Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tror du på Åndenes Makt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-14, 22:06   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.033
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Tror du på Åndenes Makt?

Det er, for meg, overraskende mange som tror på spøkelser, gjenferd og ånder. Det som likevel overrasker mest er at noen tror på de klarsynte i Åndenes makt (og forsåvidt deltagerne og). Hva er det som gjør at man tror på disse klarsynte damene som opptrer på tv?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 22:08   #2
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Nei.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 22:09   #3
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Niks.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 22:14   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Jeg synes det er alldeles skrullete. (Nå har ikke jeg forståelse for at folk tror på guder og denslags heller jeg da.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 22:17   #5
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Nope. Jeg skulle ønske ånder og spøkelser fantes, jeg tror om jeg hadde sett et spøkelse så hadde jeg sprunget bort til det, stukket hånda gjennom, prøvd å kjenne etter temperaturforskjeller, snakket til det, prøvd å se om det genererte lys selv eller bare reflekterte.
Så jeg synes det er synd at de ikke finnes, det hadde vært morsomt om de gjorde det.

Jeg synes ikke det er så rart at folk tror på spøkelser, folk tror jo på Gud også. Men det som jeg synes er skikkelig pussig er at en god del av de som tror på spøkelser tror at de har sannheten, og blir sint når folk ikke tror, de er jo helt på Sørstatskristne i toleransenivå for andres meninger.

Og så synes jeg det er rart at de som tror på spøkelser er redde for dem, det dør tross alt fler mennesker av myggstikk enn spøkelser.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 22:27   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Ikke!!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 22:28   #7
mille mari
Fullverdig medlem
 
mille mari sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2014
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 43
mille mari har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Lever meg inn i det.
Later som det er ekte og vil gjerne at det skal være det.

Men skulle jeg satt penger på om det var ekte hadde det blitt på nei.


..... selv om jeg har opplevd merkelige ting selv... finnes sikkert en forklaring, men hvilken... Fryktelig irriterende at man ikke finner ut hvorfor/ hvem/ hvordan...

mille mari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 22:30   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Jeg tror ikke på det, men jeg vil ikke fornekte det heller. Jeg ser på Åndenes makt med en viss fasinasjon, men sluker det ikke rått akkurat. Men dette blir litt som med religion for meg. Jeg vet rett og slett ikke, og da blir det for dumt å fornekte det også. Er spøkelsesagnostiker.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 22:32   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Nei. Jeg ser ikke på Åndenes makt heller.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 22:34   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Tror ikke på det et sekund, men ser Åndenes makt med stor glede.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 22:36   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Haha, nei. Men det hadde vært gøy da. Spøkelser og religion har jo alltid vært en forklaringsmetode for ting man ikke forstår, og jeg syns i grunn ikke det er rarere å tro på spøkelser enn gud.

Åndenes makt gjør at jeg mister trua på menneskeheten, så nei, det ser jeg ikke på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 22:39   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Jeg ser ikke på Åndenes makt, men jeg forkaster det ikke. Jeg tror på mye. Jeg tror ikke vi er alene i universet heller.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 22:39   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Det Tallulah sa.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 22:43   #14
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.033
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Jeg tror heller på spøkelser en disse synske, men jeg ser ikke for meg at noen av de klassiske spøkelseshistoriene skyldes gjenferd.

Hvorfor tror man overspillende oversminka kvinner som svanser rundt på tv ser noe mer en vi dødelige gjør?

Og så må jeg le litt av Esme som hadde løpt etter spøkelser for å undersøke det.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 22:45   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Altså tror på åndenes makt og tror på åndenes makt - jeg synes jo det er superfascinerende å prøve å tenke litt rundt hva det egentlig er som foregår. Det er mye kul psykiatri og kjemi.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 22:49   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Jeg har nettopp lest en artikkel, det er nå forsking som sier at de som føler nærvær (spøkelser) har en beviselig nevrologisk skade.

http://www.bbc.com/news/science-environment-29939672

Jeg hadde nok dratt en Esme, løpt bort og tatt på, tatt gjennom, prøvd å snakke med vedkommende, og finne ut alt!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 19-11-14 kl 22:54.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 22:50   #17
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.033
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg har nettopp lest en artikkel, det er nå forsking som sier at de som føler nærvær (spøkelser) har en beviselig nevrologisk skade.

Så spennende! Den kunne jeg tenkt meg å lese.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 23:01   #18
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Jeg har lenket til den. Poenget er at folk som opplever "feeling of presence" ikke klarer å plassere seg selv skikkelig i rommet og tror at det -som er dem, bare på et annet sted enn de trodde- er noen andre, altså et spøkelse.

Sitat:

The team believes when people sense a ghostly presence, the brain is getting confused: it's miscalculating the body's position and identifying it as belonging to someone else.

Dr Rognini said: "Our brain possesses several representations of our body in space.

"Under normal conditions, it is able to assemble a unified self-perception of the self from these representations.

"But when the system malfunctions because of disease - or, in this case, a robot - this can sometimes create a second representation of one's own body, which is no longer perceived as 'me' but as someone else, a 'presence'."

The researchers said that their findings could help to better understand neurological conditions such as schizophrenia.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 23:15   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Og her er en til: http://phenomena.nationalgeographic....stly-presence/

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-14, 23:38   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Ikke tror jeg på ånder, ergo tror jeg ikke de har noen makt, ergo gidder jeg ikke se Åndenes makt.

(Men jeg meldte meg veldig frivillig til å bli vekket midt på natta og jage vekk spøkelser fra rommene til ymse kollegaer, da vi var på julebord på et hotell, og opptil flere av mine kollegaer syntes det var dritskummelt å skulle legge seg for natta, fordi det visstnok spøker på dette hotellet. Så jepp, jeg ga beskjed om at dukker det opp et spøkelse, får de bare komme og hente meg, for jeg tror jo ikke på det, så poff, kommer spøkelset til å bli borte. Jeg ble ikke vekket, gitt. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no