Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Leveringstid pass og ID-kort?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-22, 08:26   #101
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

En bekjent skrev på facebook at Idkortet kom etter 2 døgn, så man kan jo være heldig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 08:47   #102
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

En bekjent skrev på facebook at Idkortet kom etter 2 døgn, så man kan jo være heldig.

Tror det tar kortere tid, andre råvarer og ikke like mye mangel på dem som på dem som brukes til passet. Politiet har gått ut og sagt at man bør bestille id kort (og ikke pass) om man ikke trenger passet for reise (om man bare skal innen Schengen holder vel id kort).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 08:59   #103
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Tror det tar kortere tid, andre råvarer og ikke like mye mangel på dem som på dem som brukes til passet. Politiet har gått ut og sagt at man bør bestille id kort (og ikke pass) om man ikke trenger passet for reise (om man bare skal innen Schengen holder vel id kort).

Men det har også blitt sagt at det er ventetid på idkort, men det kan altså gå fort.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 09:06   #104
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Det løste seg veldig fint, fikk prioritet mot framvisning av flybillett, og fikk hente id-kortet på politistasjonen etter 3 dager, puh..
Sønnen trenger pass, også her fikk vi prioritet fordi han skal til London i slutten av juni, passtime 16. mai, fikk sms om at passet kunne hentes 19. mai!

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 09:13   #105
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Den økte tiden nå skyldes særlig mangel på råvarer til selve passet.

Jeg er klar over det.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 09:17   #106
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Venninne fikk passet sitt i går og det tok bare to uker. (Trondheim).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 09:35   #107
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Hvis leveringstida går ned igjen nå, betyr det kanskje at tiltaket med at man bare får bestille enten pass eller id-kort fungerer?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 09:44   #108
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Ble så svett av denne tråden så nå har hele familien time i oktober. Vi skal til USA i februar

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 09:49   #109
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ble så svett av denne tråden så nå har hele familien time i oktober. Vi skal til USA i februar

Jeg synes bare du er fornuftig. Jeg har nemlig også time i oktober og et pass som går ut til våren.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 09:53   #110
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Men dersom de nå prioriterer produksjon av enkelte, betyr det at alle vi andre som venter på pass får lenger ventetid?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 09:56   #111
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Venninne fikk passet sitt i går og det tok bare to uker. (Trondheim).

Rart at det er så forskjell.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 13:24   #112
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Vi har time neste uke. Først var det ledig i oktober. Så fulgte jeg litt med og flyttet timen til juli. Så ble det ledig i mai og nå er det snart vår tur.

Har ikke bestilt noe ferie, venter til vi har pass i hånda. Sliter dessuten med pass av hunden, og svigermor. Haha. Og moren min går ikke ut av leiligheten sin heller så de alle er avhengige av at noen er der. Vi får se hva det blir til.

Nå i dag fikk jeg trussel-sms fra DNB om at de sperrer kontoen min om 2 uker. Har bedt lønnsansvarlig om å endre kontonr på lønnen min til KLPbanken. Så får jeg gruble litt på hvordan jeg får fondene mine over til KLP.
Noen som vet, kan man flytte DNBfond til KLP?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 14:22   #113
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Mannen fikk sitt på en uke. Nesten irriterende at han fikk rett i at "psjt, det årner seg!", da jeg gikk i harnisk over at han ikke hadde fikset det før!

Tror han ble prioritert fordi han kunne vise til reise neste uke.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 15:04   #114
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Trodde DNB utsatte id-fristen om man hadde pass-time? Mente det sto at man da skulle oppgi når man hadde pass-time, slik at banken kunne følge opp?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-22, 22:22   #115
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.978
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Snuppa fikk passet sitt på onsdag. 11.april hadde hun time, til 18.mai var passet på plass.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-22, 22:31   #116
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Snuppa fikk passet sitt på onsdag. 11.april hadde hun time, til 18.mai var passet på plass.

Samme som meg det.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 00:16   #117
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Vi har time neste uke. Først var det ledig i oktober. Så fulgte jeg litt med og flyttet timen til juli. Så ble det ledig i mai og nå er det snart vår tur.

Har ikke bestilt noe ferie, venter til vi har pass i hånda. Sliter dessuten med pass av hunden, og svigermor. Haha. Og moren min går ikke ut av leiligheten sin heller så de alle er avhengige av at noen er der. Vi får se hva det blir til.

Nå i dag fikk jeg trussel-sms fra DNB om at de sperrer kontoen min om 2 uker. Har bedt lønnsansvarlig om å endre kontonr på lønnen min til KLPbanken. Så får jeg gruble litt på hvordan jeg får fondene mine over til KLP.
Noen som vet, kan man flytte DNBfond til KLP?

Jeg fikk bekreftet kontoen min i DNB med førerkort.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 13:10   #118
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Noen som vet om man må ha med noe for å hente passet på politistasjonen? De tok inn det gamle passet da vi bestilte nytt, og nå har vi fått beskjed om at vi kan komme og hente det nye, men har jo da ikke legitimasjon ...

(Gjelder 12-åringen)

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 13:14   #119
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Bør jo ha med tolvåringen kanskje? Legitimasjon er jo det dere skal hente.

Har bestilt time i juli i dag for gutta. Vi har reise 13 desember og tar ingen sjanser. Det har brukt å gå så fort så tenkte egentlig å vente til yngstes bursdag midten av oktober fordi han da kan beholde det i fem år istedet for to. DET tar jeg ikke sjansen på.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 13:42   #120
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Hvis passet er utløpt, godtar de det som gyldig leg fordet? Eller må jeg ha med fødselsattest? Bankkortet har også gått ut.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no