Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er galt med cottage cheese?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-08, 20:45   #1
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Spørsmål

Hva er galt med cottage cheese?

Jeg er gravid og har stadig lyst på noe godt! Cottage cheese står høyt på lista over hva jeg er fysen på. Det sies jo å være sunt; lite fett, mye protein... Men noe som er så godt må da være usunt på en eller annen måte, slik er vel altid?

Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 20:46   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er galt med cottage cheese?

Ingenting galt med CC vel? Jeg regner meg som ganske oppdatert på matfronten og jeg kommer ikke på noe negativt iallfall. Masse proteiner.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 20:47   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er galt med cottage cheese?

Hvor mange kg om dagen spiser du da? Alt med måte, vet du.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 20:48   #4
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er galt med cottage cheese?

Det ser ut som en sykdom. Æsj. Når du absolutt skal spørre. .
Men det er ikke farlig, verken for gravide eller andre.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 20:50   #5
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Hva er galt med cottage cheese?

Så bra da, Iset! Jo, det blir jo et par kilo om dagen. Neida, men et par-tre bokser i uka bare til meg er ikke unntaket Samme med frukt og hasselnøtter eller mandler, gjerne ristet. Av og til litt honning blandet i også

Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 20:51   #6
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er galt med cottage cheese?

Kos deg du, 2-3 bokser i uka vil jeg tro bare er sunt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 20:52   #7
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er galt med cottage cheese?

Cottage cheese er unntaket som bekrefter regelen. Både godt og sunt.

  Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 20:53   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er galt med cottage cheese?

Heldige gravide som har dilla på sunne ting da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 20:53   #9
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er galt med cottage cheese?

Enig med de andre, CC er både sunt og godt, så sant man ikke overdriver.

Jeg liker CC godt, men er lite kreativ i hva jeg bruker det til. Ofte blir det bare under syltetøy på brødskiva. Har du noen tips til retter med CC?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 21:08   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er galt med cottage cheese?

Jeg lager disse lappene med CC og bruker dem som brød:

http://www.foreldreportalen.no/forum...65&postcount=3

I tillegg lager jeg ofte denne:

FROKOSTPANNEKAKE

Jeg lager denne som lapper, får 4 mellomstore lapper av en oppskrift. De er mettende, så det holder i massevis til en person (jeg spiser 1,5 lapp maks).

3 egg
1 dl cottage cheese
2 ss rapsolje
1 ss store havregryn
1 ts kanel
10 dråper vaniljeessens
Litt salt
Evt. litt søtstoff (jeg bruker Sukrin eller ørlite fruktose)

Alt dette mixes med stavmixer, stekes i smør i panna på begge sider. Blir en tykk pannekake eller 4-5 lapper. Serveres med bær, krem/rømme eller pålegg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 21:09   #11
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Hva er galt med cottage cheese?

Jeg har laget en knallgod dessert noen ganger, da kan jeg spise en hel boks alene på en gang! Man tager et beger CC (som vi kaller det nå!) og blander i litt (en liten SS) honning. Så rister man en neve mandler på tørr panne, skjærer opp en appelsin, eller to fileterte og har i med mandlene. Rosiner er også godt oppi

Ellers så er det jo godt til all slags frukt alene eller til fruktsalat. Ikke så kreativ jeg heller. Men heldig som har dilla på noe sunt, ja!

Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 21:10   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er galt med cottage cheese?

En ekte fet Iset-godbit er jo feks. å blande like deler CC og pisket krem og legge det lagvis med friske eller frosne bær. Namm!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 23:29   #13
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er galt med cottage cheese?

Eneste CC er brukanes til er i Nenne sine rundstykker.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 01:09   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.305
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er galt med cottage cheese?

Cottage cheese er langt fra usunt med mindre du spiser BARE det over lange perioder. Tvert imot.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no