Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Huset på prærien

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-11, 22:03   #1
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Huset på prærien

Jeg og storesøster på snart 10 har begynt å se sesong 1. Vi storkoser oss, ler og gråter og jeg mimrer i tillegg. Fulgte dere med på serien? Likte dere den? Jeg tror jeg koser meg enda mer nå sammen med storesøster i tillegg så prater vi etter hver episode om hvordan det var å leve den gang - litt historiefortelling.

Anbefales igjen!

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 22:19   #2
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.856
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Huset på prærien

Jeg var veldig glad i bøkene da jeg var liten. Tv-serien så jeg da jeg var litt eldre, og koste meg med den også. Der minte du meg på utvidelsesbehov i seriesamlingen min.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 22:20   #3
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.998
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Huset på prærien

Jeg elsket i hvertfall bøkene da jeg var barn.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 11:48   #4
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Huset på prærien

å jeg huskjer så på det hver dag, jeg kom hjem fra skolen.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 11:57   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Huset på prærien

Jeg elsket bøkene når jeg var liten, og jeg har lett på loftet så eldste kan lese de. Men bøkene er forsvunnet - de må ha blitt gitt bort, jeg finner bare en som er midt i serien.

TV-serien var kanskje en ide? For tiden har jeg og eldste nettopp begynnt å se Dr Who (de nye seriene), så vi har jo nok å se på en stund fremover, men skal jammen sette det på lista.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 12:04   #6
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Huset på prærien

Jeg elsker huset på prærien! Så alle episodene jeg fikk til da jeg var liten, og har lest alle bøkene jeg har fått tak i. Dvs også bøker utenom serien, de som handler mer om voksenlivet og også om oppveksten til ektemannen til Laura. Fikk biblioteket til å bestille til meg.
Har hele barnebokserien på engelsk i hylla, og noen av de første sesongene av serien på dvd.

Har også lest litt om historien på nett, ganske fascinerende hvordan det gikk med dem alle.
Og så blir man så huslig av seg å lese om dem i voksen alder.
Får lyst til å lage maisbrød som Ma og så videre.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 12:12   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Huset på prærien

Jeg elsket bøkene. Kanskje kjøpe seriene? Hvor har de dem?

mamaria, vil du dele litt om hvor du leste om dem på nett?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 12:32   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Huset på prærien

Jeg var veldig glad i bøkene, men syns ikke serien var så fin. Var den litt skummel tro?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 12:35   #9
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Huset på prærien

Jeg elsket huset på prærien! Jeg gjør som deg, ser den sammen med barnet mitt. Vi har alle sesongene som er kommet ut, dvs 8 om jeg ikke tar helt feil.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 14:49   #10
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Huset på prærien

Fra wikipedia: Litt historikk og om bøkene: http://en.wikipedia.org/wiki/Little_...on_the_Prairie
Fin side med mye familieinfo:
http://www.liwfrontiergirl.com/

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 14:55   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Huset på prærien

Jeg elsket tv-serien. Det er noe av det første jeg fulgte med på på tv. Jeg husker jeg var så lita at jeg ikke kunne lese, så jeg maste hele tiden på mamma "Les teksten, mamma. Les teksten!".

Den episoden der Mary ble skadet og måtte opereres, var kjempeskummel, husker jeg.

Ellers så husker jeg introen veldig godt. Når ungene løp nedover den bakken.

Å, fant på YouTube!


(Kilde: youtube.com)

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 15:23   #12
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Huset på prærien

Åååå den serien elsket jeg! Min favoritt når jeg var barn

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no