Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Er det ok å leke slik med hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-13, 21:42   #21
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ok å leke slik med hund?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hunden forstår ikke konseptet "sisten".

Enkelte hunder gjør i alle fall det. Jeg hadde en hund som barn som gjorde det. Det er mange hunder som liker å jage hverandre (og mennesker). Jeg ville ikke ha oppmuntret en slik adferd hos alle hunder, og jeg ville nok ha vært skeptisk til en slik type lek med dyr jeg ikke kjente.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 22:02   #22
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det ok å leke slik med hund?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Personlig syns jeg det er helt fjernt å leke slik med en hund. En hund er ikke et leketøy.

Enig her ja.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 22:22   #23
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det ok å leke slik med hund?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Enkelte hunder gjør i alle fall det. Jeg hadde en hund som barn som gjorde det. Det er mange hunder som liker å jage hverandre (og mennesker). Jeg ville ikke ha oppmuntret en slik adferd hos alle hunder, og jeg ville nok ha vært skeptisk til en slik type lek med dyr jeg ikke kjente.

Hunden vår forstår konseptet helt klart. Inne her kan man gå en "runde" gjennom gang, kjøkken og stue. Her lekes det sisten mellom mannen og hunden her, med meg og snuppa som publikum. Hunden stopper og snur for å "fange" mannen og motsatt, det er helt klart en felles forståelse mellom hund pg mann for hvordan leken foregår. Høydepunktet for bikkja er når mannen får tak i hunden og hun legges i bakken for masse kosekløing. Bikkja ligger da på rygg og er helt rolig i det leken er over.

Jeg er en veldig bevisst hundeeier vil jeg påstå, og det tror jeg de rundt meg syns også. Vi er veldig samstemte her hjemme, og hunden kjenner sin plass i familien. Nå er dette en terrier som kvever rimelig stramme tøyler, så all lek foregår innenfor trygge rammer.
Hadde jeg vært i noen som helst tvil om det hadde vært skadelig for hunden på noen som helst måte, mentalt eller fysisk, så ville det ikke finne sted her.

Hunder kommer også med forskjellige egenskaper.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 23:00   #24
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ok å leke slik med hund?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Hunden hadde det nok like moro som barna, og hvis foreldre og barn vet å lese hunden, så var det sikkert ikke noe problem.

Enig. Hvis det egen hund, og man kjenner den og kan lese dem og man vet hvordan den reagerer på slik type lek.

Men som generell regel - det over er unntaket - nei, man herjer ikke med fremmede hunder, og du reagerte helt riktig synes jeg. Barn må sitte igjen med respekt for hunders lunefulle natur, men selvsagt uten å bli redd for hunder da.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 23:03   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ok å leke slik med hund?

Jeg har vokst opp med hunder. Nå har jeg aldri dyttet dem med koster, men løping, herjing og lekeslåssing har det vært masse av. Men dette har vært egne hunder som jeg har kjent godt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 23:07   #26
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.117
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det ok å leke slik med hund?

Ja, altså, hva folk gjør med egne hunder er jeg ikke så opptatt av. Men vi kjenner ike dene familien, og har sett hunden for første gang i dag. Så jeg aner ikke noe som helst om deres hundeoppdragelse eller hundens lynne.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no