Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fortell meg om Edinburgh!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-13, 22:42   #1
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Fortell meg om Edinburgh!

Jeg vil til Edinburgh, gi meg alle dine tips til hvilken årstid å reise dit, hvor jeg kan bo, hva jeg bør få med meg osv.

Kan jeg dra dit alene? Mannen vil ikke reise på tur og har ingen venninner å spørre.
Kunne ev tatt med 8-åringen, vi kunne sikkert fått en fin tur sammen, men jeg tror neppe jeg drar med både hun på 6 og hun på 8.

Etter 17 år sammen med mannen, har jeg skjønt at jeg kommer meg ikke noe sted om jeg skal vente på han, så jeg har bestemt meg for å reise på egenhånd, og se stedene jeg har lyst til å besøke.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 22:44   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Edinburgh!

Henger meg på siden korpset skal ha tur dit i august.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 11:59   #3
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Edinburgh!

Edinburg er i alle fall en enkel by og ha med en unge alene. Vi bodde på hotell i gangavstand fra shopping gata. Veldig kjent når alle butikkene ligger i ei handlegate og rett ved er også hovedstoppet for rundtur bussene. Kort gangavstand til alt. Borgen er også fin og besøke som troner over byen. Andre siden av byen enn der handlegata ligger er også verdt ett besøk. Der ligger liksom byen i to etasjer og mange spennende gater å tusle i under hovedbroen inn til byen. Husker ikke hvilket hotell vi bodde på nå dessverre.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 12:57   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Edinburgh!

Er det mye shopping der, Elisabeth? Får neppe mye alenetid med korpset, men burde vel være mulig å rekke noe. Er det f.eks Gap og Next der? Marks & Spencer?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 13:31   #5
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Edinburgh!

Ja alle britiske store kjedebutikker finnes i flotte Edinburgh!

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 13:37   #6
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Edinburgh!

Princes Street har god shopping. Ellers anbefaler jeg Mary King's Close for litt grøsserhistorie.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 17:16   #7
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Edinburgh!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er det mye shopping der, Elisabeth? Får neppe mye alenetid med korpset, men burde vel være mulig å rekke noe. Er det f.eks Gap og Next der? Marks & Spencer?

Alle de store britiske kjedene finner du der. Også primark og disney store. Alle butikker ligger på rekke og rad på samme side i princes street. Genial shopping der siden alt er samlet på ei rekke. Kjapt å rekke over flere butikker på kort tid. Sjekk gatenummeret på nettet først til de butikkene du vil besøke, så finner du dem lett. Alle har adresse i samme gate. Når vi var på jobbtur dit så var det utrolig hva jeg rakk å handle. Til og med mannen syntes det var greit og være med på shopping der. Vi reiste i slutten av mars og hadde faktisk t-skjorte vær i sola.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 18:59   #8
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg om Edinburgh!

Princes street ja. Da har du gamlebyen med The Royal Mile, Edinburgh Castle m.m. i nærheten.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-13, 21:33   #9
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg om Edinburgh!

Takk for alle tips!

Jeg driver og sjekker ut aktuelle datoer nå, og tenker at jammen skal jeg klare å få til en tur dit! :reisenovise:

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no