Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilke type sko bruker du?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-22, 09:27   #21
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.995
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Ooh! Her var det godt utvalg og fine salgspriser, men tekst på engelsk.
Sender de fra et eller annet utland, sånn at det tilkommer toll og denslags?

Ehm ... Jeg fant bare skoene på en tilfeldig nettside nå, jeg kan ikke gå god for den.

Mine sko har jeg kjøpt direkte fra Ecco-nettbutikken, men der har de også ofte salg.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 09:42   #22
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.233
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Ehm ... Jeg fant bare skoene på en tilfeldig nettside nå, jeg kan ikke gå god for den.

Mine sko har jeg kjøpt direkte fra Ecco-nettbutikken, men der har de også ofte salg.


Hehe! Jeg har allerede kjøpt de brune Sartorelle skoene, og kan opplyse om at de blir betalt i Euro og sendt fra Italia. Så det tilkommer toll når de ankommer.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 09:47   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

Jeg ønsker meg forresten mokkasiner. Sånn type Aurlandssko eller noe som ligner.

Mitt «problem» er at jeg misliker å gå barbeint i sko (bortsett fra sandaler, da), og sokker i mokkasiner eller andre sko hvor man ser sokken, synes jeg ser teit ut. Så det ender nok med at jeg i stedet tråkker ned i mine sedvanlige sneakers.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 09:50   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Mitt svar er Hoka i et par-tre varianter. Til kjole eller litt fint er det Kero Snötass som gjelder, veldig god å gå i.
Gjelder året rundt.

Fine sko, men året rundt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 09:52   #25
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

På jobb bruker jeg de Laval sine fjøsstøvler. Prøver å bytte hvert år.
På fritiden bruker jeg enten vanlige lette joggesko eller litt grove joggesko/tursko.
På vinteren har jeg støvler med lammeskinnsfôr.
Sandaler fikser jeg ikke å gå, pussig nok.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 10:18   #26
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

Jeg bruker helst sneakers.
Har ellers vintersko fra Skechers.
Fjellsko på tur og jobbesko eller piggsko til trening.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 11:10   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

ecco.

Vanntette joggesko. De er mørk røde, er hverdagssko

Jeg har noen ikke-vanntette luftige joggesko også, men der er sålen smuldret opp nå så de må erstattes når det tørker opp ute. De jeg har nå er lysegrå. Vi får se hva de neste blir.

Også er det sandaler, men da ecco sine klassiske "offroad" sandaler, jeg har dem i offwhite og knallrosa (for jeg glemte de hvite hjemme sist sommerferie)

Også har jeg noen utgamle svarte med hæl som må innom en skomaker, eller erstattes, som brukes til pent på sommeren.

Ingen av disse passer til pent bruk egentlig, så jeg har et par svarte, med hæl, tette, nøytrale sko kjøpt på utenlandstur for mange år siden som jeg bruker i slike tilfeller. Det skjer ikke ofte, jeg bor stort setti eccoene mine, ennså lenge fortsatt de vantette røde, snart håper jeg å kunen gå over i de lettere (vel, nye lettere) også har jeg sandaler når det blir sommer. Men slik værmeldinga ser ut så haster det ikke å skaffe nye gitt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 11:11   #28
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

Dr. Martens eller jobbesko/sneakers. I dag går jeg i Hoka Bondi, i går i fora Dr. Martens. Har lettere sko til sommeren, men er avhengig av innleggssåler, og det er ofte vanskelig å bruke i sandaler og tøysko uten snøring.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 11:23   #29
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.177
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ønsker meg forresten mokkasiner. Sånn type Aurlandssko eller noe som ligner.

Mitt «problem» er at jeg misliker å gå barbeint i sko (bortsett fra sandaler, da), og sokker i mokkasiner eller andre sko hvor man ser sokken, synes jeg ser teit ut. Så det ender nok med at jeg i stedet tråkker ned i mine sedvanlige sneakers.

