Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva gjør dere nedi byen (Oslo) på 17.mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-22, 13:02   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hva gjør dere nedi byen (Oslo) på 17.mai?

Vi har i alle år hatt hele familien hos oss hver 17mai med full rulle i mange timer så vi har aldri hatt tid til noe annet.
Det har vært dåp av russepresidenten i dammen ved skolen og barnetoget har gått forbi i gaten her så da har det vært litt som har skjedd her pluss at vi har hage og trampo så det er fritt frem for barn i alle aldre..

Nå blir det ikke noe hos oss siden barnebarnet til mannen går nå i 3.klasse og skal gå i 17maitoget i sentrum så da tenkte vi å dra ned og se på.

Men lurer på hva man gjør etterpå? Tips til sted å gå/kafè som man ikke trenger å forhåndsbooke...

Eller, hva gjør dere som drar ned i byen på 17.mai?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 13:09   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere nedi byen (Oslo) på 17.mai?

Vi gjør minst mulig. Drar ned, spiser en is eller en bolle før eller etter toget, skynder oss hjem igjen. Noen år pleide vi gå på McD på Solli plass rett etter toget før vi dro hjem dersom vi rakk det av hensyn til programmet hjemme.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 14:18   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere nedi byen (Oslo) på 17.mai?

Tidligere år: dratt ned, sett egne barn gå i toget, finne dem igjen etterpå (det tar MYE tid), spise is, titte på folk og bunader, gå på restaurant med ett sett besteforeldre (bord booket i god tid i forveien), spise mer is og dra hjem igjen.

Det er bordbestilling de aller fleste steder, tror jeg. Ellers må dere være forberedt på å stå lenge i kø.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 15:02   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere nedi byen (Oslo) på 17.mai?

Holdt på å si: hvor kan man gå på do om det er så sabla mye folk overalt? Min store bekymring.
Finnes det offentlige toaletter? HUsker å ha vært på do på OsloS for hundre år siden..
Har gått på Glassmagasinet når butikker er åpne.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 15:16   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere nedi byen (Oslo) på 17.mai?

Har latt små barn tisse i blomsterbed. Vi andre har holdt oss (eventuelt gått på den før nevnte McD ). Om jeg skulle ned i byen for å kose meg med å spise litt ute, ville jeg definitivt ha bestilt bord.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 15:21   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere nedi byen (Oslo) på 17.mai?

Min bror og hans familie går alltid på Pascal etter skoletoget. For dem er det fast. Antar de booker bord, men jeg vet ikke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 00:51   #7
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør dere nedi byen (Oslo) på 17.mai?

Vi har kontorer midt i sentrum som har 17. maiarrangement for ansatte. Det vil si at fryseren er full av is, kjøleskapet fullt av champagne og alle ansatte med familier kan stkke innom. Der slipper vi dokø og kan henge litt og slappe av før vi vender nesa hjemover.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 08:16   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere nedi byen (Oslo) på 17.mai?

Det er offentlige toaletter på Oslo S og på Nationalteateret stasjon (inngangen bak fra Vika, ved KS-bygget, da er det rett inn og på venstre side, ser ut som en glassvegg og vaktbod). Koster penger, men er forholdsmessig rent, så da tenker jeg det er ok.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 08:41   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør dere nedi byen (Oslo) på 17.mai?

Takk for tips.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 19:37   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør dere nedi byen (Oslo) på 17.mai?

Vi har et sted vi kan gå på toalett og sette oss ned innimellom. Det hjelper veldig på for å like å være i sentrum og holde ut i flere timer. Jeg har også unger som alltid har likt å se toget. Vi står alltid på Universitetsplassen, det er mindre trengsel der enn man skulle tro.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no