Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

(Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-12, 12:31   #21
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Der jeg bodde var det endel som hadde den varianten av L46 som du viser her, husker jeg. Jeg synes den er nydelig, og mye finere enn L40, som det ellers gikk mye i, ja.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 12:34   #22
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Lyspære

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Broderiene på denne er forresten ikke vanskelige å sy, så er du litt nevenyttig tror jeg ikke du har noen problemer med å brodere denne. Du trenger jo ikke å montere den selv. Jeg vurderer sterkt å sy en til meg selv. Har Lundeby, men har lyst på en til.

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Er det bare bunadsbroderingskurs eller kan man brodere noe annet?
Prikk eller link til meg og.

Det er også snakk om bunadsskjorter. Kursholder broderer mye forskjellig. Også hardangersøm. Hva tenkte du på? Så kan jeg spørre henne.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 12:45   #23
Trollet
Aktiv
 
Trollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 266
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Jeg bor på Romerike og fikk bunad til konfirmasjon. Jeg fikk velge farge selv og valgte blå L40 fordi jeg syns den var finest og fordi "alle" andre også hadde den...
I dag hadde jeg valgt rød tror jeg, nettopp fordi "alle" har den blå L40.

De andre variantene enn L40 var ikke noe alternativ for meg den gangen, men de er veldig fine, mulig jeg hadde valgt L46 i dag .

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 12:46   #24
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Min kusine på 20 år broderte seg L40-bunad på under ett år, har man tålmodighet tror jeg det går ganske greit.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 13:46   #25
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Min kusine på 20 år broderte seg L40-bunad på under ett år, har man tålmodighet tror jeg det går ganske greit.

"Liker"

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 13:56   #26
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Jeg har den øverste i blå. Men uten forkle. Jeg har fått den av svigermor, så jeg har ikke valgt den egentlig. Men jeg synes den er veldig fin.

Skulle jeg valgt meg ny, ville det nok blitt den nederste. Den er nydelig!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 13:58   #27
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Jeg ville aldri ha valgt L40 selv, om jeg hadde fått fritt valg. Det er blått-i-blått her jeg bor på 17. mai, og det er litt i kjedeligste laget.

(Og ja, det ble L40 på meg også, arvebunad. Jeg bruker den stort sett bare om jeg feirer borte, siden jeg har flere alternativer å velge mellom.)

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 17:07   #28
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Jeg tror ikke det er noen regel for hvem av bunadene man kan velge ifht hvor i distriktet man kommer fra. Naturlig ville det vel vært en foretrukket variant for Øvre Romerike og en for Nedre.

Selv har jeg blå L40 som jeg fikk til min konfirmasjon. Har også bunaden etter moren min, som er L46 i dyp grønn. Stoffet i L46 er mye mykere enn L40. Ser av BunadNorge sine sider at de forskjellige stoffkvalitetene heter klede og to-skaft ullstoff.

De som broderes på to-skaft ullstoff har et litt annet broderi enn L40. Vet ikke om det gjelder modell eller stoff helt, for her er et bilde fasongen til L40 med broderiet til L46 (altså uten vippekanten i livet):


L40 kan du også få i grønn:


Så på husfliden en ny variant av festdrakten, eller L55 som jeg kanskje hadde valgt om jeg skulle hatt nå.



Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 17:17   #29
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Her er litt regler for Romeriksbunad:

http://www.systue.info/pdf/tips2.pdf

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 17:24   #30
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Jeg har sendt forespørsel til Heimen om det er så at hver modell "tilhører" et bestemt område. Mtp at "alle" fikk blå L40 til konfirmasjon f.eks.

Skal jeg ta en telefon for deg? Har hotline til ei dame der.

Jeg har selv L40 i rød. Har også sånne sølvdingser rundt hele beltet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 19:55   #31
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Skal jeg ta en telefon for deg? Har hotline til ei dame der.

Ja, gjerne! Jeg brukte kontaktskjemaet på nettsiden, men er litt usikker på om meldingen faktisk ble sendt da siden ikke endret seg.

(Jeg lurer også på hva det vil koste å få den laget hos Heimen.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 20:02   #32
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Der jeg bodde var det endel som hadde den varianten av L46 som du viser her, husker jeg. Jeg synes den er nydelig, og mye finere enn L40, som det ellers gikk mye i, ja.

Meget mulig det varierer fra tettsted til tettsted. Eller så var det jeg som ikke var så observant.

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Så på husfliden en ny variant av festdrakten, eller L55 som jeg kanskje hadde valgt om jeg skulle hatt nå.

Å, den var flott!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 20:12   #33
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Ja, gjerne! Jeg brukte kontaktskjemaet på nettsiden, men er litt usikker på om meldingen faktisk ble sendt da siden ikke endret seg.

(Jeg lurer også på hva det vil koste å få den laget hos Heimen.)

Skriv en liste med spørsmål, så ringer jeg. Det er snakk om moren min, så er lavterskel å ringe.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 02:16   #34
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Men bare pass på å få matchende deksel til mobilen din.

Hvor får vi tak i dette??

Min L40 har heller ikke forkle. Jeg har jakke da, strikket av min bestemor. Den er nydelig! Ble tatt bilde av på 17.mai av ei som ble veldig misunnelig.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 02:40   #35
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

*poff*


Sist redigert av Joika : 07-06-12 kl 00:12.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 09:21   #36
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Magica, den dukket opp da jeg bildegooglet Romeriksbunad. Tror den var fra Etsy.

Mamma og jeg snakker om å melde oss på broderingskurs i januar - jeg har som sagt ingen bunad, hennes er 53 år gammel og holder på å gå fra hverandre i stoffet. Dessuten har jeg lyst på med forkle. Og jeg er ikke sikker på om jeg har lyst på rød eller blå igjen.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 13:43   #37
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Jeg drømte om bunader i natt! Det siste jeg husker er noe rødt så det var nok et hint om at jeg må ha en rød en.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 00:14   #38
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Fant bilde av min røde, men holder en baby, så vanskelig å se. Syntes ofte den ser veldig rustrød ut på bilder, men i virkeligheten er den veldig knallrød. Veldig fin syntes jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 00:19   #39
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: (Bunad igjen) Dere som har Romeriksbunad

Jeg skal muligens østover i løpet av sommeren. Da skal jeg benytte muligheten til å gå innom Heimen og kikke.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no