Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Overnatting når man skal til Venezia

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-22, 07:28   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Overnatting når man skal til Venezia

Er det noen av dere som har gode tips til hvor man kan bo når man skal besøke Venezia? Jeg tenker at det sikkert er veldig dyrt, og unødvendig å bo inne i selve Venezia.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 07:57   #2
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

Jeg ville absolutt bodd inne i Venezia. Har vært der to ganger. Den første gangen bodde vi utenfor, den andre innenfor. Skal se om jeg finner frem til hvilket hotell vi bodde på - det var helt OK, og ikke så dyrt (var der sist i oktober 21).

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 08:02   #3
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

Ok, tar gjerne i mot tips til sted å bo. Glemte å skrive at vi er 9 personer, 4 voksne foreldre og 5 ungdommer (noen av dem er vel egentlig også voksne).

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 08:22   #4
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

Jeg har bodd i Mestre som ligger rett ved inngangen til byen på en måte. Skal se om jeg finner hotell. Forøvrig er Padova som også er i nærheten en av mine absolutt favorittbyer.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 08:23   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

Jeg ville ha bodd på Lido. Da kan du trekke deg tilbake fra kjaset og maset i Venezia – bare en kort og fin båttur unna.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 08:34   #6
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

Jeg bodde inne i byen med mine to tenåringer, hotell ved en av sidekanalene. Det kostet en del, men var veldig idyllisk å bo i selve byen. Enkelt å gå ut på sightseeing og restauranter. Men det holder med 2-3 netter, syns jeg.
Har også bodd i Mestre en gang, det er helt annerledes, en småby, god kommunikasjon inn til Venezia.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 09:26   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

Denne tråden trenger jeg også. Vi skal på tre ukers ferie med MANGE forflyttninger og overnattinger. Jeg har fått ansvar for våre to overnattinger i Venezia (siden jeg har vært der før ... som 17-åring ), mens mannen min tar ALT det andre. Han er snart i boks. Jeg har ikke engang begynt.

Jeg har vurdert å bo i Padova, men hvis det ikke er hinsides dyrt i Venezia, så vil vi jo helst det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 09:36   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

Jeg har bodd inne i byen en gang for lenge siden. Det er jo en veldig "hektisk" by, men stas å ha bodd der litt kanskje? Jeg ville nok prøvd et par overnattinger ved en kanal om jeg fant noe som passet, men ikke lenger.
Stedet jeg bodde på på interrail, kan ikke anbefales.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 11:18   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

Sist vi var der, bodde vi i den jødiske ghettoen, som er bare … tja, ti minutter å gå fra jernbanestasjonen, kanskje? Det var veldig fredelig og vakkert, selv om det var bare få minutter fra travle turistgater. Tror kanskje det var dette hotellet? https://locandadelghetto.net/en/

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 11:38   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

Sist vi var i Venezia bodde vi inne i byen, men litt utenfor det aller travleste. Jeg er veldig glad for at vi valgte det. Bor gjerne inne i Venezia igjen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 11:41   #11
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.438
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

Det er noen år siden jeg var der. Vi bodde også sentralt i selve Venezia, og jeg syntes det var perfekt. Det er (var?) mange rolige sidegater også sentralt, så jeg syntes ikke det var kjas og mas, tvert imot var det herlig med gangavstand til alt, muligheten til å oppleve en litt roligere by veldig tidlig på morgenen og sent på kvelden etter at alle turistene hadde dratt ut av selve sentrum. I tillegg var det fint å kunne ta en tur innom hotellet på dagtid for å legge fra oss ting, slappe litt av etc. Husker vi dro på et fiskemarked og ruslet i lokale strøk om morgenen før byen hadde våknet. Fikk også tatt bilder av og på broer og kanaler og pene bygninger før det ble fullt av folk. Husker dessverre ikke navnet på hotellet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 12:09   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

Skal dere innom Venezia-biennalen, dere som skal reise dit i sommer? Den nordiske paviljongen er i år omgjort til den samiske paviljongen og har fått mye skryt, hører jeg.
ARTnews har rangert den på 2. plass i en liste de har laget:
https://www.artnews.com/list/art-new...ns-1234626216/

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 13:21   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

Det spørs jo. Om dere skal lfly rundt i byen over mange dager så blir det pesete, og dyrt å ta båten frem og tilbake, vel?

