Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bilsete til baby som håndbagasje på fly?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-07, 22:35   #21
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilsete til baby som håndbagasje på fly?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

...og Sterling har ingen rutiner for å ta betalt for sete ombord og da blir det ord mot ord ombord og den diskusjonen vil de vil unngå, og da er man jo heldig de gangene det er ledig sete

Når vi har reist med bilsete har vi spurt om dette ved innsjekking, da hadde de hatt plenty mulighet til å si at da må vi kjøpe egen billett.
Vi har på ingen måte prøvd å lure setet ombord. Vi har vel hver gang fått beskjed i innsjekking at det kan være vi må sende setet ned "sklia" når vi kommer til gaten, hvis det er fullt. Derfor har vi alltid sagt fra til personalet i gaten i god tid før ombordstigning, samt tatt med oss en plastpose fra spesialbagasje-skranken, i tilfelle vi må sende det.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 22:42   #22
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilsete til baby som håndbagasje på fly?

Hm... Virker nesten som det er litt flaks som avgjør om man får det med seg som håndbagsje eller ikke? Skal det sendes som spesialbagasje bør jeg vel pakke det ekstra godt inn for å hindre skader. Jeg er så redd for at det skal få skader som vil utgjøre en risiko i tilfellet vi havner i en bilulykke.

Heller mer og mer over på å ta nattoget. Det burde gå rimelig greit med en 5-åring og en baby.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 03:10   #23
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsete til baby som håndbagasje på fly?

Jeg kjenner på meg at når det gjelder råd om flyreiser så har Elin alltid rett.

Så også denne gangen. Man kan selvsagt ta sjansen på at ting "ordner seg", og det gjør det heldigvis ofte, men noen selskaper er mer nazi på reglene sine enn andre. Og noen yter bedre service overfor reisende med spedbarn enn andre. Men skal man være sikker så har Elin full kontroll på detaljene altså og jeg selv stoler mye mer på hennes info enn empiriske, anekdotiske beretninger om hva som har "gått gjennom" tidligere.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 09:32   #24
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilsete til baby som håndbagasje på fly?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.


Men skal man være sikker så har Elin full kontroll på detaljene altså og jeg selv stoler mye mer på hennes info enn empiriske, anekdotiske beretninger om hva som har "gått gjennom" tidligere.

Selvsagt har Elin rett i at man i utgangspunktet ikke har noen rett til å ta med sete inn hvis man ikke har betalt for egen plass. Det er vel ingen som har sagt noe annet?
At du ikke stoler på mine empiriske anekdotiske beretninger må jo stå på din regning? Det er jo ikke akkurat slik at jeg lyver, jeg forteller min erfaring om selskapenes praksis. Jeg har ingen forutsetninger for å si om dette er representativt, eller om jeg har vært veldig heldig.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 09:42   #25
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsete til baby som håndbagasje på fly?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 19:42   #26
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Bilsete til baby som håndbagasje på fly?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det lureste er å ta med setet inn i flyet uten å kjøpe ekstra sete. Er det ledig plass får du spenne det fast i setet alldeles gratis, er det ikke ledig plass legger de setet vekk i et skap de har bak i flyet og blir penere behandlet enn normal bagasje.

Enig! Bedre å spørre om tilgivelse osv... Vi har iallefall aldri hatt no problem med å ha med MaxiCosi setet vårt på flyet. Er det smekkfult legger vi det igjen ved inngangen til flyet. Da tar de det først ut igjen og det står der når vi går ut av flyet igjen.
God tur!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:07   #27
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilsete til baby som håndbagasje på fly?

Vi fikk bestandig ta med bilsetet inn i kabinen når Junior var mindre. På alle turene, foruten om en var det ledig kapasitet, slik at vi kunne ha setet stående i et ledig sete ved siden av oss. En gang var det helt fullt og setet ble plassert i skapet til flyvertene.

Å sende setet i baggasjerommet var aldri et alternativ. Nå som Junior er blitt større, leier vi seter der vi er

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 21:31   #28
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Sv: Bilsete til baby som håndbagasje på fly?

Jeg fikk Maxi Cosi 2 ganger med Norwegian inn i fly.
Vis barn ha en egen sette, can man ha bilsete inn i fly med KLM og Air France.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no