Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-20, 23:16   #21
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Jeg jobber ikke 8-4 uansett, da jeg typisk har møter både tidlig om morgenen og på ettermiddagen. Er vant til å jobbe med laptopen i fanget i godstolen, men litt spent på hvordan det går over en lengre periode. Mannen har rigget seg til med skjerm/tastatur på spisebordet, arvingen vil nok stort sett jobbe fra rommet sitt.

Arvingen, som går i første klasse på studspes, har foreløpig fått lite med arbeidsoppgaver fra skolen. Vi regner med det bedrer seg på mandag.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 23:43   #22
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Ikke helt optimalt her, men foreløpig så har mannen fått lov å være på sitt kontor (på jobben) men det er stor fare for at han også må ha hjemmekontor. Vi har bare kjøkkenbord og stuebord, åpen løsning og vi har en 6åring rundt beina. Blir ekstra ille når det er videomøter og mange telefoner. Det får gå som det går, mulig vi kan bruke hytta litt (den er bare 15 minutter unna).

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-20, 01:34   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Har ordnet meg på loftsstua som er favorittrommet mitt. Normalt sett sitter jeg ved spisestua når jeg har hjemmekontor, men der ønsket storebror å sitte.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-20, 02:05   #24
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Nå blir det hjemmekontor i hvertfall i 2 uker.

Hvordan tenker du å organisere ditt hjemmekontor?

2 uker?!?

Vi antar det blir rundt 6 måneder med hjemmekontor på rundt 4000 ansatte, og vi må investere betydelige beløper for å få til dette i en h**vetes fart.

For min del bruker jeg hjemme/gaming pc-oppsettet jeg hadde fra før . Eneste jeg har endret på er at jeg har "lånt" en ekstra skjerm og kontorstol fra jobben.

Tenker jeg skal bli rimelig dritlei leiligheta når denne perioden er over :P

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-20, 02:40   #25
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Blir nok litt hit og dit i begynnelsen før vi får en rutine på det. Ungene har arbeidsbord på rommene sine, men bruker de ikke så mye til vanlig, men det må nok bli en endring på det.

Alle vil helst sitte rundt det store spisebordet på kjøkkenet. Har ryddet det for alt mulig dill dall, satt inn et arbeidsbord i TV-stua, og ryddet noe hylleplass der.

Mulig jeg må hente meg en større skjerm og et tastatur, kanskje kontorstol også, men gidder ikke det om det går fint uten. Kan jo ta mer avbrekk enn på jobb, og jeg tror nok det blir lengre dager, men med flere pauser og andre gjøremål innimellom. Akkurat nå skriver jeg f.eks. lister og oppgavefordeling for alt som må huskes og gjøres på jobb kommende uke, og det gjør jeg i senga kl. 01.30.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-20, 08:55   #26
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Jeg har jobbet mest fra hjemmekontor de siste 5 årene, så jeg har et rom på 60 kvm over garasjen som er innredet med en fullt funksjonabel kontorplass. I tillegg har jeg pulter til symaskinene mine, stort klippebord, en vev og en 40-talls sofagruppe. Her har jeg stor skjerm, skriver og alt som behøves. Jeg jobber dog ikke så mye lenger grunnet helsetrøbbel.

Mannen min har installert seg på kjøkkenet i kjelleleiigheten. Han jobber på tre skjermer, så han trenger god plass.

Ungene sitter ved skrivepulten på sine egne rom, litt i sengene sine og av og til ved spisebordet, men de må være ved PC i ordinær skoletid og har også en del felles undervisning som via teams. Jeg har store (15,15 og snart 18) og ansvarsfulle jenter og de skjønner at det er opp til dem å få lært noe nå.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-20, 10:05   #27
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Mannen tar kontoret. Jeg trenger bare laptopen. Setter den ved det store spisebordet og rigger til hjemmeskolen for 9-åringen sammen med aktiviteter for barnehagebarnet på det samme bordet. Eldstemann sitter på sitt eget rom.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-20, 10:12   #28
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Vi er heldige i det at vi har stort hus med god plass, og både mannen og jeg har egne rom til kontor. Mitt er for tida mest lagerrom, men jeg rydder der nå i helga.

Utfordringa her er mer å få timeplanene våre til å gå opp. Jeg forventes så langt det lar seg gjøre å holde mine elevers timeplan. I den grad jeg skal ha Teams-møter/konferanser med dem, skal det skje mens det faget står på timeplanen. Mannen min har også møter på fastsatte tidspunkt. Vi får ungenes nye arbeidsplaner i morgen, og er litt usikre på hvilke krav som kommer til å stilles til dem. De vil nok trenge noe hjelp av oss, samt at lillebrorkleggen må holdes unna... Og om mannen kalles ut av HV, er jeg plutselig aleine her med tre unger og full jobb. Jeg er ikke stressa, det blir det det blir. På ingen måte optimalt, men så godt vi kan få til innenfor de rammene som finnes. Jeg er heldig som kan jobbe hjemmefra og får full lønn mens dette pågår. Ungene klarer seg.