Vi har vært i Venezia. Bodde i Lido de jeselo. Var en dag i byen. Tok buss og ferge. Utrolig koselig med båten som stoppet overalt men det holdt med den ene dagen vi var der.
Vi var kun ved havnen, ved den store plassen, kirken og gikk litt rundt i smugene, og spiste på HardRock Cafe, som vanlig. Gøy for mine gutter.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 19:43   #14
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Denne tråden trenger jeg også. Vi skal på tre ukers ferie med MANGE forflyttninger og overnattinger. Jeg har fått ansvar for våre to overnattinger i Venezia (siden jeg har vært der før ... som 17-åring ), mens mannen min tar ALT det andre. Han er snart i boks. Jeg har ikke engang begynt.

Jeg har vurdert å bo i Padova, men hvis det ikke er hinsides dyrt i Venezia, så vil vi jo helst det.

Nå ble jeg nysgjerrig. Hvilke andre steder skal dere besøke i Italia? Jeg kan på det sterkeste anbefale Piran i Slovenia som er 2t og 12 min med bil fra Venezia.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-22, 19:50   #15
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

Takk for mange gode tips! Jeg skal se på forslagene deres og sjekke hva vi finner.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-22, 16:32   #16
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

Jeg kom hjem fra Venezia på søndag (er fremdeles ekstatisk over hvor fantastisk den byen er! Jeg vil tilbake. Ti ganger!), og jeg kan signere den jødiske ghettoen som et godt alternativ.

Nå var det ikke blitt så hektisk i byen som jeg har forstått at det blir i høysesong, men på lørdag var det markant mer folk enn på ukedagene og det var nok til at jeg skjønte at vårt utmerkede plasserte hotell (to minutter fra jernbanestasjonen) sannsynligvis ligger i kok i sommermånedene. Men i ghettoen var det nesten tomt, og i følge vår lommekjente reiseleder er det alltid roligere der enn andre steder i byen. Pluss på en rekke supersjarmerende spisesteder, både langs kanaler og inne i smug, så har du alt du trenger for en ultimat Venezia-opplevelse.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-22, 16:50   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

Vi har god erfaring med å bo i byen. Den endrer seg ganskw mye på kveldstid når alle dagsturistene forsvinner. Vi har gjort samme erfaring i andre turisttette steder - folk klmmer utenfra på dagtid og drar igjen på ettermiddagen, og så får byen et annet tempo når kun hotellgjester og fastboende blir igjen.
Vi var sist i Venezia i 2018, og bodde to netter i byen. Den ene dagen gikk vi oss «bort» i byen etter en oppskrift vi fant i en reisehåndbok - jeg tror det var ‘Lonely planets venezia-guide. Supergøy og morsom aktivitet som tar deg vekk fra Markusplassen og gjenom byen hvor noen faktisk bor. Vi opplevde både klesvask på lange liner over kanalene, blomster- og fiskemarked, spiste blekksprutpasta og sjømat og beveget oss utenom de store folkemengdene hele veien.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 09:38   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

Pøblis: Sånt er gøy! Har samme opplevelse fra St.Thomas og fikk se det ekte stedet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 19:52   #19
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

Nå har vi booket i Mestre. Vi har også booket langs hele ruta til Venezia, via Tyskland, Praha, Maribor, Banjole og Piran. Etter Venezia er vi kanskje litt mer impulsive. Mannen vil innom San Marino.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 19:55   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting når man skal til Venezia

San Marino var jeg i da jeg var 16. Husker det som fint og høyt oppe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no