Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-22, 00:24   #21
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.223
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Hvordan skal det fjernes? Med kniv eller sånn lysbehandling som brenner den bort? Generelt blir man bedt om å unngå sol på ny hud og operasjonssår. En god solhatt tror jeg du vil ha stor glede av i sommer.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-22, 06:50   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Hvordan skal det fjernes? Med kniv eller sånn lysbehandling som brenner den bort? Generelt blir man bedt om å unngå sol på ny hud og operasjonssår. En god solhatt tror jeg du vil ha stor glede av i sommer.

Det skal skjæres bort med noe som heter Mohs kirurgi. Jeg har kjøpt meg en caps-sak, og har også tenkt på en solhatt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-22, 19:33   #23
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Jeg bruker P20

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-22, 21:02   #24
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.423
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Jeg bruker Nivea på kroppen. Er det feil/farlig?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-22, 21:25   #25
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg bruker Nivea på kroppen. Er det feil/farlig?

Feil eller farlig? Med Nivea solkrem? Hvorfor skulle det være det?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-22, 21:54   #26
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg bruker Nivea på kroppen. Er det feil/farlig?

Nivea sine solkremer har flere ganger kommet dårlig ut i tester som går på ingredienser. Hormonforstyrrende, allergifremkallende etc.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-22, 22:04   #27
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.223
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det skal skjæres bort med noe som heter Mohs kirurgi. Jeg har kjøpt meg en caps-sak, og har også tenkt på en solhatt.

Jeg har en hatt som er som denne, jeg liker veldig godt at Bremen kan brettes om jeg ønsker, eller ha den nede for å beskytte hele ansiktet

https://www.solbari.com/products/rev...39851020091503

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-22, 08:38   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Feil eller farlig? Med Nivea solkrem? Hvorfor skulle det være det?

Det er jo det mange av oss er oppvokst med, men tester viser gang på gang allergifremkallende, hornomsforstyrende eller andre ingredienser som gir røde surfjes og lave karakterer på test av solkrem, så vi bruker det ikke.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-22, 09:15   #29
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.423
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Feil eller farlig? Med Nivea solkrem? Hvorfor skulle det være det?

Det var det jeg også lurte på. Siden Nivea er det tradisjonelle solkremmerket i mine øyne. Og billigere enn de som blir nevnt her. Da var det jo rart at ingen brukte det av de som hadde svart.

Men så fikk jeg noen svar her:

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nivea sine solkremer har flere ganger kommet dårlig ut i tester som går på ingredienser. Hormonforstyrrende, allergifremkallende etc.

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det er jo det mange av oss er oppvokst med, men tester viser gang på gang allergifremkallende, hornomsforstyrende eller andre ingredienser som gir røde surfjes og lave karakterer på test av solkrem, så vi bruker det ikke.

Hmm. Må lese meg opp litt ser jeg

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-22, 09:23   #30
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.223
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Det var det jeg også lurte på. Siden Nivea er det tradisjonelle solkremmerket i mine øyne. Og billigere enn de som blir nevnt her. Da var det jo rart at ingen brukte det av de som hadde svart.

Men så fikk jeg noen svar her:





Hmm. Må lese meg opp litt ser jeg

Vi kunne gjerne brukt Nivea om det ikke var pga sensitiv hud og soleksem. Særlig på kroppen. Jeg reagerer på endel solkremer med kontinuerlig væsking fra øynene mine, og det er så ubehagelig og en tydelig allergisk reaksjon, at vi har valgt å brukedyrere produkter. De ble itillegg anbefaltfra hudlegespesielt til min lysehud.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-22, 09:32   #31
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.423
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Har googlet litt og ser at Nivea kritiserer at testene ikke inneholder et kriterie om hvor godt kremene beskytter, altså holder de hva solfaktor lover, holder de over tid, etter at man har badet etc. Disse tingene er jo veldig viktige, faktisk den viktigste grunnen til at man bruker solkrem: Man vil ikke bli solbrent, noe som vel er farligere enn det meste annet man snakker om når man bruker solkrem. Uten å ta stilling til om stoffene i solkrem er skadelige eller ikke, synes jeg de har et poeng, altså at testene er mangelfulle.

Jeg kan heller ikke forestille meg at verdens største solkrem-merke virkelig har skadelige stoffer i kremene sine. Hadde de hatt det, hadde vel flere rapportert om problemer så mye som disse kremene er brukt i alle år.

Vi har brukt Nivea på kroppen i alle år, og jeg tror vi fortsetter med det fordi kremene beskytter godt og vi aldri har reagert på dem på noen som helst måte. Det er jo heller ikke akkurat snakk om store mengder solkrem i løpet av et år sml. med andre ting man bruker daglig av kremer og såper og you name it.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-22, 09:52   #32
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

For å være ærlig så leser jeg aldri tester når det gjelder solkremer. Jeg har fått med meg litt her og der på dette forumet, og noen ganger har jeg handlet i tråd med "råd" jeg har funnet her.

Problemet mitt nå er jo at jeg har fått hudkreft på den ene overarmen, som er tatt bort, og det jeg har på nesa. Det blir borte når det er tatt bort. Men når man først har fått hudkreft så kan jeg regne med at det kommer tilbake. Så i mellomtiden vil jeg gjerne smøre meg med kremer som kanskje beskytter litt mer enn bare faktoren.

Nivea sine har jeg aldri likt forresten, jeg liker ikke lukta. (Men jeg bruker Nivea nattkrem.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-22, 10:23   #33
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.423
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Jeg skjønner veldig godt at man er mer opptatt av sånt når man har fått hudkreft!! Og da særlig at solkremen man bruker gir full beskyttelse/sunblock (igjen et argument for at solkremtester skal ta med dette kriteriet i tillegg til å snakke om skadelige stoffer).

Og lukt er uviktig men viktig likevel. Hehe. Selv elsker jeg lukten av Nivea, det er liksom lukten av sommer for meg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-22, 11:07   #34
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Vi bruker Cliniderm, 50 på ansikt 25 på kropp. 18-åringen har sensitiv hud og har reagert veldig på Nivea sin.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-22, 12:13   #35
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Jeg har alltid brukt Cosmica, den selges på apotek. Jeg har ikke sjekket i det siste, men den har pleid å komme fint ut i tester.

Cosmica er rimelig og nå får man den nedsatt på apoteket. Det samme gjelder en del andre merker for tiden, så lurt å kjøpe nå.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-22, 15:23   #36
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Selvsagt er beskyttelse viktigst, men det finnes flust av solkremer på markedet som gjør det bra i både tester av beskyttelsen OG på innhold. Jeg sjekker begge deler, og av de kjente solkremene på markedet, så er det vel ingen som utpeker seg med dårlig beskyttelse. Det er ingredienser som skiller dem. Så NIvea kan jo ikke bruke argumentet at deres kremer hadde gjort det bedre i test om beskyttelse var en faktor. Pun intended.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-22, 19:07   #37
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.105
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solkrem for kroppen? Hva går vi for?

Jeg kjøper litt forskjellig jeg, det går jo noen flasker i løpet av en sommer, og man bør jo ha en hjemme, en på hytta, en i strandbagen osv. Om en av de er fra Nivea tenker jeg er helt uproblematisk for oss. Ingen av oss har noen gang reagert på solkrem. Så jeg kjøper det jeg kommer over, på apoteket stort sett, det er jo ulike kampanjer. Til meg selv, kvinne 45 har jeg alltid en egen ansiktsolkrem faktor 30. Jeg har veldig fregnete hud og har begynt å få en del sånne… solflekker, pigmentflekker. Får også veldig rød nese, kronisk egentlig.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no