Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Barnevakt og betaling?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-09, 15:27   #1
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.968
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Barnevakt og betaling?

Har aldri hatt barnevakt utenfor familiemedlemmer før, så jeg må spørre:

Nabojenta på 13 skal passe Knøtto fra ca 17-20 i dag (inkl legging). Grunnen er at vi skal ha med nabojentas lillebror (Og Andungens kompis) på ekspedisjon, og dit vi skal passer bedre for 6-åringer enn toåringer. Jenta har hatt lyst til å passe lenge, og moren hennes er hjemme som bakvakt.

Bør hun få betaling? Hvor mye, i så fall?

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 15:29   #2
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevakt og betaling?

ville nok gitt 200-300kr jeg

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 16:15   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevakt og betaling?

Jeg synes hun bør få betaling, men kanskje ikke så mye som 2–300 kr? Jeg tenker mer i retning av pizza, snop og en 100- eller 150-lapp. Hadde hun vært noen år eldre, hadde jeg betalt mer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 16:16   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevakt og betaling?

Jeg iler til med å understreke at jeg ikke har peiling på gjeldende takst for 13-åringer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 16:16   #5
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnevakt og betaling?

Hadde nok gitt 200,-
Snop og pizza i en ukedag

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 17:16   #6
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnevakt og betaling?

100 er taksten i vår omgangskrets. Og, selvølgelig litt ekstra kos når ungene er lagt.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 18:21   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.834
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevakt og betaling?

Jeg har en 14-åring som barnevakt, d.v.s. hun har vært her én gang foreløpig. I samråd med moren hennes kom vi frem til at 50 kroner timen er grei betaling. Tidligere hadde jeg ei på 16 år og hun fikk litt mer, 60-70 kroner timen, litt etter som hva som ble greiest rundet av til. Hun ville typisk ha fått 200 kroner for tre timer, mens 14-åringen får 150 kroner for tre timer.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 18:45   #8
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnevakt og betaling?

Først vil jeg bare si, så heldige dere er som har ordnet dere en barnevakt dere kjenner og hvor moren er i nærheten hvis noe skulle skje. Høres veldig betryggende og deilig ut.

Jeg er veldig enig med Nenne. 50 kroner timen høres veldig greit ut til den alderen og 60-70 kroner timen hvis de er rundt 16 år.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 19:42   #9
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevakt og betaling?

Hvorfor skal en 13åring som skal ha samme ansvaret som en 16åring ha mindre betalt?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 20:26   #10
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevakt og betaling?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hvorfor skal en 13åring som skal ha samme ansvaret som en 16åring ha mindre betalt?

Hvorfor skal jeg som har 4 års ansinnitet ha mindre betalt enn en med 10 års ansinnitet? Vi gjør jo samme jobben.

For en 13 åring er 50 kr timen en grei sum. De fleste 13 åringer jeg kjenner har 50-150 kr i ukespenger og da er 50 kr i timen greit, syns jeg. Min 14 åring får 50 kr timen og syns det er greit. Hun skal spare de pengene hun får og er glad for hver krone hun får.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 23:32   #11
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.968
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevakt og betaling?

Takk for svar alle sammen - jeg fikk ikke lest dem før jeg kom hjem...

Men i samråd med moren fikk hun 100,-, hun hadde egentlig ikke ventet seg noe, og ble veldig glad, tror jeg. (Måtte stappe pengene i lommen hennes, hun ville først ikke ta dem i mot.)

Og opplegget hadde gått kjempebra, hun hadde ikke fått behov for moren sin, og Knøtto sov søtt da vi kom hjem. Eneste krisen hadde vært da Knøtto insisterte på at hun måtte ha sykkelhjelm for å huske (!), og barnevakten ikke fant den. De klarte seg fint, og alle var glade.

Jordbærene jeg hadde kjøpt til henne ble ikke rørt, og det var jo hyggelig for meg...

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 09:24   #12
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevakt og betaling?

Jeg syns det hørtes ut som en helt grei pris. Vi bruker ofte mannens niese på 18 som barnevakt. Her er da taksten 250 kroner for en kinokveld (som varer fra ca. 19 - 23 og innebærer at hun legger Snupp). Vi kjører henne da hjem. Hun har også vært barnevakt for oss en kveld vi var på fest. Hun fikk da 500 kroner for hele kvelden (18-01), inkludert legging av begge to og fikk valget mellom å bruke deler av pengene til å ta taxi hjem eller å sove over.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 12:45   #13
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevakt og betaling?

Hørtes ut som en grei deal!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 12:53   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.011
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevakt og betaling?

Det hørtes ut som en god løsning. Jeg skjønner at hun ikke ville ha penger siden lillebroren hennes hadde vært med dere, men enig med dere om at det var riktig å betale henne litt.

Så fint at alt gikk bra. Så kan dere kanskje bruke henne en annen gang også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no