Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Noen med Toyota Auris erfaring?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-08, 09:29   #1
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Noen med Toyota Auris erfaring?

Skal kjøpe meg ny bil. De eneste merkene jeg er fortrolig med, og interessert i å kjøpe er Volkswagen og Toyota. Bilen skal ikke være for stor, og utvalget ligger derfor mellom Golf og Auris (Auris'en har erstattet Corollaen, som har blitt en større sedan).
Golf har jeg masse erfaring med selv, men Auris er jeg blank på. Har mye erfaring med Corolla, og synes det er en veldig fin bil.

Noen som har erfaring med Auris, og kan fortelle meg litt om hva som er fordelene / ulempene ved bilen?

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 09:49   #2
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen med Toyota Auris erfaring?

Jeg har ikke erfaring med Auris, men har fått litt erfaring med Toyota. Veldig bra merke. Leste forresten i går at Toyota Verso skal være en veldig bra bil som nesten ingen kjøper. Den er ikke så stor heller. Lykke til med bilkjøp.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 23:10   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen med Toyota Auris erfaring?

Vi er visst veldig like når det gjelder biler Shanti Jeg vurderte egentlig kun 2 biler, nemlig VW golf og Toyoya Auris. Og så kom Nissan Quashqai inn som en seriøs utfordrer.

Auris slo Golfen på alle punkter da jeg prøvekjørte de 2 dager på rad. Det viktigste for meg som kjører 800 km i uken er at bilen er stille og at mitt bekken sitter godt i bilen. Golfen er 3 desibel høyere enn Auris i følge tester, og motoren (diesel) bråker som en traktor i sammenligning. Skal du kun bruke bilen til småkjøring er jo ikke det viktig. Setene var ikke forenlig med bekkenplager så da var det avgjort for min del. Og drivstoffforbruket var engod del høyere.

På minus siden med Aurisen er jo at den en liten, men det gjelder jo alle biler i den klassen. Kjørekomputeren er ikke hendig å betjene, og så kan ikke Sol utgaven utstyres med cruisekontrol.

Du burde kikke på Quashqai'en også for den kom inn som en kule fra siden og fikk nesten overbevist meg. Den er mye romsligere, ørelite mere diesel per km og har mere utstyr. Mannen min ville ha den. Når den kommer som 7 seter vurderer vi å kjøre den eller corolla verso som familiebilen. Det som gjorde at det ble Toyota var at verkstedet ligger i gangavstand fra huset mitt og at leveringstiden til Auris var betydlig kortere. Nissan ligger på nedre halvdel på autoindex.

Bare spør om det er noe mer jeg kan bidra med.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no