Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor spise utendørs i Oslo?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-22, 09:24   #1
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor spise utendørs i Oslo?

Mannen og jeg skal på teater (Nationaltheateret) i Oslo denne uka.

Det er meldt strålende vær, og vi har veldig lyst til to ting:

- å sitte utendørs
- spise et godt måltid og ta et glass vin.

Vi er nær sagt altetende.

Noen anbefalinger?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 11:36   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor spise utendørs i Oslo?

Jeg så akkurat denne i dag: https://www.godt.no/aktuelt/i/28xVov...-du-boer-spise

Jeg elsker å spise på Vippa og på Festningen oppe på Akershus festning (blåskjell!!). På Frogner har Vineria Ventidue herlige bord i solen til lunsj - og veldig god pizza eller vegetarlasagne m.m. Liker også godt Anne på Landet i Frognerparken til lunsj, men veldig fullt i helgene. I tillegg er det jo kjempekoselig med en tur ut til Lille Herbern, men usikker på om de er åpne for sesongen enda. Sjekket nå: De åpner 1. mai, så ikke lenge igjen selv om det blir for tidlig for dere.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 13:33   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor spise utendørs i Oslo?

Det ligger flere restauranter bak Domkirken, og der er det både urbant, lunt, hyggelig og sol på dagtid. Og gangavstand til Nationaltheatret.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 14:57   #4
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor spise utendørs i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Det ligger flere restauranter bak Domkirken, og der er det både urbant, lunt, hyggelig og sol på dagtid. Og gangavstand til Nationaltheatret.

Takk - det kan jo passe godt. Men hvem av dem har best mat? Hilsen oss som ikke er i Byen så ofte ...

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 15:18   #5
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor spise utendørs i Oslo?

Jeg liker alle der, Eia. Bacchus klarte seg kanskje ikke gjennom pandemien? Men den italienske der har nydelig mat.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 15:56   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.441
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor spise utendørs i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg liker alle der, Eia. Bacchus klarte seg kanskje ikke gjennom pandemien? Men den italienske der har nydelig mat.

Baltazar? +1 på den i så fall.

Ellers er det jo tett i tett med uteservering langs Aker brygge og Tjuvholmen, også på innsiden av sjøsiden.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 16:14   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor spise utendørs i Oslo?

Jeg ville spist på Salome i Bjørvika, men da må man være klar for en litt lengre rusletur før teaterbesøket.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 16:16   #8
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor spise utendørs i Oslo?

Jeg liker også Baltazar

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 16:20   #9
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.543
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hvor spise utendørs i Oslo?

+1 på Moules frites på Festningen.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 16:46   #10
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor spise utendørs i Oslo?

Jeg liker godt Skur 33. https://skur33.no/

Solsiden åpner dessverre ikke før i starten av mai, men bør nevnes i tilfelle noen søker opp tråden i etterkant.

Salome i Bjørvika ble jeg dessverre veldig usjarmert av.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-22, 08:42   #11
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor spise utendørs i Oslo?

Takk for mange spennende forslag!

Jeg tror vi går for Baltazar primært (kan jo være fullt, og de tar ikke reservasjoner utendørs). Vi har kun 2 timer til rådighet før teateret, og vil ikke kaste bort for mye tid på transport. Krysser fingrene for at vi får plass.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-22, 11:34   #12
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor spise utendørs i Oslo?

Vi endte visst opp litt nærmere teateret, på Valente. Maten; caprese, frutti di mare og en fettucini med krepsehaler var bare "sådär", så det er ikke et sted jeg vil anbefale. Ginos hvitvin var derimot god.

Vi så Full spredning, og koste oss veldig med forestillingen. Jeg har jo lest boka også, og som krydder fikk jeg plass ved siden av en fastlege, som kunne skrive under på mye av dialogen under pasientmøtene i forestillingen. Og som også har et navngitt skjelett på kontoret. Han heter Steven.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no