Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forsvunnet pakke - hva er god service

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-20, 10:23   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Forsvunnet pakke - hva er god service

Min sønn bestilte seg et deksel på nett til ca 750 kr. Han fikk dette, men det passet dessverre ikke, så vi valgte å sende i retur. I pakken lå det et sånt standard angrerettskjema, men ingen informasjon utover det. Vi valgte da å sende i retur til den eneste adressen som stod oppgitt på pakken. Vi måtte betale 140 kr i frakt.

Tiden gikk og vi hørte ikke noe mer før jeg kontaktet dem og etterlyste i starten av sept. Da ba de om kvittering for retur og jeg sendte kopi på denne. De/ vi var usikre på hvor jeg hadde sendt pakken, men vi fant ut at det var til leverandør. Jeg sa at det var eneste adresse oppgitt og de sa de skulle følge opp. Pakken var bekreftet avsendt av meg, men levert ut igjen til et annet sted (vi fikk ny hentelapp der vi ble bedt om å hente ca 5 mil fra oss, men hentet ikke) kunne de se på sporingen, men det var noe rart her, som de ikke skjønte, men skulle sjekke ut.

En ny måned gikk og jeg purret. Da sa de at de hadde forsøkt å spore den, men den var nok dessverre borte.

Det har gjennom alle år jeg har netthandlet skjedd noen få ganger at nettbutikk ikke har mottatt retur, men da har jeg fremvist kvittering og så har de tatt det på seg og refundert pengene. De jeg har handlet hos nå sier nå at jeg ikke får pengen tilbake fordi de ikke har mottatt retur.

Jeg kan jo forstå at det ikke er deres feil om bring har mistet den, men jeg synes det er dårlig kundebehandling likevel. Jeg har ventet tre måneder på dette, purret gjentatte ganger, de bekrefter at de ser jeg har returnert den og at den vandrer rundt i systemet en plass og jeg har i tillegg betalt 140 i retur. Jeg har sendt en tydelig mail på at jeg synes dette er dårlig og at det er en 15 år gammel gutt som gjør sin første netthandel som da må ta lærdom av å aldri handle hos dem mer. Vi står i de totalt 900 kr dette har blitt, men synes som sagt det er dårlig av et stort firma. (De mener jeg burde kontaktet dem før jeg returnerte, men det sto det ingen informasjon om)

Har jeg noen mulighet for å klage videre fomelt? (jeg regner egentlig pengene for tapt, men er bare irritert av hele greia)
Synes dere dette det er dårlig service, eller er det bare vi som har vært heldige tidligere?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-20, 10:33   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forsvunnet pakke- hva er god service

Leverandør bør ha forsikring på gods.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-20, 11:27   #3
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forsvunnet pakke - hva er god service

Hvis dere har sendt i retur uten å bruke returseddel fra leverandør, er det vel posten dere må kontakte for å få erstatning. Er det ikke en slags forsikring på registrerte pakker?

Forøvrig enig med at det hadde vært bedre service om leverandør hadde gitt dere pengene. For dem er kostnaden ved en ikke-mottatt gjenstand mye lavere enn det dere har betalt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-20, 11:30   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forsvunnet pakke - hva er god service

Fant dette hos posten:

Sitat:

9.1 Erstatning for registrert postsending
Postens plikt til å betale erstatning for registrerte postsendinger er regulert av postloven § 28.
Posten skal betale erstatning for registrert postsending som skades eller går tapt i tiden fra innlevering til utlevering.
Ved forsinkelse av registrert postsending plikter Posten bare å yte erstatning dersom det er betalt et særlig vederlag for at postsendingen skal komme raskt frem, eller for at den skal komme frem til særskilt avtalt leveringstidspunkt eller leveringsperiode. Erstatningsansvaret begrenses etter postloven § 29 og postforskriften § 9, jf. punkt 9.2 under. Standardtjenesten for registrerte postsendinger inneholder ikke et slikt særlig vederlag og er følgelig ikke erstatningsberettiget.
Dersom en postsending til eller fra utlandet blir skadet, kommer bort eller blir forsinket mens den er i Postens varetekt, betales erstatning som for tilsvarende norsk innenriks postsending dersom dette gir høyere erstatning enn etter de regler som gjelder for internasjonale sendinger.
Krav om erstatning må fremsettes uten ugrunnet opphold.
Krav om erstatning foreldes etter ett år, regnet fra dagen etter at postsendingen ble innlevert til Posten.

Det er herfra: https://www.posten.no/vilkar/generelle-leveringsvilkar

Og her er lenke til Postloven som det henvises til: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2...-91#KAPITTEL_3

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-20, 11:51   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forsvunnet pakke - hva er god service

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Min sønn bestilte seg et deksel på nett til ca 750 kr. Han fikk dette, men det passet dessverre ikke, så vi valgte å sende i retur. I pakken lå det et sånt standard angrerettskjema, men ingen informasjon utover det. Vi valgte da å sende i retur til den eneste adressen som stod oppgitt på pakken. Vi måtte betale 140 kr i frakt.


Det vanlige nå er vel at du inn på nettsiden til den du kjøpte fra for å finne info om retur - registrere den, skrive ut returskjema osv. Hvis du ikke gjorde det, og de har et sånt system, kan det hende du har en dårlig sak.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-20, 14:48   #6
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forsvunnet pakke - hva er god service

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det vanlige nå er vel at du inn på nettsiden til den du kjøpte fra for å finne info om retur - registrere den, skrive ut returskjema osv. Hvis du ikke gjorde det, og de har et sånt system, kan det hende du har en dårlig sak.

Ja, skjønner det. Det sto ikke noe om dette på angreskjema. Andre nettsteder har tydelig info om dette. Vi lette, men fant ikke noe. Så godt mulig de juridisk har rett. Men synes likevel det er dårlig.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-20, 14:55   #7
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forsvunnet pakke - hva er god service

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Fant dette hos posten:



Det er herfra: https://www.posten.no/vilkar/generelle-leveringsvilkar

Og her er lenke til Postloven som det henvises til: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2...-91#KAPITTEL_3

Takk for dette, Liefje. Dette er visst Bring. De har bekreftet at den er levert av meg og så sendt ut et annet sted og i retur igjen.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no