Foreløpig sikter vi på å stå opp til vanlig tid, stelle oss og spise frokost, og så legge opp ulike blokker med jobb/barnepass for oss og skolearbeid/lek/gaming for ungene, med en felles lunsj og god tur ut en gang midt på dagen. Hvis de får skjermtid når vi har konferanser, så er de forhåpentligvis opptatt da. Ungene får også eget område til sitt skolearbeid, slik at det de trenger kan ligge der fast.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-20, 10:15   #29
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Ungdommene jobber på rommene sine. Vi måtte kjøpe en ekstra internettforsterker til ett av rommene. Det fungerte heldigvis bra. Mannen og jeg bytter på sitte i stua og på kjøkkenet. Vi har åpen løsning, så det kreves litt logistikk. Vi vurderer å skaffe et arbeidsbord til soverommet vårt. Jeg tror jeg tar noen timer på jobb innimellom også. Nesten ikke folk der, og kan kjøre til døra.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 21:25   #30
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Jeg har mye hjemmekontor fra før av, så for meg blir ikke endringen så stor. Pga ryggproblemer ligger jeg på sofaen med en laptop i fanget. Mannen har tatt seg av barna frem til nå, men fra i morgen er det jeg som skal både hjelpe 2 barn og ha hjemmekontor. En sitter i 2. etg og en i kjelleren. Ser for meg at det blir mye flying opp og ned. De skal ha kunst og håndverk i morgen og et prosjekt som krever mye orging,,, veldig spent på det altså... ellers drar jeg innom mkontoret også. Det er ingen der. Ganske deilig igrunnen.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 21:31   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Jeg sitter på kjøkkenet. I dagens møte på Teams lukket jeg bare døren. Hun som laget seg frokost samtidig fikk beskjed om å være stille. Da listet hun seg ut med en skive i hånden.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 21:36   #32
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Jeg hadde med sjuåringen på Teams i dag. Men det var bare en test-samtale i forkant av et møte, så veldig uformelt og med en av de kollegaene jeg har mest kontakt med utenom jobb også. Hyggelig for henne å se vesla, og jommen dukket ikke en av hennes sønner opp i bakgrunnen.

Kontor på soverommet føles litt rart, men det er veldig greit å kunne lukke døren når jeg har møter. På morgenen og ellers når jeg trenger å være mer tilgjengelig for ungene, bruker jeg laptop eller rett og slett telefon.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 23:09   #33
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Vi hadde barn på besøk på vårt videomøte også. Fint for andre å se i praksis hva det betyr å jobbe hjemmefra med barn. Det er ikke enklet å være efgektiv i 8 timer. Jeg opplever at folk virkelig står på.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 00:51   #34
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Nå har jeg tat meg en runde i bloggverdenen - og der var det tips å finne! Camilla Pihl råder alle til å senke skuldrene og gjerne ta seg et langt bad (!) i løpet av arbeidsdagen på hjemmekontoret. Jeg har jo skjønt at de har det fryktelig travelt disse bloggerne/influenserne, så jeg er full av beundring for at hun klarer å lure inn et karbad i den travle agendaen. Hun viser også et inspirerende hjemmekontorantrekk - en svart tyllkjole med chunky boots til. Mine jeans og den hjemmestrikkede genseren mistet mye glans da jeg så det. Jeg har ingen tyllkjole, men vurderer en glitrepaljettbluse i stedet for i morgen. Kollegene kommer til å bli imponert over glamfaktoren når vi skal ha avdelingsmøte på skype i morgen tidlig i så fall.

Fotballfruen Caroline Berg Eriksen har ogsåen rekke gode tips. Bla skal man stå opp og kle på seg, re sengen og ikke la epleskrottene ligge og slenge. Hun viser frem et lekkert hjemmekontor med pene bilder på veggen og vakre, rokokkoinspirerte stoler ved skrivebordene (ja, de har to - hun deler med mannen.) Hun anbefaler et lager av nøtter og smoothien så man ikke går bananas og spiser for mye fra kjøleskapet i løpet av dagen.

Man finner tipsene deres på hhv camillapihl.no og carolinebergeriksen.no

Beklager hvis jeg er bittelitt sarkastisk her. Men det ER litt fjernt.


Jeg får være i fred for barn i monitor i mitt hjemmekontor, men har hilst på flere av kollegenes i dag. Det var kos. Fløytelæreren til datteren min fikk hilse på hundene våre da de (altså læreren og pøbelprinsessen, ikke hundene - de spille ikke fløyte) hadde skypespilletimle i dag, da.