Man får kjøpt sånne minisokker som ikke syne over kanten. Husker ikke hva de kalles.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 11:26   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

ankelsokker?

Et par av husets befolking elsker dem. Mannen og vårt mellomste barn. Jeg utstår dem ikke (sklir ned i en ball) (Men jeg går til gjengjeld egentlig stort sett uten sokker om sommeren da, uansett skotype) og guttungen har ikke sett poenget (han går glatt men sokker i sandaler også den fyren der) og minstemor hun elsker alt søstra liker, men vil helst dra dem opp så de SYNES likevel, og daer ikek ankelsokker egentlig tingn Hun liker sokker med fine farer og motiver, og de må synes og heslt bør de vøre utenpå buksa eller buksa litt fort, så de faktisk SYNES

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 11:58   #31
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

https://www.la-botte.com/4DCGI/voir_...-boots/clarks/

Jeg bruker mye denne typen sko, som tåler vann og mye trasking, og som passer fint til alle kjolene mine (synes jeg da ).

Og disse har jeg hatt tre par av, men de er ikke alltid så lett å få tak i. Fantastisk myke og utrolig gode å gå mye i:

https://www.zalando.no/camper-peu-ca...YaAmz-EALw_wcB

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 12:06   #32
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Man får kjøpt sånne minisokker som ikke syne over kanten. Husker ikke hva de kalles.

De kalles ofte steps - sånne som ikke vises utenfor pumpsene.

https://cdon.no/klar/steps-sokker-6-...20group%20%231

Problemet med dem er jo at de ofte ramler av, og at de ofte stikker opp over kanten likevel.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 12:14   #33
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

Sneakers og joggesko.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 12:22   #34
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.177
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

De kalles ofte steps - sånne som ikke vises utenfor pumpsene.

https://cdon.no/klar/steps-sokker-6-...20group%20%231

Problemet med dem er jo at de ofte ramler av, og at de ofte stikker opp over kanten likevel.

Det var det. Jeg har noen med silikon på innsiden av hælen, og de sitter bra synes jeg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 12:31   #35
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

De kalles ofte steps - sånne som ikke vises utenfor pumpsene.

https://cdon.no/klar/steps-sokker-6-...20group%20%231

Problemet med dem er jo at de ofte ramler av, og at de ofte stikker opp over kanten likevel.

Jepp.

Og jeg trenger å kunne tråkke rett i skoene uten å planlegge sokker først.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 13:09   #36
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.424
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

Det er stor forskjell på disse sokkene. Jeg har funnet en favoritt hos KappAhl, denne typen: https://www.kappahl.com/nn-NO/dame/U...llback-nosto-1
De er veldig elastiske, også etter å ha vært vasket mange ganger, og sitter godt på foten (min) uten å gli ned i skoa.

(må ikke forveksles med de med flere i pakken, som det er bomull i)

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 13:38   #37
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Fine sko, men året rundt?

Lurer jeg også på. Dyreste skoene jeg har sett, forresten.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 14:13   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

Jeg har massevis av ankelsokker og steps, både med og uten gummi. Men de er stygge å gå med uten sko (innendørs), og så må jeg i skuffen oppe og hente dem når jeg skal ta på sko og gå ut en tur. I praksis betyr dette at de ikke blir brukt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 09:39   #39
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ønsker meg forresten mokkasiner. Sånn type Aurlandssko eller noe som ligner.

Mitt «problem» er at jeg misliker å gå barbeint i sko (bortsett fra sandaler, da), og sokker i mokkasiner eller andre sko hvor man ser sokken, synes jeg ser teit ut. Så det ender nok med at jeg i stedet tråkker ned i mine sedvanlige sneakers.

Jeg bruker disse fra Bik Bok, sitter utrolig godt
https://bikbok.com/no/p/sneaker-2pac...e/7249555_F900

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 10:00   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke type sko bruker du?

Jeg har mange slike sokker. Men jeg liker ikke å planlegge skotøy når jeg kler meg om morgenen… og jeg liker ikke å gå med sånne innendørs.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no