Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Og så var det denne gangen, da

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-06, 09:53   #21
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Vi skal gjøre noe lignende med gangen vår snart. Man kommer rett inn i gangen, tilstøtende rom har eikeparkett. Fra gangen skal vi ha trapp opp i 2. etasje, og trappa blir nok med eiketrinn. Vi kommer til å gå for lyse/nestenhvite vegger og mørkt gulv. Har tenkt på rektangulære, planslipte skiferfliser, kanskje det kan være noe?

Jeg har hørt at rengjøring av skifer kan være vanskelig, men hvis man velger noen med slipt overflate kan jeg ikke tenke meg at det er så kjempevanskelig?

Det er det jeg også har hørt om skifter - derfor valgte vi etterligningen, nemlig flis-laminat. hehe.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 09:56   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Rengjøring av skifer kan være vanskelig. Spesielt om man søler ting som trekker ned i steinen før man får oppdaget det (og søl er vel ikke til å unngå når man har unger og menn i hus).

Grunnen til at vi velger gummigulv er at det bygger så lite. Ja, også er det utrolig slitesterkt og lett å holde rent.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 09:57   #23
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Vi har laminatfliser på kjøkkenet og er veldig fornøyd med resultatet.
I gangen har vi fliser, men siden det er en liten gang så har vi litt store fliser. Synes det tar seg litt bedre ut.

Her er bilde av laminatflisene vi har på kjøkkenet (ikke se på rotet).

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 10:59   #24
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Lekre begge to, Gaia. Tenk på at i et vindfang blir det fort skittent, veeeldig skittent så fliser med mye "mønster" er lurt rett og slett fordi det ikke ser så skittent ut. Da tenker jeg bare på at de første der ser ut på bildet i alle fall som om de har mere fargevariasjoner i hver enkelt flis..

Møkkfaktoren er tatt med i beregningen. Jeg håper derfor jeg finner fliser med litt nyanseforskjeller i hver enkelt flis, som dessuten har relativt glatt overflate (litt ru bør de være for at man ikke skal falle).

Jeg har forresten hørt at gummi ikke er så enkelt å holde rent som man tror. I alle fall det gummigulvet som er vist i denne tråden. Det er en av grunnene til at jeg ikke går for det gulvet.

Skifer passer ikke inn i min lille gang (syns jeg). Så det har foreløpig ikke vært vurdert.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 12:03   #25
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg har forresten hørt at gummi ikke er så enkelt å holde rent som man tror. I alle fall det gummigulvet som er vist i denne tråden. Det er en av grunnene til at jeg ikke går for det gulvet.

Så rart. jeg har ei venninne som har hatt gummigulv (slik som i denne tråden) i fire år nå, og hun synes det er utrolig lett å holde rent.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 21:00   #26
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Jeg synes også gummigulvet er enkelt nok å rengjøre. Altså, kluten suser ikke over gulvet, for det er mye motstand i materialet. Men det er helt greit. Ikke vanskelig som skifer, og ikke enkelt som "glaserte" fliser eller parkett. Disse gummiflisene er imidlertid helt ensfarget, som gjør at sand etc fort viser igjen. Det gjør det ikke like fort på spettet underlag.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-06, 10:08   #27
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Så rart. jeg har ei venninne som har hatt gummigulv (slik som i denne tråden) i fire år nå, og hun synes det er utrolig lett å holde rent.

Da er det nok jeg som har lest feil.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 19:31   #28
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Jeg har sett mer på utseende en type flis hittil. Men vedlikehold og rengjøring er en veldig viktig faktor. Vi kommer nok til å forhøre oss grundig før vi tar et endelig valg. Og siden dette først skal gjøres til sommeren, så har vi jo litt tid på oss. Prisen er underordnet, er det noe vi vil ha legger vi nok også inn det flisen koster, det er tross alt ikke snakk om mange kvadratmetrene. Det viktigste er å finne noe vil blir fornøyde med og ikke går så alt for fort lei.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 21:53   #29
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Vi har kjøpt skiferfliser for å ha i gangen, men ting tar litt tid.
Alt vi trenger til varmekabler er også handlet inn.
SKiferfliser skal smøres inn med et eller annet før man tar det i bruk, i allefall anbefales det. Akkurat den biten har jeg ikke handlet inn enda, men det er det eneste som mangler til gangen i tillegg til maling og noen dragere i taket.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 23:57   #30
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Fliser anbefales! Vi har en mørk gråfarge i vindfanget og i hallen. Den har litt farge-sjatteringer i seg, og da ser man ikke skitten så lett. (ser faktsk ALDRI skittent ut ) Sjatteringen er ikke så stor at det virker bråkete, eller uryddig ut fargemessig....
Vi har små marmorfliser på kjøkkenveggen (over benken) av den typen du hadde linket til (men hvite....). De må som nevnt behandles. Personlig hadde jeg ikke tatt den typen på gulvet i en gang. Den er også litt ujevn, noe som ikke er praktisk med tanke på vasking....
Tips: det er ofte fint å legge flisene skrodd ut i rommet, ikke i en linje rett ut fra en vegg.....
Lykke til med oppussing!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 21:45   #31
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og så var det denne gangen, da

Det viktigste for meg er at flisene går i en eller annen brunsjattering. Mest fordi jeg syns det passer med resten av huset. Jeg er enig i at skrå fliser kan være veldig stilig (det kan forresten parkett være også, spesielt i store rom), men jeg tror vi kommer til å velge å legge flisene rett. Rett og slett fordi selve flisleggingen sannsynligvis skal gjøre selv med hjelp fra svogeren min, og da er det greit å minimalisere det som kan gå "galt".

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no