Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-18, 19:20   #81
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Jeg plukket frem alle tacokjøtteigrester (var nok 4-5 små bokser) og kokte med hermetisk tomat, løk, paprika og mais og rullet i tacolefser. Gratinerte med litt osterester på toppen. I salaten som fulgte var det både mandariner og mandler fra jul.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 10:49   #82
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Min mor har insistert på å sende meg ti kilo julekaker. Hva gjør jeg med dem?vi har spist de 15 kakene vi hadde lyst på.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 11:48   #83
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Min mor har insistert på å sende meg ti kilo julekaker. Hva gjør jeg med dem?vi har spist de 15 kakene vi hadde lyst på.

Setter dem ut på jobb? Utrolig hva som får ben å gå på i våre fellesarealer.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 12:00   #84
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Jeg har med vilje sørget for rester etter kalkunmiddag så vi har spist gryte med deilig saus som er spedd opp litt med kalkunbiter, erter og gulrøtter oppi. Og så skar jeg potetene i skiver og stekte i panna. Deilig restemiddag.
På onsdagen ble resten av potetene brukt til potetmos og da ble det hjemmelagde fiskepinnner av seiblokk så da fikk jeg brukt litt av brødskalkene også.
Har ikke noe mer rester.
Utenom julekaker her også. Men vi liker å ha litt å momse på.

Hadde også igjen en fløteboks og den ble brukt til å lage oreokake i går kveld for jeg har lovet å gi bort kaken til en 80åring i dag.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 12:27   #85
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Min mor har insistert på å sende meg ti kilo julekaker. Hva gjør jeg med dem?vi har spist de 15 kakene vi hadde lyst på.

Ja, jobb. Alt går ned hos godt voksne mannlige ingeniører, er min erfaring.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 12:31   #86
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Min mor har insistert på å sende meg ti kilo julekaker. Hva gjør jeg med dem?vi har spist de 15 kakene vi hadde lyst på.

Hvis du vil ha de i en annen form, hva med å lage dammsugare?https://www.koket.se/leila_lindholm/...inidammsugare/

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 12:42   #87
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Vi har også en god del julekaker igjen, men det er helt greit. Det blir spist opp, særlig når vi har gjester og det er ikke alle sortene som er typiske julekaker uansett (pikekyss, shortbread osv). Storebror hadde venner med hjem etter skolen i går så da forsvant de fleste pepperkakene i allefall.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 13:22   #88
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Min mor har insistert på å sende meg ti kilo julekaker. Hva gjør jeg med dem?vi har spist de 15 kakene vi hadde lyst på.

Knis. Er det tørre kaker? Kan du i såfall knuse dem til smuler, fryse og bruke i ulike desserter utover våren? Ostekakebunn, varianter av tilslørte bondepiker, dryss på is, dryss på kakeglasur?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 14:00   #89
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Det går vel an å bruke tørre kaker til bunn i ostekake?
Jeg har sett på ostekake med pepperkakebunn på Detsøteliv men har aldri laget.
Mamma har bursdag neste helg så kanskje jeg skal prøve det med de tørre kakene vi har igjen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 14:17   #90
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Har du oppskrift på de havrekjeksene? Fremdeles ikke kvitt min kulturmelk.

Jeg elsker disse, men de er ikke for dem som ønsker å leve sunt.
250 g smør smeltes og avkjøles
500 g havregryn og
250 g sukker
Blandes i smøret
2 kopper surmelk tilsettes

La stå til det blir kaldt

500 g hvetemel og
2 ss hornsalt blandes og røres inn

Kjevle leiver og stikk ut kjeks.

185 grader i ca 15 minutter

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 15:04   #91
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

I dag går jeg løs på fryseren. Tapas lignende tror jeg det blir. Minivårruller, kyllingspid, chillichees m.m

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 15:32   #92
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Rester av melk, utgått soyafløte og egg ble brukt til grove vafler til lunsj.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 17:22   #93
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

I dag fikk jeg puttet masse grønnsaksrester og litt appelsin- og sitronrester i en römertopf sammen med kyllingfilet, det blir digg! (Håper jeg. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 15:17   #94
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ja, jobb. Alt går ned hos godt voksne mannlige ingeniører, er min erfaring.



I dag får jeg brukt opp siste pakke med medisterkaker. Blir traust og tradisjonelt, med poteter, brun saus og erterstuing.

Har ikke mye rester igjen her heller, men har en fløtepakke jeg må finne et bruksområde for. Og noen pakker med ferdiggrøt fra fjordland som jeg er usikker på om vi får spist før utløpsdatoen. Mulig den også havner i gratiskjøleskapet. Eller kan den også fryses?

Jeg bakte ikke store mengder i år, så vi klarte faktisk å bli kvitt det meste av julekaker i løpet av jula. Vi har bare igjen en del pepperkaker, blant annet ruinene av huset. Det står bare framme i en boks på kjøkkenbenken, og forsvinner bit for bit, etterhvert som familiens yngre medlemmer passerer fram og tilbake i løpet av dagen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 15:23   #95
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Jeg har masse kokt spaghetti, og vurderer å lage jødisk noodle kugel. Spagettikake, rett og slett. Eller går det å mose spaghetti og rulle ut og steke lomper av?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 15:44   #96
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Vi juset overliggerne: klementiner, gulrot, epler og ingefær.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 17:41   #97
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Her ble det restemiddag med medisterkaker delt i 4 som kjøttboller, Pastaskruer og spagettisaus. Kjapt og godt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 17:46   #98
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Eneste restene her er litt fenalår og spekeskinke, den eneste som spiser det er storebror, så det får han ta seg av. Jeg var flink og handlet lite inn til jul. Ungene fikk ønske seg et pålegg hver, og så hadde vi ost og egg i tillegg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 19:40   #99
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Kjøpte pizzabunn i resteskapet i butikken, hadde på resten av en åpnet boks tomatpuré, noen ss salsa og rømme som var igjen etter taco, revet ost ditto og tok opp en Too good to go pakke med Juleskinke med sennep og honning (påleggsskinke) som ble skåret opp og lagt på pizzaen. Halvparten av pizzaen til kvelds, en haug biter i matpakker og storesøs tok resten etter skolen.

Kjøpte en Too good to go hos bakeren ( det er alltid minst to brød i fra den bakeren), skar opp brødet vi ikke trengte og frøs det ned, og fikk Bingo! I dag fordi de hadde lagt ved en kakestang (pistasjfyll). Aldri skjedd før, så i dag ble det dessert.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 09:30   #100
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Skulle ta kjøttkaker fra fryseren på søndag, slike kjøpt på nedsatt pris pga kort holdbarhet. De viste seg hadde gått av seg selv dessverre. Fant heldigvis ut av det før de kom oppi den gode hjemmelagde sausen. Eneste backup var kjøttpølser så sa ble det pølse i brun saus med mandelpoteter (julerester), gulerøtter og ertestuing.
Rester i går.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no