Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Vokser tulipaner i vasen?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-22, 21:31   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vokser tulipaner i vasen?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Hyacint, adjektivene bøyes så det skrives groot eller, grote avhengig av om det er entall eller flertall.

Ah. Det burde jeg egentlig visst. Men takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-22, 22:13   #22
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vokser tulipaner i vasen?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Du kan faktisk skrive wafel, sa Google. Derimot er det visst ikke to o-er i grot.

Wafel med en f er sånne man spiser. Vafler altså. Waffel er munn i dette uttrykketsom betyr «keep you Big fat mouth shot”. Gammeldags uttrykk som jeg fant ut stammer fra vaffelbakere på markeder/tivoli. Damene som stekte vafler, fikk beskjed om å «holde seg til vaffel(stekingen)» for å unngå brente vafler. Morsomt. https://historiek.net/hou-je-waffel/63985/

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-22, 22:18   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vokser tulipaner i vasen?

Takk for info! Kjekt å vite. Jeg visste at det betydde munn, altså, det ligger jo i begrepet, men jeg trodde det var det samme ordet som den spiselige vaffelen. Altså «hold den store vaffelen/kjeften din», liksom.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-22, 21:26   #24
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vokser tulipaner i vasen?

Jeg fikk en bukett med tulipaner og sannelig, de har vokst kjempemye.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 13:58   #25
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vokser tulipaner i vasen?

haha, jeg Fp når det sporer av med nerding.

Jeg har jobbet sammen med noen nederlendere og synes nederlandsk er veldig gøy.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 14:09   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vokser tulipaner i vasen?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

haha, jeg Fp når det sporer av med nerding.

Jeg har jobbet sammen med noen nederlendere og synes nederlandsk er veldig gøy.

Jeg også. Nydelig språk. 17-åringen tenker å ta et semester i Nederland i løpet av studietiden.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 14:13   #27
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.809
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vokser tulipaner i vasen?

Det kuleste nederlandske ordet er jo for boarding på fly: nu instappen. Bare ser det for meg der de stapper kveget inn på flyet.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 15:00   #28
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vokser tulipaner i vasen?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Dette er kun basert på egne observasjoner, men jeg mener at noen farger vokser mer enn andre. Sist vokste de rosalilla mest, og de rødoransje minst.

Jeg fikk en bukett med gule og røde tulipaner for noen uker siden. Etter noen dager var de røde et "hode" høyere enn de gule, så det var veldig tydelig forskjell på fargene.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 16:01   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vokser tulipaner i vasen?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Det kuleste nederlandske ordet er jo for boarding på fly: nu instappen. Bare ser det for meg der de stapper kveget inn på flyet.

Instappen ER et komisk ord, det har jeg alltid syntes. Men stappen er egentlig samme ord som step på engelsk, altså «step in». Når man vet det er det ikke like komisk, kanskje. Men nederlandsk har mange, mange morsomme ord.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-22, 18:54   #30
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.809
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vokser tulipaner i vasen?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Instappen ER et komisk ord, det har jeg alltid syntes. Men stappen er egentlig samme ord som step på engelsk, altså «step in». Når man vet det er det ikke like komisk, kanskje. Men nederlandsk har mange, mange morsomme ord.

Fortsatt morsomst. Vi har kontor i Nederland, og jeg har vært der mye. Det er fortsatt like fascinerende hvor komplett uforståelig språket er, samtidig som det er alldeles forståelig likevel.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no