Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Ullundertøy til voksen

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-06, 07:48   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ullundertøy til voksen

Bruker dere ullundertøy (longs og trøye) selv? Hvilket merke?

Er superundertøy et godt alternativ til ull?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 07:58   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Jeg fant frem Iris-undertøyet mitt i dag, jeg. Kjøpt fra Sparkjøp.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 08:20   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Bruker superundertøy, fra Sportmann.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 08:21   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Bruker ordentlig Ulvang-ull.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 08:29   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Jeg har akkurat kjøpt en nydelig brun sak i ull og silke fra Nøstebarn. Jeg har også noe Irisull som er helt greit.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 08:37   #6
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Jeg hater å ha ull rett på kroppen, men jeg ser poenget med det. Jeg leter og leter etter noe som ikke klør, men har enda ikke funnet. Nå har jeg fått tips om Devold sitt. Er det bra? Klarer dere som synes ull er helt greit mot bar hud vurdere om det ikke klør? Dvs klør dere, men synes det er greit?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 08:59   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Klarer dere som synes ull er helt greit mot bar hud vurdere om det ikke klør? Dvs klør dere, men synes det er greit?

Jeg synes det er helt greit at ull klør. Det virker nesten som det bidrar til oppvarmingen, og dessuten klør det bare til man er blitt varm.

Har en deilig Ulvang-trøye i rødt, den klør, men er god og varm. Så har jeg diverse billig Iris, de klør litt mindre. Men helst bruker jeg en av mine to Calida ull/silke-trøyer, de klør ikke.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 09:03   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg hater å ha ull rett på kroppen, men jeg ser poenget med det.

Da er vi i samme båt, Kanne. Jeg syns det er dødsekkelt med ull innpå kroppen så i fjor brukte jeg bomullstrømpis under ullvang-longsen med det resultatet at jeg ble iskald i baken.

Har ennå ikke funnet noe jeg ikke syns klør. Kanskje ull/silke-blandinger?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 09:07   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Superundertøy funker utmerket, i hvert fall hvis du ikke har tenkt å sitte lenge i sørpa. Jeg liker Bavak sitt, det har litt freshe farger også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 09:09   #10
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Jeg brukte Iris longsen min for første gang i dag. Jeg bruker mye ull, helst Iris eller Ulvang, og synes ikke det klør i det hele tatt. Devold skal visst klø mindre. Knøtta fikk et Devold sett av mormor, og hun ser ut til å trives bra i det.

Ullstrømper har jeg brukt lenge. Ulvang er det aller beste på den fronten etter min mening. De slites ikke så fort og holder seg bra i vask.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 09:12   #11
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg synes det er helt greit at ull klør. Det virker nesten som det bidrar til oppvarmingen, og dessuten klør det bare til man er blitt varm.

Har en deilig Ulvang-trøye i rødt, den klør, men er god og varm. Så har jeg diverse billig Iris, de klør litt mindre. Men helst bruker jeg en av mine to Calida ull/silke-trøyer, de klør ikke.

Så forskjellig kan man altså være, jeg hater at det klør, det klør aller mest når jeg er kald, litt for mye når jeg er akkurat passe varm, og litt til når jeg blir for varm.

Calida sine har jeg ikke prøvd. Kanskje det er noe. Takk for tips.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 09:14   #12
Camsen
Nybegynner
 
Camsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 18
Camsen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Liker Janus best jeg Har pologensere, trøyer med lang og kort arm, stilongser og singleter. Synes ikke det klør.

Camsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 09:21   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Jeg bruker ull-topper fra Cubus. Klør ikke på meg, ihvertfall.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 09:21   #14
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Ja, jeg bruker ull rett på kroppen. Jeg har en svart ulltrøye, men nå har jeg bestilt et sett på Sparkjøp. Det var forresten veldig fint, brunt med rosa blondekant nederst. Trøye og stilongs.

Jeg er forøvrig en frysepinne, så litt kløe tåles.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 09:27   #15
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Ja, jeg bruker ull rett på kroppen. Jeg har en svart ulltrøye, men nå har jeg bestilt et sett på Sparkjøp. Det var forresten veldig fint, brunt med rosa blondekant nederst. Trøye og stilongs.

Jeg er forøvrig en frysepinne, så litt kløe tåles.

Tok straks en virtuell tur til Sparkjøp og sjekket settet, og det var jo kjempefint!

Men lurer på hvordan det blir i vask, om det brune farger av på det rosa. Kanskje du kan rapportere når du har prøvd?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 09:27   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Jeg har forresten sett reklame for noen FINE ulltrøyer med litt blonder og greier, mer undertøyaktig. To norske damer som lager. Vet noen hvor de er å få kjøpt?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 09:31   #17
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Så forskjellig kan man altså være, jeg hater at det klør, det klør aller mest når jeg er kald, litt for mye når jeg er akkurat passe varm, og litt til når jeg blir for varm.

Samme her. Kløfri ull? Ha ha ha, jeg må le. Det finnes ikke kløfri ull.
Det stikker og klør og jeg får gåsehud på hele kroppen bare ved tanken på ullundertøy.

Jeg har traumatiske barndomsminner om grovstrikkede ullstrømpebukser som jeg måtte ha på selv om jeg gråt mine modige tårer. Så jeg har alltid sagt at jeg skal aldri tvinge ull på mine barn, men heldigvis ser det ikke ut til at de reagerer på ull i det hele tatt.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 09:40   #18
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg har forresten sett reklame for noen FINE ulltrøyer med litt blonder og greier, mer undertøyaktig. To norske damer som lager. Vet noen hvor de er å få kjøpt?

Vera&William?

Vet ikke hvor de selges, men det er dyrt. Calida-undertøyet mitt har også blonder.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 09:48   #19
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Tok straks en virtuell tur til Sparkjøp og sjekket settet, og det var jo kjempefint!

Men lurer på hvordan det blir i vask, om det brune farger av på det rosa. Kanskje du kan rapportere når du har prøvd?

Jeg skal rapportere.
Men jeg vil tro det går bra, for det første farger ikke ull noe særlig av, det vaskes jo ikke så varmt. Dessuten skal det en del til før blondegreier TAR farge. Men skal teste så fort som mulig.

Her kan dere andre se. Det koster 149,- per del. For langermet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg imageaction.jpg (18,3 KB, 30 visninger)
__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 09:52   #20
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Jeg har iris ull/silke som jeg liker best, har litt fleece og superundertøy og.. men synest ikke de er så behagelige..

og så er det nesten billigere med ull siden vi har både spar kjøp og iris/janus fabrikkutsalg her.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no