Og jeg så at helsedirektøren hadde staselig tapet og vakkert brystingspanel på sitt hjemmekontor. Man blir liksom kjent med folk i disse tider.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 00:52   #35
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Ja, om noe synes jeg mange later til å stå på litt ekstra hos oss, ikke at de ikke gjør det til vanlig altså. Jeg bare registrerer at de er enda flinkere til å hjelpe hverandre, se hvor det trengs avlastning og finner løsninger kjappere. Mye velvilje. Liker det!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 00:55   #36
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Nå har jeg tat meg en runde i bloggverdenen - og der var det tips å finne! Cammila Pihl råder alle til å senke skuldrene og gjerne ta seg et langt bad (!) i løpet av arbeidsdagen på hjemmekontoret. Jeg har jo skjønt at de har det fryktelig travelt disse bloggerne/influenserne, så jeg er full av beundring for at hun klarer å lure inn et karbad i den travle agendaen. Hun viser også et inspirerende hjemmekontorantrekk - an svart tyllkjole med chunky boots til. Mine jeans og den hjemmestrikkede genseren mistet mye glans da jeg så det. Jeg har inegntyllkjole, men vurderer en glitrepaljettbluse istedet for. Kollegen kommer til å bli imponert over glamfaktoren når vi skal ha avdelingsmøte på skype i morgen tidlig i så fall.

Fotballfruen Caroline Berg Eriksen har obs en rekke gode tips. Bla skal man stå opp og kle på seg, re sengen og ikke la epleskrotten ligge og slenge. Hun viser frem et lekkert hjemmekontor med pene bilder på veggen og vakre, rokokkoinspirerte stoler ved skrivebordene (ja, de har to - hun deler med mannen.)

Man finner tipsene deres på hhv camillapihl.no og carolinebergeriksen.no

Beklager hvis jeg er bittelitt sarkastisk her. Men det ER litt fjernt.


Jeg får være i fred for barn i monitor i mitt hjemmekontor, men har hilst på flere av kollegenes i dag. Det var kos. Fløytelæreren til datteren min fikk hilse på hundene da de hadde skypespilletimle i dag, da.

Og jeg så at helsedirektøren hadde staselig tapet og vakkert brystingspanel på sitt hjemmekontor. Man blir liksom kjent med folk i disse tider.

og Det er superduperfjernt! Jeg har ikke redd sengen i dag enda den står inne på kontoret mitt. Heldigvis peker ikke kameraet den veien, og jeg kan blurre bakgrunnen. Det eneste jeg har gjort som er annerledes fra vanlig hjemmejobbing som jeg gjør ofte, utover å faktisk få en kontorplass, er at jeg faktisk dusjer og ordner meg og tar på sminke før jeg går på jobb. Får se om det varer.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 00:55   #37
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Ja, om noe synes jeg mange later til å stå på litt ekstra hos oss, ikke at de ikke gjør det til vanlig altså. Jeg bare registrerer at de er enda flinkere til å hjelpe hverandre, se hvor det trengs avlastning og finner løsninger kjappere. Mye velvilje. Liker det!

Jepp, sånn er det hos oss også. Det er fint å oppleve.

I morgen skal vi ha facetime-14.00-kaffe også. Vi trenger å prate litt sammen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 00:56   #38
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Ta på paljetter til facetime-kaffen, da.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 01:19   #39
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Jeg har installert meg på kjøkkenøya, ved den pc-en som alltid står der. Vurderer å utvide med ekstra skjerm, mannen sier han har en jeg kan få. Mannen har installert seg på ene enden av spisebordet, fullt hjemmekonotor med to store skjermer (og pinnestol). Det er ca fire meter fra kjøkkenøya der jeg sitter, så vi sitter såpass nært at vi snakker sammen innimellom. Han snakker veldig mye i telefonen, og heldigvis for meg er jeg slik skrudd sammen at jeg ikke lar meg forstyrre av det. Jeg jobber vanligvis i åpent kontorlandskap, og har vent meg til å stenge ute det som ikke angår meg. Ellers måtte jeg ha flyttet meg ned i kjellerstua.

Ungene sitter litt her og der. Under liveoverført nettundervisning sitter de på hver sine rom. Eldste sitter egentlig hvor som helst ellers når hun jobber, hun har visst evnen til å få noe gjort selv om hun sitter i sofaen med chromebooken i fanget og vi andre sitter rundt, skravler og ser TV. Tror hun foretrekker det, for å kunne spørre oss og diskutere ting med oss (hun har flere lengre tekstoppgaver hun skal skrive i ulike fag).

Eldste jobber litt til og fra hele dagen, og har ingen fast struktur, bortsett fra at hun er logget på nettskole når hun skal. Hun kan godt ha en lang pause midt på dag også jobbe bra igjen på kvelden. De to yngste jobber sammenhengende og effektivt til de har gjort alt som står på planen for den enkelte dagen, så bruker de resten av dagen til gaming og andre ting.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 09:36   #40
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

En jeg kjenner delte 5 gode tips til hjemmekontor, i feeden sin.
Første kommentar var:
6. Husk at man også skal jobbe fra hjemmekontoret.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no