Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan løser dere sengekabalen på "sydenferie"?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-13, 20:58   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

Mine kommer inn til oss når de våkner. Vi har en A, Knerten på 5, en B, mikro på to, snart tre, og to søvndepriverte foreldre som ikke lenger vet hvilken bokstav de er, bare trenger søvn...

*ser frem mot at de blir gamle nok til at de bare står opp til ipad/tv/whatever uten å vekke oss først*

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 21:00   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Minsten sover gjerne to timer lenger enn storebroren. De er litt i usync sånn, men jeg er veldig glad for at yngste er B-menneske, om det nå bare skulle være én av dem. B-menneskegener burde være dominante!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 21:01   #43
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

*ser frem mot at de blir gamle nok til at de bare står opp til ipad/tv/whatever uten å vekke oss først*

Det burde vel 5-åringen klare? Jeg mener eldste var 4 da han begynte med det. Han gjorde det hvertfall da minsten ble født, og da var han 4 år og 8 mndr.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 21:02   #44
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mine kommer inn til oss når de våkner. Vi har en A, Knerten på 5, en B, mikro på to, snart tre, og to søvndepriverte foreldre som ikke lenger vet hvilken bokstav de er, bare trenger søvn...

*ser frem mot at de blir gamle nok til at de bare står opp til ipad/tv/whatever uten å vekke oss først*

Ja, det er deilig når de står opp selv. Mine begynte tidlig. Men periodevis mye krangling! Og de våkner tidlig. Vi lager regler, men vi er jo ikke våkne og kan følge det opp. Og det blir mye tv om morgenen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 21:03   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

Tror mine også var rundt fire.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 21:05   #46
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

Ja, femåringen bør klare det. Sånn bortsett fra at han ikke er 100% "klare seg selv på do"-trent enda, når han gjør mer enn å tisse. Derved er 99% av morgenene sånn: Jeg våkner av at han tasser ut av senga si og inn på badet. Stille en liten stund. så roper han "JEG HAR BÆSJA!!!!" Og den som går inn på badet da bidrar med litt sånn lett påkledning, og gjerne slår på tv'n, og så kan man krabbe til sengs igjen.

Men det går jo rette veien, de blir jo eldre

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 21:06   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

Ja, jeg skal ikke engang nevne hvor lenge minsten min måtte ha hjelp til akkurat det!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 21:14   #48
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.333
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

Vi har tre barn, og har for det meste hatt 3 roms (eller større) leiligheter, men har også vært på et par ferier med 2 roms leilighet. Da legges ungene i stua, og vi voksne på soverommet. Vi har uansett sittet ute på terrassen til vi legger oss, så det har ikke vært noe problem.

Alternativt går det jo an å legge ungene i senga, og så bære dem inn i stua når dere legger dere.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 21:15   #49
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

SKAL jeg først male fanden på veggen kan jeg like godt gjøre det med den problemstillingen, min eldste går på do.... OFTE. Påfallende ofte, sånn at bhg reagerer. Men han bare er sånn. Og nå i det siste er det rop av tidligere nevnte art over halvparten av gangene... det er derved antatt en fordel å ha toalett lett tilgjengelig. Vi skal bli godt kjent der.

Det går nok fint det også, ja

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 21:48   #50
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

Vi foretrekker å leie feriehus (evt leilighet, men vi vil helst ha hage) framfor å bo på hotellrom med barn. Det er så deilig at de sover på egne rom og vi ikke trenger være stille etter deres sengetid, og fint å kunne lage seg litt mat, ha kald drikke, se på TV, bruke datamaskin, prate, være ute i hagen i kveldsvarmen osv, rett og slett litt mer plass å boltre seg på. Det går jo greit på hotell også (da synes jeg to rom er et minimum, slik at barna kan sove på eget rom), men for vår del blir det litt for trangt til at det blir 100% komfortabelt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 22:52   #51
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

Jeg var på et sånt anlegg i sommer med mine to på 6 og 9. Vi hadde ett soverom pluss oppholdsrom uten ordentlig dør i mellom, og jeg tenkte at det var greit at jentene sov i dobbeltsenga på soverommet, og så kunne jeg legge meg på sovesofaen på oppholdsrommet når jeg la meg litt senere. Vi gjorde det sånn den første natta, men jeg våknet opp støl og stiv og skjønte at de gode madrassene selvsagt var i dobbeltsenga.

