22,58%
Arbeiderklassen Schmarbeiderklassen 20 10,75%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-13, 17:22   #1
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samfunnsklasser og livsstil

Spinn-off fra tråden "Klassereise".

(Flervalgspoll)

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 08-02-13 kl 17:27.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 17:30   #2
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Jeg vet ikke om du får et representativt utvalg om du spør om dette på FP, altså.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 17:37   #3
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Men, altså, det er jo virkelig ikke så enkelt som at man enten leser eller ikke leser bøker, enten følger med i nyhetene eller ikke. Jeg har PhD, leser altfor lite bøker (skyldes vel konsentrasjonsvansker, tror jeg), følger sånn passelig med på nyheter, synes operaer kan være ganske dølle, er av og til i teater, og ser Downton Abbey (er det såpe?). Mange mennesker må vel befinne seg litt midt i mellom på de tingene du spør om? Treårig høgskoleutdanning er vel ikke spesielt lang utdanning nå til dags?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 17:48   #4
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg vet ikke om du får et representativt utvalg om du spør om dette på FP, altså.

Ja, det er jeg veldig klar over - og det får vi jo ta høyde for når vi leser resultetene.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 17:49   #5
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Men, altså, det er jo virkelig ikke så enkelt som at man enten leser eller ikke leser bøker, enten følger med i nyhetene eller ikke. Jeg har PhD, leser altfor lite bøker (skyldes vel konsentrasjonsvansker, tror jeg), følger sånn passelig med på nyheter, synes operaer kan være ganske dølle, er av og til i teater, og ser Downton Abbey (er det såpe?). Mange mennesker må vel befinne seg litt midt i mellom på de tingene du spør om? Treårig høgskoleutdanning er vel ikke spesielt lang utdanning nå til dags?

Jeg vet at det ikke er så enkelt som pollen framstiller det - men det er skikkelig vanskelig å lage en poll om dette som tar høyde for alle mulige sammensetninger. Vi får ta det for det det er - en temmelig grovkornet indikasjon på noe.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 17:52   #6
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Og Downton Abbey er ikke såpe! (Dette utsagnet burde vært ledsaget av et snurpemunnbilde av lady Violet!)

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 17:53   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Jeg tenker at det blir feil å kalle det arbeiderklasse i tradisjonell forstand. Industriarbeidere tjener jo bedre enn mange med treårig høgskoleutdanning. Folk med fagbrev kan tjene vel så bra som akademikere og det er vel heller de som av ulike årsaker er utenfor arbeidslivet som er de med dårlig økonomi i dagens Norge.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 17:59   #8
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Eg tenker at alternativa er unyanserte og som Pøbelsara er inne på, at klassebegrepet er i endring. Men ja, eg trur til ei viss grad at det er ei stor gruppe mennesker som ikkje ser poenget med verken å lese bøker og aviser eller ta høgare utdanning. Elevar på yrkesfag er høgt representerte her. Eg har og inntrykk av at det er ein stor del av desse, som angrar på at dei ikkje prioriterte annleis, når dei nærmar seg trettiåra. Eg veit ikkje om dette stemmer, men eg har snakka med ein del som seier slikt. Samtidig er det ofte slike ting gamle klassekameratar seier, når eg seier at eg norsklærar på vidaregåande skule, så det kan hende dei bare seier slikt for syns skuld også.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 18:03   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Jeg tror du har rett, nokon. Det er jo også ganske Mange som skaffer seg høyere utdanning litt senere i livet. Jeg kjenner mange 40-50 åringer som har skaffet seg høyere utdanning opptil masternivå litt senere i livet, inklusive meg selv. Så folk begir seg ut på (ut)dannelsesveien også en god stund ut i voksenlivet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 18:30   #10
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Men ja, eg trur til ei viss grad at det er ei stor gruppe mennesker som ikkje ser poenget med verken å lese bøker og aviser eller ta høgare utdanning. Elevar på yrkesfag er høgt representerte her.

Synes du det er problematisk at mange ikke ser poenget i å ta høyere utdanning? Nå har det jo nesten blitt et samfunnsproblem at altfor mange tar høyere utdanning og vi mangler håndtverkere, f.eks.

For meg er det et poeng at det er like bra å ha en fagutdanning som en høyskoleutdanning. Men jeg synes det er bra for alle i alle grupper å være noenlunde opplyst om samfunnet rundt seg - gjennom å f.eks lese aviser og bøker. At mange velger bort det siste, det synes jeg er problematisk og ikke bra for demokratiet (og enkeltmennesker).

