Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Le Creuset-gryte: Hvilken størrelse?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-12, 13:18   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Le Creuset-gryte: Hvilken størrelse?

Jeg har funnet ut at jeg vil ha en Le Creuset-gryte, men vet ikke hvilken størrelse jeg skal gå for; 5,3 liter eller 4,2 liter?

Primære bruksområder vil nok bli supper, gryteretter og kanskje brød. Jeg har fra før en gammel støpejernsgryte som jeg fikk til 18-årsdagen; jeg kan tippe den er 3-4 liter stor, samt en arvet stekepanne i støpejern.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 19:16   #2
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Le Creuset-gryte: Hvilken størrelse?

Tror jeg hadde valgt 4,2 liter jeg. Den på 5 blir litt stor dersom det er til hverdags den skal brukes sånn primært

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 19:22   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Le Creuset-gryte: Hvilken størrelse?

Jeg tenker at dette er en 'gjestegryte' - DVD man lager litt store porsjoner. Ergo litt større gryte også.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 19:28   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Le Creuset-gryte: Hvilken størrelse?

Kanskje jeg må ta en titt på dem i fysisk butikk før jeg bestemmer meg? Jeg har nemlig tenkt å bruke en haug med Trumfpoeng vi har stående.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 00:11   #5
hera
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 88
hera har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Le Creuset-gryte: Hvilken størrelse?

Jeg har den på 4,2 liter, og den er perfekt til supper og gryter til vår familie på fire. Jeg var ikke i tvil om at det var den jeg skulle kjøpe først. Men skal du ha gjestegryte, anbefaler jeg den største. Den skal jeg også kjøpe!

hera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 00:16   #6
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Le Creuset-gryte: Hvilken størrelse?

Eg hadde kjøpt stor!

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 08:05   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Creuset-gryte: Hvilken størrelse?

Jeg har en 4,2 liters, som brukes mye. Jeg ønsker meg også en 3-liters.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 08:57   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Creuset-gryte: Hvilken størrelse?

Stor.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 09:04   #9
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Le Creuset-gryte: Hvilken størrelse?

Jeg ville sjekket størrelsen på støpejernsgryten nøyaktig og valgt en som var mest mulig forskjellig i størrelse fra denne. Bruksområdene på de to er jo veldig (om ikke helt) overlappende, så da gir det best fleksibilitet å ha to gryter av ulik størrelse. Om det altså stemmer at støpejernsgryten er 3-4 liter ville jeg valgt den største Le Creuset-gryten.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 09:14   #10
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Le Creuset-gryte: Hvilken størrelse?

Jeg sjekket nå, og støpejernsgryten tar 2,5 liter, så da tror jeg at jeg går for den største Le Creuset-gryten.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 10:54   #11
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.312
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Le Creuset-gryte: Hvilken størrelse?

Jeg har 4,2 liter og elsker den

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 15:57   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Creuset-gryte: Hvilken størrelse?

Det er jo ikke så veldig stor forskjell, jeg ville valgt den største for å kunne bruke den til mange når det trengs.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no