Så resten av ferien lå vi alle tre den store senga. Det gikk helt bra, men jeg synes jo de kunne planlagt såpass at dobbeltsenga kunne stått på samme rom som kjøleskap og bord, og så kunne ungene sovet på et mørkt, lite kott i fred.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 23:13   #52
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

Sengekabalen er nok det jeg ville bekymret meg minst for, Malama. Håper dere kommer dere avgårde! Jeg har samme drøm, men er usikker på om jeg tør dra alene med to barn.nå tar mine foreldre med seg yngste til Tenerife i vinter, så da får de sett om Syden er noe for ham. Han er så kresen at vi er spente på om han vil spise den uken og hva.....

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 23:26   #53
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

Bekymrer meg vel egentlig ikke, mer bare... tenker på alt mulig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 00:54   #54
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

(Sengkabalen er noe av det viktigste når vi drar på tur.)

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 08:48   #55
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

Jeg tenker "ka e problemet" og er ellers på linje med 007, ser jeg. Vi var på første sydenish-tur da ungene var 6 og 3, og mener vi la dem i dobbeltsenga for så å bære dem inn i stua når vi skulle legge oss.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 14:00   #56
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

Sist ferie: Voksne på soverom, 2 av barna på hver sin del av sofa i stua (den ble veldig enkelt omgjort til 2 senger), og så hadde de satt inn en ekstra seng til minstemor, som sto ved en annen vegg i stua. På dagen var vi lite på rommet, og om de satt på sengene da så tok vi bort sengetøyet, eller lot det bare være.
Gikk utmerket. Jeg og mannen satt i hovedsak på balkongen,som hadde dør både inn til stua og inn til vårt soverom.



Neste gang prøver vi dog med to soverom, men det kom mer av hva som var tilgjengelig i riktig bygg, og ikke så mye om at vi ikke kunne gått for samme løsning.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 14:10   #57
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

Vi har 3 unger, så her er det ikke noe alternativ med 1 soverom lenger. Sist vi var på ferie hadde vi to soverom og 1 sengeplass på sofa i stua. Men dobbeltsengene var 180 cm brede, så var ikke noe problem at 3 barn sov sammen i en seng. Noen kvelder la storesøster seg i stua, men hun var så lenge oppe at det ikke var noe problem. Og vi hadde stor altan der vi voksne satt mye ute om kveldene.

En gang før lillesøster ble 2 hadde vi leilighet med 1 soverom og sovesofa på stua. Problemet der var at soverommet var opp en nokså bratt trapp, så det var ikke lett å skulle flytte unger. Så ofte sov vi voksne på en ikke helt optimal sovesofa. Det gjør jeg helst ikke igjen, så nå sjekker vi planløsninger godt. Mine to yngste har ikke tålt godt å snu døgnet på tur og det er ikke gøy å sitte i mørket i flere timer fordi de skal sove klokka åtte. Nå begynner det heldigvis å bli litt bedre, minstemor kan til nød strekke kvelden til klokka ni.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 14:33   #58
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg ser ikke krisen i at voksne sover på sofaen.

Min erfaring med sovesofaer i sydenleiligheter er at de gjerne ikke er beregnet for at voksne mennesker skal sove på dem. Og bekkenet mitt slutter å fungere etter et par netter på slike underlag. Men det er jo forskjell på folk og hva vi trenger for å sove godt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 14:39   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

For meg er det "krise" å sove på sofaen. Det hadde ødelagt mye av ferien.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 14:43   #60
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan løser dere senge-kabalen på "sydenferie"?

Nattesøvnen betyr så mye for oss at vi legger penger i å ha to soverom og AC.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no