Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

4 uker å slå ihjel

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-06, 23:45   #1
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

4 uker å slå ihjel

I sammenheng med den andre tråden min, har altså 4 ekstra uker ferie til våren og vi vil veldig gjerne reise de bort. Har tenkt en del på Mauritius men lurer på om dere kanskje har noen andre tips? Har tilbragt mye tid i Thailand og landene rundt, så jeg tror vi ikke satser på det. Har selv litt lyst på India også, mye jeg har lyst til å se der som jeg ikke fikk gjort sist, men gubben er ikke helt klar for det.

Har dere noen anbefalinger? Har lyst til å være i ett land/område over litt tid. Strand er ikke noe krav, men det hadde vært godt med litt varme.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 14:19   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: 4 uker å slå ihjel

New Zealand? Australia? Maldivene? Å, det er så mange herlige reisemål

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 14:40   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 4 uker å slå ihjel

Hva med et afrikansk land som Zimbabwe eller Sør Afrika?

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:01   #4
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: 4 uker å slå ihjel

Er litt skeptisk til Afrika i forhold til at man må bruke malariamedisiner så mange steder og de liker meg dårlig. Men det er samtidig et kontinent som jeg burde utforske, har aldri vært lenger inn i Afrika enn Sinai-halvøya. Samtidig liker jeg å føle meg ikke altfor utrygg, har htt nok av det, og vet ikke helt hvilke land som er greie å reise i.

Blir ikke Maldivene litt kjedelig når man skal være der en hel måned og ikke er spesielt glad i strandliv?

NZ er et alternativ, men tror at reisebudsjettet sprekker der, det samme med Australia. Gubben kunne tenke seg å dra til A,men jeg har vært der i tre måneder og kunne godt tenke meg å oppleve et sted jeg ikke har vært.

Tenker litt på Sri lanka. Noen som har vært der?

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:13   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 4 uker å slå ihjel

Du ville ha det trygt, sa du?

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:22   #6
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: 4 uker å slå ihjel

Det er da ikke så ille på Sri Lanka vel?!

Da tenker jeg sammenlignet med å oppleve å bli ranet med pistol, ha innbrudd på hotellet jeg bor med en fyr med gunner utenfor romsvinduet mitt mens jeg ligger i senga og prøver å synke inn i madrassen OG en kidnapping på nært hold på én uke.

Kunne tenke meg å kunne gå på gata uten å se meg over skulderen hele tiden og å kunne ta buss uten å frykte at den blir angrepet av bombekastere eller lignende PÅ S.L er det vel bare å holde seg unna feil områder?!? (sier jeg som var på foredrag med hovedfredsmegleren der for 4 dager siden... det var ikke rosenrødt alt han sa akkurat )

Hmmmm .... Costa Rica er jo et alternativ kanskje? Der er det jo masse å oppleve, fin temperatur og jeg får snakke spansk.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:29   #7
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 4 uker å slå ihjel

Vi var på rundreise i Sør-Amerika. Det er virkelig å anbefale for de som har tid og råd. Dyrt, men verdt ALLE pengene. Så Machu Pichu, Titicacasjøen, Amazonas, Cusco, Cocobana-Brazil og mye mer. Folket og landene var helt fantastisk! Utrolig spennende. ( møtte indianere, fisket/spiste piraya, så noen STORE edderkopper osv ).

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 14:46   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 4 uker å slå ihjel

Nederlandske Antiller!

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 17:14   #9
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: 4 uker å slå ihjel

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nederlandske Antiller!

Og der kan jeg kanskje møte .......hmmmmmm, la meg tenke.....DEG?!

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:35   #10
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 4 uker å slå ihjel

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Og der kan jeg kanskje møte .......hmmmmmm, la meg tenke.....DEG?!

Jepp! Hjertelig velkommen skal du være!!

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 21:10   #11
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 4 uker å slå ihjel

Cuba! Eller Mexico! Fillern også. Det er en drøss land å velge i. Jeg har aldri vært i Asia, men kan skrive under på at latin-Amerika er vel verdt et besøk eller 10!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 10:29   #12
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 4 uker å slå ihjel

Mexico er fantastisk, der vil dere ikke ha problemer med å svi av 4 uker. Går an å velge både billig og dyrt, strandliv og jungel. Ikke så sikker på hvor store områder som krever malaria, men jeg har vært på Yucatan uten i alle fall.

Vi var 14 dager på bryllupsreise på et all-inclusive hotell på Yucatan, verste turistområdet sør for Cancun. Helt topp! Vi brukte noen dager på å reise rundt på egenhånd, blant annet til byen Merida og nordkysten. Opplevde kontaktsøkende mennesker og imponerende omgivelser.

Ellers kunne jeg tenkt meg USAs vestkyst. Vil gjerne se nasjonalparker, ørken, fjell, canyons, strandliv. Men det høres dyrt ut, det får vi ta når vi har store barn og flotte jobber...

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no