Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ble tilsnakket i dag på flyplasskafeen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-06, 22:08   #21
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Jeg skjønner poenget til dama, men det går da ikke an å blande seg sånn?
Det har hun faktisk ikke noe med..

Jeg hadde blitt rasende.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 22:11   #22
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Jeg hadde ikke forsvart meg, men spurt rett ut (i et rolig og irånisk toneleie) om hun syns dette var hennes sak. Dersom hun ikke hadde gitt seg, kunne jeg glatt funnet på å sagt noe sånt som "vet du, du går langt over streken for normal folkeskikk nå, og jeg håper ikke du lærer dine barn samme oppførsel".
Jeg klarer heldigvis å svare i sånne situasjoner, men jeg skjønner utmerket godt at du "lot den passere".

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 22:11   #23
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg skjønner poenget til dama, men det går da ikke an å blande seg sånn?
Det har hun faktisk ikke noe med..

Jeg hadde blitt rasende.


Du skjønner poenget? At gutten ikke burde fått kosemat på café?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 22:13   #24
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Gud bedre så forbanna jeg hadde blitt! Jeg hadde aldri i verden svart så høflig som du. Det er liksom ikke ender og grenser for hva folk føler at de kan legge seg opp i.

Helt enig!

Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 22:19   #25
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Gud bedre så forbanna jeg hadde blitt! Jeg hadde aldri i verden svart så høflig som du. Det er liksom ikke ender og grenser for hva folk føler at de kan legge seg opp i.

Jeg hadde også blitt forbanna... og jeg hadde forhåpentligvis ikke begynt å forsvare meg (man blir jo så paff så det kan jo hende jeg hadde gått i fellen), men heller brukt tiden og munnen til rolig men bestemt å sette dama på plass.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 22:19   #26
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

For et herlig menneske.
Gutten min fikk kule-is på kafe i dag. Jeg må være toppen av ondskap.

He he he

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 22:20   #27
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Stakkars damen. Hun trengte sikkert bare noen å snakke med. Tenk om hun var helt alene og ikke hadde noen, alltid sitter der for seg selv med tankene sine, helt uten venner eller noen som bryr seg... Kanskje hun bare ønsker at noen skal stikke innom... Også er hun ikke så god på det med omgangsformer og plumper uti det og sårer folk uten å ville det.
Kanskje du skulle tatt det pent og sagt skøyeraktig "Nei, jeg gir ham aldri brødskive. Han får bare kaker hele tiden." Også ledd litt og sagt at selvsagt ikke, også kommet i prat med henne. Og kanskje hun sitter akkurat nå og angrer på det hun plumpet ut med, og håper du ikke ble såret.
Man vet aldri

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 22:21   #28
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Tipper forresten at din unge alder talte imot deg i dette tilfellet. Folk har det med å sette i bås.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 22:23   #29
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Stakkars damen. Hun trengte sikkert bare noen å snakke med. Tenk om hun var helt alene og ikke hadde noen, alltid sitter der for seg selv med tankene sine, helt uten venner eller noen som bryr seg... Kanskje hun bare ønsker at noen skal stikke innom... Også er hun ikke så god på det med omgangsformer og plumper uti det og sårer folk uten å ville det.
Kanskje du skulle tatt det pent og sagt skøyeraktig "Nei, jeg gir ham aldri brødskive. Han får bare kaker hele tiden." Også ledd litt og sagt at selvsagt ikke, også kommet i prat med henne. Og kanskje hun sitter akkurat nå og angrer på det hun plumpet ut med, og håper du ikke ble såret.
Man vet aldri

Hun hadde en kar i lag med seg, men han var ikke der da. Og tror ikke hun sitter å angrer på noe. Jeg tok det igrunn veldig rolig. Men jeg flirer litt for meg selv. Lurer på hva som fikk henne til å si det. Men men, hennes meninger hennes sak.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 22:24   #30
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Jeg slutter aldri å forbause meg over enkelte menneskers frekkhet. Dette er helt horribelt. Lurer på hvordan hun oppfører seg ovenfor folk hun faktisk kjenner ...

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 22:24   #31
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Tipper forresten at din unge alder talte imot deg i dette tilfellet. Folk har det med å sette i bås.

Regner med det. "Oi der sitter det ei ung blond lita jente, Å NEI hun gir han en kjeks med sjokolade biter! Huff huff!" He he he. Skikkelig omsorgssvikt!

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 22:27   #32
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Du skjønner poenget? At gutten ikke burde fått kosemat på café?

Jeg skjønner at enkelte er opptatt av kosthold til andres barn (og gir blaffen i hva de stapper inn i sine egne barn/barnebarn)

Jeg kan også finne på å himle med øynene av hva andre putter i ungene sine, men jeg gir da aldri uttrykk for det.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 22:48   #33
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Uansett om man synes at det er unødvendig å gi kjeks eller ikke (for det er en helt annen debatt) så må man jo være enig i at den dama gikk et godt stykke over streken. Man blander seg rett og slett ikke i hva andre gir barna sine, med mindre det er noe som er direkte farlig.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 22:53   #34
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Utrolig fremk. Hvem gir barnet sitt brød på en kafe når man er der for å kose seg?

Det kan jeg gjerne gjøre av og til, men det er en annen sak.
Å kommentere hva andre kjøper til barna på kafé er utrolig frekt!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 22:57   #35
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Denne damen gikk langt over streken!!
Jeg hadde definitivt ikke vært nådig hvis noen hadde kommentert noe slik til meg

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg kan også finne på å himle med øynene av hva andre putter i ungene sine, men jeg gir da aldri uttrykk for det.

Nettopp

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 23:26   #36
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Tipper forresten at din unge alder talte imot deg i dette tilfellet. Folk har det med å sette i bås.

Den tanken slo meg også. Jeg tror ikke den damen hadde sagt noe hvis det hadde vært en mor på 35-40 år. Denne damen var nok ute etter å bygge oppunder sin fordommer om denne ungdommen som ikke gir barna ordentlig mat....

Da jeg var 18 år var jeg dagmamma til ei jente på 1 år. Vi var mye ute og gikk tur på formiddagene. Jeg kom gående med henne nede i sentrum her og en eldre dame passerte. Hun tittet på meg og tittet på ettåringen. Med hat i blikket sier denne damen: FY SKAM få barn når du er så ung!!! Hun hastet seg videre, feig som hun var. Jeg ble helt sjokka over oppførselen hennes. Hun så ut som ei pen og ordentlig dame og så kunne hun lire noe sånt ut av seg. Ergret meg etterpå over at jeg ikke svarte henne og sa at jeg passet denne jenta og at hun burde skjemmes over å dra slike konklusjoner.....


Sist redigert av Jessica : 21-10-06 kl 23:37.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 23:34   #37
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Utrolig!

Jeg ville smilt overbærende.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 00:04   #38
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Makan til frekkhet! Det er helt utrolig hva folk får seg til å kommentere.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 00:21   #39
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Jeg tror faktisk jeg hadde blitt så irritert at jeg hadde svart
nei selvfølgelig får hun ikke brødskiver og til middag skal vi ha bløtkake med krem

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 00:30   #40
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ble tilsnakket i dag på flyplass kafeen.

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Jeg tror faktisk jeg hadde blitt så irritert at jeg hadde svart
nei selvfølgelig får hun ikke brødskiver og til middag skal vi ha bløtkake med krem

Det er sånne svar jeg ønsker jeg klarer å lirke av meg

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no