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 18:32   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Jeg leser vel strengt tatt ikke bøker lenger (men jeg har lest veldig mange), ei heller ser jeg på nyhetssendinger eller leser aviser noe særlig utover å skanne nettavisene. Jaggu hender det ikke jeg slumper til å se på One Tree Hill eller sitcoms på tredemølla også, så jeg er nok white trash. Det var vel ikke annet å vente med min bakgrunn fra 2013 Getto Skjetten. Jeg har 147 vekttall, da.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 19:03   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Men, altså, det er jo virkelig ikke så enkelt som at man enten leser eller ikke leser bøker, enten følger med i nyhetene eller ikke. Jeg har PhD, leser altfor lite bøker (skyldes vel konsentrasjonsvansker, tror jeg), følger sånn passelig med på nyheter, synes operaer kan være ganske dølle, er av og til i teater, og ser Downton Abbey (er det såpe?). Mange mennesker må vel befinne seg litt midt i mellom på de tingene du spør om? Treårig høgskoleutdanning er vel ikke spesielt lang utdanning nå til dags?

Det tenker jeg også. Det er jo ikke enten eller for de fleste. Vi ser mer på TV enn vi leser bøker, men følger jo med i politikk og samfunn. Både mannen og jeg har uferdige utdannelser. Men har OK jobber til tross for det.

Når jeg blir gammel har jeg planer om å lese. Det er akkurat som om jeg ikke har tid og overskudd til det i hverdagen. Jeg pleier å lese i ferier.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 19:10   #13
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Man må ta høyde for at dette er veldig forenklet. Men man kan gjerne erstatte "lese bøker og aviser" med "holde seg oppdatert og være samfunnsengasjert". Vite hva som skjer rundt og med en og å kunne ta informerte valg i livene sine.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 19:23   #14
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Synes du det er problematisk at mange ikke ser poenget i å ta høyere utdanning? Nå har det jo nesten blitt et samfunnsproblem at altfor mange tar høyere utdanning og vi mangler håndtverkere, f.eks.

For meg er det et poeng at det er like bra å ha en fagutdanning som en høyskoleutdanning. Men jeg synes det er bra for alle i alle grupper å være noenlunde opplyst om samfunnet rundt seg - gjennom å f.eks lese aviser og bøker. At mange velger bort det siste, det synes jeg er problematisk og ikke bra for demokratiet (og enkeltmennesker).

Nei, eg synest ikkje det er problematisk. Eg synest snarare at det er problematisk at fagutdanninga er så teoretisk at mange ramler av før dei kjem til læretida, fordi vidaregåande skule krev for mykje av dei som forsøker å velje bort teorien. Men dei som vel å aldri lese aviser, er veldig sårbare for påverkning, så eg er einig i at det kan vere eit problem for demokratiet.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 20:25   #15
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Pollen passet ikke for oss. Vi har høyere utdanning og ser alt og leser alt. Må få med seg mest mulig i det livet man har.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 20:47   #16
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Hva er høyere utdanning da? Er det universitet som gjelder, eller går høyskole for høyere utdanning? Hvis man ikke har måttet skrive norskstil siden 9. klasse, er man da lavt utdannet?

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 20:49   #17
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Pollen passet ikke for oss. Vi har høyere utdanning og ser alt og leser alt. Må få med seg mest mulig i det livet man har.

Nå måtte jeg tenke meg om for å skjønne hva du mente - men plutselig gikk det opp for meg: jeg tenker ikke at man må velge mellom såpeserier eller aviser! Det står ikke det i pollen heller - det står "jeg/vi leser bøker og aviser" (men det står ikke"...og ser aldri såpeserier". )

Vi kan ikke kun lese Morgenbladet og høre på P2 (eller vi kan jo strengt tatt det, men jeg vil gjerne slå et slag for ren underholdning også!).

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 20:50   #18
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Hva er høyere utdanning da? Er det universitet som gjelder, eller går høyskole for høyere utdanning? Hvis man ikke har måttet skrive norskstil siden 9. klasse, er man da lavt utdannet?

Høyskole er selvfølgelig høyere utdanning.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:18   #19
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Jeg har merket meg at mange av gutta som sløvet seg gjennom skolen mens jeg pugget og leste har industrijobber med både to og tre ganger min inntekt, og det helt uten studielån.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:25   #20
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Samfunnsklasser og livsstil

Jeg har ikke høyere utdanning, og jeg kan godt finne på og se på såpeserier. Det er sikkert sjokkerende at jeg faktisk leser aviser, bøker, og ser på nyheter.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no