Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Får din ungdom lov til å ta solarium?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Solarium og ungdom
Jeg har ungdom under 18 år som får lov til å ta solarium 2 2,86%
Jeg har ungdom under 18 år som ikke får lov til å ta solarium 44 62,86%
Jeg har ikke ungdom enda, men tenker at de burde få lov 1 1,43%
Jeg har ikke ungdom enda, men tenker de ikke burde få lov 9 12,86%
Agurksalat 14 20,00%
Deltakere: 70. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-22, 13:02   #41
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Skulle ønske jeg var som deg. Jeg tok solarium et par ganger da jeg var ung, og synes det er skikkelig deilig. Bryr meg ikke om farge, men synes varmen var utrolig god. Hadde det ikke vært farlig hadde jeg nok tatt solarium jevnlig om vinteren.

Kan badstue være et alternativ? En god badstue gir bedre varme synes jeg. Spesielt de med litt lavere temperatur enn finsk sauna.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-22, 13:06   #42
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Kan badstue være et alternativ? En god badstue gir bedre varme synes jeg. Spesielt de med litt lavere temperatur enn finsk sauna.

Ja, men de er litt mindre tilgjengelige, føler jeg.

Jeg aner ikke hvor lett tilgjengelig solarium er nå, kontra da jeg var 15-16. Mulig badstu er like tilgjengelig nå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-22, 13:18   #43
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Badstu får 17-åringen lov til.

De har et eget "badelag" på skolen som bader en gang i måneden. I kalde måneder leier de plass i badstue slik at det bare blir en grusomt kald opplevelse. Det er masse badstuer i Bjørvika nå.



Det er lov å la denne tråden flyte ut nå, ikke sant?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-22, 13:20   #44
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Varmen i solarium er helt fantastisk. Mye bedre ennn badstue (synes jeg). Før tok jeg solarium jevnlig, nå er det veldig sjelden. Mest på grunn av risiko, men også tilgjengelighet.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-22, 15:50   #45
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Jeg har prøvd solarium en gang, og tok på sånne svarte greier over øynene, la meg ned, og så visste jeg ikke om den øverste delen kom ned av seg selv eller om man måtte gjøre det selv, men jeg turte ikke ta av de greiene foran øynene for å sjekke. Det ble med den ene gangen. Not for me.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-22, 15:50   #46
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Hun har ikke spurt om solarium, men bruker selvbruning jevnlig og spurte om spraytan før skoleballet, hun fikk fikse det med selvbruning. Så nå må kjolen renses isteden.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-22, 19:16   #47
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Nei, absolutt ikke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-22, 19:22   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Skulle ønske jeg var som deg. Jeg tok solarium et par ganger da jeg var ung, og synes det er skikkelig deilig. Bryr meg ikke om farge, men synes varmen var utrolig god. Hadde det ikke vært farlig hadde jeg nok tatt solarium jevnlig om vinteren.

Jeg likte ikke varmen eller lydene. Og syntes det var «trangt» å ligge der med rørene over hodet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-22, 19:31   #49
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?



De har aldri spurt, men det blir når griser flyr og det snør i helvete at de får lov.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-22, 22:41   #50
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Mine to under 18 er opptatt av solkrem og hudkreftfare så det ville vært overraskende om de hadde ønsket noe slikt. Og de hadde heller ikke fått lov.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 06:24   #51
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Nei. Men ingen har spurt, heller.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 09:38   #52
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Siden hun har fått en god del solarium med medisinsk formål (hos hudlege), så hadde det kanskje blitt litt rart å nekte plent, men det har aldri kommet opp. Lille frøken regelrytter hadde nok heller ikke kommet på å ville trosse 18-årsgrensa.

Vi har såpass med pigment, og befinner oss så lite i sydlige strøk, at jeg bekymrer meg mer for d-vitaminmangel enn solfaktor, egentlig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 09:40   #53
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Badstu får 17-åringen lov til.

De har et eget "badelag" på skolen som bader en gang i måneden. I kalde måneder leier de plass i badstue slik at det bare blir en grusomt kald opplevelse. Det er masse badstuer i Bjørvika nå.

Bjørvika er utilgjengelig. Tror jeg må betale meg inn på en svømmehall, men det er litt teit, for jeg kan ikke svømme pga. kateter i brystet. Men jeg vurderer det, for jeg er så innmari kald for tiden. Kanskje jeg kan badstue mens mannen bader med barna.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 10:08   #54
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Min 17-åring responderer skikkelig dårlige på beskjeder av typen: "Du får ikke lov, for det er regelen."

Jeg hadde nok heller forsøkt meg på "Æh? Vil du virkelig ligge i et solarium? Er du klar over at det er der prostituerte har sex med kundene sine sånn at det er fremmede menns sæd overalt?"


Ja, altså. Hvis jeg hadde trengt motargumenter. Solarium har aldri vært noe tema.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 10:24   #55
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Har aldri vore aktuelt, men eg hadde sagt nei.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 12:20   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Tjorven!

Input: Mange treningssentre har badstu, hvis det er aktuelt. Noen har også nærmest en liten spa-avdeling.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 12:35   #57
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.814
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Før brukte jeg og ta solarium et par ganger før jeg skulle til varmere strøk, type 15 minutt 5-6 ganger evt øke øitt på tida etterhvert. Er det også skadelig? Burde jeg la være ?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 12:38   #58
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Input: Mange treningssentre har badstu, hvis det er aktuelt. Noen har også nærmest en liten spa-avdeling.

Det visste jeg ikke, men om ett av dem ligger mellom meg og jobben min, er det veldig aktuelt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 12:43   #59
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tjorven!

Input: Mange treningssentre har badstu, hvis det er aktuelt. Noen har også nærmest en liten spa-avdeling.

Det ene SATS senteret jeg trener på har så dårlig trykk og kaldt vann i dusjene at jeg pleier å tørke meg i badstua for å få varmen i meg

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 13:13   #60
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.235
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Får din ungdom lov til å ta solarium?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Før brukte jeg og ta solarium et par ganger før jeg skulle til varmere strøk, type 15 minutt 5-6 ganger evt øke øitt på tida etterhvert. Er det også skadelig? Burde jeg la være ?

All solarium er med på å elde huden gjennom strålingsskader og øker risiko for hudkreft. Vanlig sol gjør også det samme. Jeg ville heller vurdert en kur med beta karoten før turene dine, enn solarium, før varmere strøk.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no