Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-14, 08:40   #21
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Fem helger på rad, med fotball til midnatt hver lørdag?

Not so much, det hadde blitt for mye søvn å ta igjen på altfor kort tid, med skole i hverdagene.

(Leste ikke lenka, derfor trodde jeg det var romjula, ut i fra hva som sto i HI.)

Selv om cupen foregår over fem helger, så deltar alle ungene bare ei helg. Gutter-13 spiller ei helg, jenter-14 ei helg og så videre. Det er altså ikke snakk om at ungene er på cup fem lørdagskvelder etter hverandre.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 08:48   #22
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Syns kritikken er å overreagere.

Har akkurat fått unger hjem fra korpstur, og der er alle oppe til halv elleve, selv småungene på 8. I en annen organisasjon vi er med i, arrangeres det nattcup en gang i året, da er hele poenget at de spiller hele natta.

Hvis man har barn det ikke passer for å være oppe om natta, lar man bare være å dra. Det er ikke verre enn det.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 08:59   #23
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

For vår 13 åring hadde det vært helt greit. Han tåler godt å rangle.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 09:04   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller??

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Selv om cupen foregår over fem helger, så deltar alle ungene bare ei helg. Gutter-13 spiller ei helg, jenter-14 ei helg og så videre. Det er altså ikke snakk om at ungene er på cup fem lørdagskvelder etter hverandre.

Vinglebøtta Inagh er med dette tilbake på at da er det greit. En lørdag med fotball til midnatt er innafor hva sønnen min hadde fått lov å være med på, selv med skole på mandag.

(Herre hvor teoretisk dette er for meg, dog, da min pode ikke kunne brydd seg mindre om den lærkula, eller annen idrett for den saks skyld. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 09:16   #25
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Selv om cupen foregår over fem helger, så deltar alle ungene bare ei helg. Gutter-13 spiller ei helg, jenter-14 ei helg og så videre. Det er altså ikke snakk om at ungene er på cup fem lørdagskvelder etter hverandre.

Det hadde vært helt greit for min del. Når dette skal til for å få med alle lagene, er det da bare fint. Ungdom får da være oppe en sen kveld innimellom for andre ting, så hvorfor ikke fotball?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 09:19   #26
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det hadde vært helt greit for min del. Når dette skal til for å få med alle lagene, er det da bare fint. Ungdom får da være oppe en sen kveld innimellom for andre ting, så hvorfor ikke fotball?

Helt enig. En kveld/natt i en helt vanlig helg før jul hadde jeg ikke sett problemet med i det hele tatt. Jeg ser at det er jevnlig overnattingsbursdager og andre ting som fordrer å være opp til natten i den alderen der, og det syns jeg også er helt greit.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 09:30   #27
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Sånt hadde vært ok her.

(9,5 åringen kom hjem 00.30 fra spillnatt på biblioteket nå fredag)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 09:54   #28
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Hadde vært greit her.
Husker vi gjorde det samme da jeg spilte fotball.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 10:19   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

I juleferien eller som en engangsgreie hadde det vært ok for min 12-åring, men bare så vidt. Og han tåler godt litt lite søvn. Det er vanskelig å se for seg at det skulle vært greit for mellomjenta når hun blir 10.

Sitat:

Min 13 åring har småsøsken, så vi kunne ikke blitt med.

Småsøsknene hadde selvsagt ikke blitt med. En foreldre hadde vært hjemme med dem og en blitt med eldste, eller, om det bare var en voksen i huset, så hadde vi måttet basert oss på samkjøring med andre på laget. Det er ikke sånn at resten av familien MÅ være med på cup med søsken, er det? :forvirret:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 10:23   #30
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Det hadde gått fint for eldstemann her også. Ja, utifra hva som kom frem i etterkant om at det kun gjalt en helg.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 17-11-14 kl 17:58.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 10:27   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Det hadde gått helt fint for mine svært kveldsvåkne B-barn. En helg, lissom. Null stress.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 10:30   #32
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.




Småsøsknene hadde selvsagt ikke blitt med. En foreldre hadde vært hjemme med dem og en blitt med eldste, eller, om det bare var en voksen i huset, så hadde vi måttet basert oss på samkjøring med andre på laget. Det er ikke sånn at resten av familien MÅ være med på cup med søsken, er det? :forvirret:

Jeg syns ikke det, men jeg hadde muligens ordnet meg barnevakt for å kunne vært med for å se på. Men jeg er ikke på alle cuper nei, ofte tar onkel(som også er trener) med seg storebror. Lange avstander her, så det er greit å slippe å kjøre 20.30 mil turretur både lørdag og søndag.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 10:36   #33
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Her har de en interncup som er nattcup. Og de holder på til kl 03. Er bare de fra 12 og oppover som er med, og det er et godt og trygt arrangement som Knotten og gjengen gleder seg til de blir stor nok til å bli med på. Det er lagt opp til at de yngste spiller først og de eldste sist, slik at 12-åringene er ferdig før midnatt.
Det er en gang i året, det er helt ok.

Jeg har vokst opp med tilsvarende for tensing; Natt til 1.mai var det kjempearrangement med masse konserter og gøy. De yngste var jo 13-14, men alle passet på hverandre og det var med voksne. Ingen/få foreldre på slep. Aldri vært noe problem, og det er en gang i året.
Jeg skjønner ikke problemet, egentlig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 10:38   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Sånne midtnattscuper var jo de aller kuleste. Jeg husker at vi syntes det var skikkelig kult å være oppe hele natta for å spille kamper på de rareste tidspunkt. Man hadde selvfølgelig fri dagen etterpå.

Det er jo helt klart noen unger som vil takle det bedre enn andre. Mine sover når de kan og kan være våkne i evigheter hvis det er et alternativ. For dem hadde det ikke vært så farlig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 12:03   #35
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Synes det høres veldig gøy ut for de ungene som vil være med og mine hadde fått deltatt. De tåler godt å være oppe sent på kvelden/natt, så når det ikke er skole dagen etterpå er det ikke et problem for oss. Og dette er jo 13-åringer, det er jo tenåringer, ikke småunger.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 12:09   #36
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Det er sikkert kjempekjekt for ungene å være med, og jeg hadde sagt ja. Jeg får ungene mine relativt tidlig i seng til vanlig sammenlignet med mange 13-åringer, det så jeg bare på en tråd her om leggetider, så en natt med rangling skulle de fått lov til.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 13:21   #37
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Jeg synes det er helt greit. Det er snakk om ei helg, og stas for de fleste ungdommene vil jeg tro.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 14:21   #38
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.767
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Helt ok om det er i ferien. Altså ikke skoledag etterpå.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 14:30   #39
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Ingen motforestillinger her. Mine unger takler slike ting veldig greit. :erfaren:

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 14:32   #40
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 13-åringer spiller kamp til midnatt. Er det greit, eller?

Jeg lurte helg ærlig på om det var tullespørsmål.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no